Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین وضعیت مناطق سیل زده امشب ۲۱ فروردین ماه با حضور سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ابتدا با اشاره به اینکه وضعیت خروجی و ورودی سدهای اهواز مدام بررسی می‌شود به طوری که اقدامات احتیاطی لحاظ می‌شود گفت: ۲۴۰ روستا و منطقه تا امروز در اهواز تخلیه شدند و اکنون هم به منظور رعایت احتیاط دستور تخلیه چند منطقه نیز صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خاکریزی به طول ۲۱ کیلومتر توسط نیروهای مسلح ، مردم و دستگاه‌های امدادی در حال احداث است افزود: دستگاه‌های امدادی با تمام توان پای کار آمدند و استان‌های معین نیز همچون استان تهران، اصفهان و البرز در آنجا در حال فعالیت هستند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه هر اقدامی به دلیل احتیاط و مراقبت‌های لازم انجام می‌شود خاطرنشان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم تا نهایت همکاری را داشته باشند؛ لذا اگر دستور تخلیه داده می شود سریع باید اجرا شود، در برخی از مناطق اعلام آماده باش برای تخلیه صادر شده است اما فعلاً مردم مستقر هستند و به محض اینکه اعلام شد، تخلیه صورت می‌گیرد و لذا مدت زمان تخلیه طولانی نیست.

سعیدی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات در استان گلستان نیز حل شده است افزود: در شهر آق قلا بیش از ۷۰ درصد آب گرفتگی برطرف شده و لذا ۳۰ درصد باقی مانده است و آن هم به دلیل رودخانه است که امکان تخلیه را به وجود نمی‌آورد.

وی با اشاره به اینکه کانال انحراف سیلاب رو به اتمام است خاطر نشان کرد: این کانال ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد لذا تمام شبکه‎‌های آب آشامیدنی، برق و گاز در این استان برقرار است اما تعدادی ترانس در آق قلا قطع شده و آن هم به دلیل احتیاط است، به دلیل احتیاط مدارس تا بیست و چهارم تعطیل است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در گمیشان تمام آبگرفتگی‌ها برطرف شده و تنها ۳،۴ درصد باقی مانده است ادامه داد: تمام مشکلات مربوط به آب آشامیدنی، برق و گاز گمیشان نیز برطرف شده است.

وی با بیان اینکه اگر تأکیدی بر تخلیه داریم به دلیل حفظ جان انسان‌هاست گفت: به محض اعلام مبنی بر تخلیه منطقه باید مردم همکاری لازم را داشته باشد لذا در استان لرستان تهدیدی از نظر سیلاب نداریم و آب کاملاً فروکش کرده است.

سعیدی با اشاره به اینکه ۱۱۴۵ مورد قطعی برق داشتیم که از این تعداد برق ۱۰۲۶ مورد وصل شده است ادامه داد: به دلیل خطر برق گرفتگی ممکن است قطعی برق در برخی از مناطق داشته باشیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در استان لرستان ۷۹۶ روستا با قطعی آب مواجه بود که آب ۷۸۱ مورد آنها وصل شده است و تنها ۱۵ مورد باقی مانده خاطرنشان کرد: از ۷۲۸ راه مواصلاتی ۶۲۳ مورد نیز وصل شده است .

وی با اشاره به اینکه تیم های ارزیاب پس از وقوع سیلاب بلافاصله به محل اعزام شدند گفت: در ارزیابی های اولیه ممکن است آمار کم و زیاد باشد لذا جاهایی که قطعیت داشته کار را دنبال می‌کنیم و در مناطقی که نیاز به ارزیابی مجدد دارد این کار بار دیگر صورت می‌گیرد تا به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنیم.

سعیدی با اشاره به اینکه ۱۲۶۸ واحد باید احداث شود و ۶۵۲۶ واحد تجاری نیز باید مورد بازسازی قرار گیرند گفت: کارگروه بیمه تشکیل شده و محوریت با هماهنگی بیمه مرکزی است، به طوری که ۲۸ هزار پرونده خسارت نزد شرکت‌های بیمه تشکیل شده است که ۱۰ هزار پرونده مربوط به استان گلستان و ۱۵۰۰ مورد مربوط به استان مازندران است.

در حال تکمیل....

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گفتگوی ویژه خبری حوادث طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم) فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم) راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری (فیلم)

دیگر خبرها

  • رکابزنی ۱۸۰ کیلومتری با شعار «ارتش فدای ملت»
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • قلعه خواجه لرزید
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته