Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار فناوری یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی‌های روز با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    تائید ۲۳۸ اختراع برای حمایت/ ۴۸ پتنت با حمایت کانون در دفاتر ثبت اختراع خارجی، گرنت شد
زمانی که ایده و خلاقیت یک ذهن در پس تولید محصولی باشد نظر افراد بسیاری را جلب می‌کند. اختراع همواره با یک ابتکار و نوآوری همراه است. پس زمانی که صحبت از یک دستاورد نوآورانه باشد جذب سرمایه گذار نیز آسان‌تر است و راه‌ها برای ورود یک محصول فناورانه به بازار هموارتر می‌شود. محصولی که رفاه را به مردمان هدیه می‌کند و از سویی اشتغال که دغدغه خانواده‌ها است رفع می‌شود.

حمایت از مخترعان ایرانی برای ثبت نوآوری آن‌ها در ادارات ثبت اختراع خارج از کشور یکی از اقدامات است که کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌دهد و با حمایت ۹۰ درصدی از محققان کانون در این مسیر همگام با مخترعان کشور شده است تا ثبت رسمی دستاورد‌ها و احراز مالکیت افراد بر نوآوری و ابتکارتشان با ثبت اختراع محقق شود.   ورود ایده‌های جدید در حوزه آرد و غلات با کمک استارت‌آپ‌ها/ صنعت غذای کشور با نوآوری ارتقا می‌یابد
با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پیگیری کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان «مرکز نوآوری در حوزه صنعت غذا» ایجاد شد.

علیرضا کریمی وثیق رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازارزنجیره گندم، آرد و نان درباره ایجاد «مرکز نوآوری صنعت غذا»، اظهار کرد: این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری و پیگیری و مساعدت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان در انستیتو تغذیه کشور ایجاد شد تا بستری برای رشد فعالیت‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه باشد.   رادیولوژی دیجیتال در کشور بومی‌سازی شد
یک شرکت دانش بنیان با تکیه بر دانش متخصصان داخلی، دستگاه رادیولوژی دیجیتال را در قالب یک طرح ملی فناوری تولید کرد.

علی رابط مجری طرح ملی و مدیرعامل شرکت شیما پرتو درباره تولید این دستگاه اظهار کرد: قسمت‌های مکانیکی ژنراتور و نرم افزار دستگاه رادیولوژی دیجیتال با تکیه بر دانش فنی متخصصان داخلی در کشور تولید شد.

وی ادامه داد: ما برای تولید ژنراتور و نرم افزار دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کشور مجوز‌های لازم از جمله مجوز استاندارد‌های ایمنی و الکتریکال را از وزارت بهداشت دریافت کردیم و تولید این محصول را به صورت نمونه اولیه اجرا کرده ایم.     محصولی ایرانی با کمک فناوری نانو به کمک اصلاح عیوب دندان‌ها آمد
محققان کشور نوعی از براکت‌های اورتودنسی را با استفاده از نانو ذرات ساختند تا شاهد بهبود و تقویت این محصول باشیم.

نیروی ارتودنسی به دندان توسط براکت‌ها انتقال می‌یابد. براکت‌ها شکل، کاربرد و انواع مختلفی دارند. اما اگر از نظر جنس بخواهیم آن‌ها را تقسیم بندی کنیم، براکت‌ها به دو نوع کلی (فلزی و هم رنگ دندان) تقسیم می‌شوند.

براکت‌های هم رنگ دندان خود به سه نوع تقسیم می‌شوند: براکت‌های پلاستیکی، کامپوزیتی و سرامیکی. براکت‌های سرامیکی گران‌تر بوده و هزینه بیشتری دارد، اما مزیت این براکت‌ها این است که، چون رنگ دندان هستند کمتر دیده می‌شوند. براکت‌های رنگ دندان برای زیبایی کاربرد بیشتری دارند.     برنامه فعالیت‌های شبکه آزمایشگاهی برای امسال تصویب شد/ توسعه بازار خدمات، اولویت اول برنامه‌ها
 به منظور توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی کشور تشکیل شده و فعالیت می‌کند و در حدود ۴۰۰ مرکز آزمایشگاهی تخصصی در سراسر کشور را تحت پوشش دارد.

بنابر اعلام دبیرخانه شبکه آزمایشگاهی، برنامه فعالیت‌های شبکه برای سال ۹۸ تدوین شده و به تصویب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز رسیده است. بر این اساس، شبکه آزمایشگاهی به منظور توسعه بازار خدمات آزمایشگاهی مراکز عضو، برنامه‌های انگیزشی متنوعی را برای ترغیب پژوهشگران، صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۸ اجرا خواهد کرد.   توسعه صنعت خودرو با ایجاد شتاب‌دهنده‌های تخصصی شتاب می‌گیرد
گروه خودروی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی اقدام به تهیه برنامه‌ای مدون برای راه‌اندازی شتاب دهنده‌های تخصصی در زمینه خودرو کرد.

راه اندازی شتاب دهنده‌های تخصصی حوزه خودرو با تدوین برنامه‌ای مدون راه‌گشای توسعه صنعت خودرو می‌شود که دراین راه کارگروه خودروی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه علامه طباطبایی و فعالان بخش خصوصی در شکل گیری این شتابدهنده‌ها یکدیگر را یاری می‌کنند.     تخفیف ۹۰ درصدی خدمات آزمایشگاهی به نخبگان/ ۱۴۰۰ منتخب بنیاد ملی نخبگان از خدمات شبکه بهره‌مند هستند
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ارائه تخفیف ۹۰ درصدی به نخبگان در گفت: یک هزار و ۴۰۰ نفر از منتخبان بنیاد ملی نخبگان از خدمات شبکه بهره‌مند هستند.
رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با اشاره به ارائه تخفیف ۹۰ درصدی به نخبگان، گفت: با حمایت معاونت علمی، اعضای بنیاد ملی نخبگان و فارغ التحصیلان پسادکتری خارج از کشور، از ۹۰ درصد تخفیف خدمات آزمایشگاهی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی افزود: این طرح با هدف حمایت از پژوهشگران نخبه سراسر کشور اجرایی می‌شود و نخبگان داخل و خارج از کشور می‌توانند برای انجام آزمایش‌های خود تا ۹۰ درصد تخفیف دریافت کنند.   مسابقه داستان کوتاه برای آشنایی دانش‌آموزان با حوزه گیاهان دارویی برگزار می‌شود باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسابقه داستان کوتاه در حوزه دانش آموزی را برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این مسابقه ترویج و آموزش حوزه گیاهان دارویی در میان دانش آموزان است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی فناوری اخبار فناوری نوآوری ایرانی توسعه صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری منصوب کرد.

در بخشی از حکم انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری آمده است :

«با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • پروژه های عمرانی شهرستان دشتی شتاب می گیرد
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود