Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@04:48:53 GMT

هنرمند متعهد لازمه تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۴۴۵۳

هنرمند متعهد لازمه تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) است

داوود نیکنام رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان بر لزوم حمایت از دلسوزان انقلاب در عرصه‌های هنری و فرهنگی تاکید کرد. ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۹ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور در گفت‌وگویی به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نباید از هنر متعهد غافل بود، گفت: هنر متعهد نشأت گرفته از انقلاب و آرمان‌های امام راحل و برای تحقق این آرمان‌ها لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این هنر، اثری هنری را خلق می‌کند که در طول تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی افزود: هنر تاثیرگذارترین و گویاترین مقوله برای هر جامعه است و هنر متعهد هنری است که بتواند انسان را متعالی سازد و فکر و اندیشه او را به مثبت‌اندیشی، تفکر سازنده و مسیر درست سوق دهد.

وی با تاکید بر اینکه اینکه هر هنرمند باید در مسیر هنری‌اش، نسبت به خود، خداوند و محیط پیرامونش تعهد داشته باشد، گفت: هنرمند می‌تواند از جهان هستی هر چه که لازم است را دریافت و به جامعه منتقل کند و در جامعه تاثیر گذار باشد. اگر هنرمند تعهد نداشته باشند نه تنها نمی‌تواند خود را بسازد، بلکه در این صورت جامعه نیز از او بهره‌مند نمی‌شود.

رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور از بسیج به‌عنوان یک واژه مقدس یاد کرد و گفت: در هر مقطعی که کشور با مشکلی روبرو می‌شود، بسیج برای رفع آن مشکل پیشگام خواهد بود؛ در عرصه هنر و فرهنگ نیز هنرمندان بسیجی پیشگام هستند و طی 40 سال گذشته همواره توانسته‌اند از هنر، فرهنگ بسیجی و خون شهدا حفاظت کنند.

وی بر لزوم حمایت از دلسوزان انقلاب در عرصه‌های هنری و فرهنگی تاکید کرد و گفت: دلسوزان انقلاب، ترویج فرهنگ بسیجی را در حوزه‌های مختلف هنری از جمله موسیقی، فیلم و به ویژه خوشنویسی دنبال می‌کنند.

نیکنام خوشنویسی را یکی از تاثیرگذارترین عرصه‌های هنر دانست و افزود: بیانات رهبر انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) در مورد هنر خوشنویسی به‌خوبی نشانگر اهمیت این هنر والا است.

وی ادامه داد: دیوارنگاری‌هایی که در طول سال‌های آغازین انقلاب و در دوران دفاع مقدس در مسیر عبور رزمندگان ایجاد می‌شد، عرفانی و مقدس بود؛ به همین علت بسیار بر روحیه رزمندگان تاثیرگذار می‌گذاشت و مبنای اصلی این تاثیرگذاری، هنر خوشنویسی بود.

نیکنام یادآور شد: سازمان بسیج هنرمندان مجموعه توانمندی است اما کارهایی که تاکنون در بخش انجمن خوشنویسی این سازمان انجام گرفته هنوز کافی نیست و باید گسترش یابد. هر چند کار با هنرمندان حساسیت‌های خاصی را می‌طلبد که لازم است در گسترش فعالیت‌های سازمان بسیج هنرمندان، به این حساسیت‌ها توجه لازم را داشته باشیم.

مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به حضور هنرمندان جوان و توانمند در استان‌های مختلف کشور خاطرنشان کرد: ما در این انجمن به دنبال انجام کارهایی هستیم که در گذشته صورت نگرفته و در آینده نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ در این راستا از ظرفیت هنرمندان سراسر کشور برای حفاظت از خون شهدا، حمایت از مردم و تحقق اهداف نظام بهره‌ خواهیم برد.

اولین عکس از صف اُسرای عملیات فتح‌المبین را چه کسی گرفت؟/ جوادیان: نگذاریم روحیه سال‌های دفاع مقدس در کشور بایکوت شودمجسمه‌سازی به یک مکتب هنری مستقل در شأن انقلاب اسلامی تبدیل نشده استآیین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی برگزار شد+عکس

 

انتهای پیام/

R1527/P/S4,40/CT3 واژه های کاربردی مرتبط هنرهای تجسمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرهای تجسمی هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۴۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی ظهر پنج شنبه در جلسه توجیهی اهداف و برنامه‌های عملیاتی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ صنعت، معدن و تجارت کردستان، اظهار کرد: امسال مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» را به عنوان شعار سال جاری معرفی کردند و باید برای تحقق این شعار همه دست به دست هم دهند.

وی افزود: شعار امسال بیانگر توجه به تولید ملی در سایه مشارکت همگانی است و مقام معظم رهبری با تعیین این شعار امسال این مهم را مورد تاکید قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید می‌تواند خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول را جبران کند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و فعالیت‌های دانش بنیان را رونق ببخشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: این اداره‌کل برتامه‌های خود را برای تحقق شعار سال برنامه‌ریی و مشخص کرده و انتظار داریم مردم در این راستا همراهی لازم را داشته باشد.

خلیقی با بیان اینکه دستیابی به توسعه اقتصادی و رشد پایدار نیازمند تقویت بنیه تولید داخلی کشور است، تصریح کرد: کردستان در حال حاضر ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی مناسبی دارد اما برای بهره‌برداری از آن نیاز به برنامه ریزی مناسب و مشارکت هر چه بیشتر مردم است.

وی همراهی مردم، صنعتگران، معدن کاران، بازاریان و تمامی طیف‌ها و گروه‌های جامعه را در توسعه مؤثر دانست و گفت: زمانی می‌توانیم شاهد توسعه کشور و استان باشیم که همه خود را برای تحقق آن مسؤول بدانیم.

خلیقی اضافه کرد: در حال حاضر جهش تولید امکان جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشور را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 6095089

دیگر خبرها

  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • رونمایی از پوستر رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر