Web Analytics Made Easy - Statcounter

محدثی گفت: زنده نگه داشتن این مناسبت ها در واقع نوعی مبارزه است؛ مبارزه با دشمنان اسلام که درصدد حذف و کمرنگ کردن معارفی هستند که از طریق امامان به ما رسیده است.

«مهدی  محدثی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به فضیلت ماه شعبان واعیاد مبارک این ماه گفت: مسلمان و شیعه واقعی کسی است که در ایام شادی اهل بیت )ع( شاد ودر ایام حزن وغم آنان مغموم و اندوهگین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 نویسنده وپژوهشگرحوزه ودانشگاه افزود: ماه شعبان از ماه‌هایی است که  اهل بیت عصمت وطهارت (ع) در این ماه شاد بودند و این شادی نه صرفاً به خاطر اعیاد مبارک آن بلکه به جهت فضیلت بی شماری است که در این ماه وجود دارد.

 

 وی ادامه داد: مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان فضایل بی شماری برای این ماه ذکر کرده  واعمال و اذکارشریفی را برشمرده است .

 

محدثی تصریح کرد: بسیاری از بزرگان و اولیای الهی این ماه را روزه می گرفتند و به ماه رمضان پیوند می دادند آموزه‌های دینی و کتب حدیثی ثواب زیادی برای یک روز روزه شعبان ذکر کرده اند.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزه ودانشگاه اظهار داشت: ماه رجب ماه خداوند متعال ماه شعبان منسوب به پیامبر اکرم(ص) است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتاب شریف مفاتیح الجنان از فضایل واعمال این ماه پرخیر وبرکت آگاه شوند.

 

اعیاد شعبانیه

وی یاد آورشد: ماه شعبان ازماه هایی است که مزین به میلاد سه تن ازاهل بیت پیامبر(ص) و نیز میلاد با سعادت آخرین ذخیره الهی مهدی موعود (عج) است همچنین سوم شعبان زادروزسرور و سید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که به روز پاسدار نام گذاری شده، چهارم شعبان نیز میلاد سرداررشید کربلا حضرت ابوالفضل عباس (ع) است که به روز جانباز موسوم می باشد و پنجم شعبان زادروز سید الساجدین امام علی بن حسین(ع) است.

 

محدثی خاطر نشان ساخت: در نیمه‌ی این ماه مبارک مولودی پا به عرصه وجود گذاشته که آخرین حجت الهی و آخرین ذخیره خداوند است که با ظهور خود جهان را پس از آنکه پرازظلم و جور شده مملو از عدل وداد خواهد کرد.

 

الگوهای راستین

وی گفت: میلاد این پیشوایان بزرگوار در این ماه در بردارنده پیام ها و نکات ظریف و دقیقی است چنانچه امام حسین (ع) الگوی ظلم ستیزی وجان فشانی در راه اسلام است وابوالفضل عباس(ع) مظهرغیرت و شرف و آبرو بوده اند و امام سجاد (ع) نیز جلوه عبادت و بندگی و راز و نیاز با معبود است.

 

محدثی عنوان کرد:با نیم نگاهی به زندگی این برگزیدگان خداوند، در می‌یابیم که برای حفظ اسلام راستین، گاهی باید از جان هم گذشت و همه چیز خود را فدا کرد بنابراین  باید شجاعانه غیرت به خرج داد و آبرو و عزت آفرید و اگر بدخواهان قصد داشتند با پرده تزویر و ریا جلوی روشنگری را بگیرند، آنان را رسوا ساخت از پای ننشست.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزه و دانشگاه ابراز داشت:میلاد مهدی موعود (عج) نیز یادآورفرهنگ انتظاراست انتظار تحقق وعده های الهی و رویت" سپیدی" پس از "پایان شبهای سیاه"!

 

ابعاد فرهنگی و اجتماعی شعبان و اعیاد شعبانیه

وی خاطر نشان ساخت: یکی از عوامل ثبات قدم و پایداری در راه دین و دینداری عواطف پاک و مقدس نسبت به معصومین وخاندان رسول گرامی اسلام (ص) است؛ بدین معنا که از فرصت‌های موالید و عنایت آنان در راه اعتلای اسلام و آموزه های ناب آن استفاده کرد و این پیشوایان راستین را برای عموم مردم به‌ویژه جوانان این مرز و بوم شناساند تا با الگو گرفتن از رفتار و سرمشق قرار دادن گفتارشان مسیری را بپیمایند که مورد پسند و رضایت درگاه حق است.

 

محدثی گفت: از رهگذر همین محبت ها و جشن ها و عزاداری ها می توان به سرچشمه فضائل و منبع معارف دین رسید وروح تشنه خویش را از زلال معارف ناب سیراب ساخت چرا که زنده نگه داشتن این مناسبت ها در واقع نوعی مبارزه است؛ مبارزه با دشمنان اسلام که درصدد حذف و کمرنگ کردن معارفی هستند که از طریق امامان به ما رسیده است.

 

وی افزود: دشمن قصد دارد با تهاجم فرهنگی روزافزون از راه های گوناگون وایجاد شبه در اینترنت و فضای مجازی، فرهنگ دینی را از جوانان گرفته، آنچه را که می خواهد بر ذهن وفکرجوانان تزریق کند تا از این طریق به اهداف اسلام ستیزانه وشیعه ستیزانه خود دست پیدا کند.

 

 وظیفه ما

نویسنده و پژوهشگر حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروز دیگر تردیدی وجود ندارد که دشمن، قصد دارد با تحریف ها و شبه های گوناگون جامعه را به انحراف و ابتذال بکشاند و با معرفی الگوهای ناسالم ومنحرف،جوان مسلمان را از فرهنگ دینی تهی سازد و در این را نیز از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.

 

محدثی ادامه داد: وظیفه ما در برابر آنان بسیار سنگین و تعیین کننده است؛زیرا اگر جوانان را با معارف ناب آشنا نسازیم، دشمن میتواند در ذهن او رسوخ کرده از حقیقت تهی نماید بنابراین باید با تشویق به مطالعه، ترغیب درفعالیتهای دیداری و شنیداری و شرکت دادن جوانان در مجالس و مناسبت های مذهبی و به تبع آن آشنا کردن آنان به حقایق ناب دینی اطلاعات و آگاهی های جوانان را افزوده، راه نفوذ بیگانگان را سد کنیم.

 

 وی گفت: امروز پدران، مادران، مربیان، نویسندگان، فیلم سازان،نهادهای فرهنگی و هنری وظیفه ای خطیر در این راه دارند تا شیوه های علمی و کاربردی ایجاد محبت و عشق وعلاقه را در دل و اندیشه نسل معاصر ترویج کنند تا تندبادهای انحراف و چراغ سبزهای بیگانگان نتواند خللی در عزم دینی جوانان به وجود آورد.

 

پایان پیام/348

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل سپاه پاسداران خبرگزاری شبستان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم لرستان سپاه مسابقات بین المللی قرآن کمک به سیل زدگان روز پاسدار الگوگیری جوانان اعیاد شعبانیه زنده نگه داشتن دشمنان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

در ادامه مسابقات روز چهارشنبه پنج بوکسور جوان ایران به مصاف رقبای خود رفتند که نتایج زیر به دست آمد:

در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی کاظمی که طی دو روز اخیر با بیماری سرماخوردگی دست و پنجه نرم می‌کرد، برابر ظفربیک کمیل‌اوف‌ از قرقیزستان قرار گرفت و در مبارزه‌ای نزدیک، مغلوب شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا فضلی که پیش از این نماینده امارات را شکست داده با قیس عشیش‌ اردنی‌ روبه‌رو شد و شکست خورد.

در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، سیدعلی اکبرمیراحمدی‌ با سینگ‌ یاشی‌واردان‌ هندی مصاف داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۰ کیلوگرم، سام استکی با مهرالدینوف‌ ازبکستانی مبارزه کرد و با قبول شکست از گردونه رقابتها حذف شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، عباس گرشاسبی با آریان از هند جدال‌ کرد و نتوانست بر حریف غلبه کند و از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، سه نماینده ایران در رده سنی امید به مصاف حریفان خود می‌روند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، نیما بیاتی که پیش از این نماینده فیلیپین را شکست داده است با گانبولد از مغلوستان مبارزه می‌کند.

در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، امیرحسین پیشرو که حریفی از سریلانکا را برده است با مادامینوف ازبکستانی روبه‌رو می‌شود.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، عیسی فردین که ابتدا نماینده عرق را از پیش‌رو برداشته با آکالیکوف قزاق مبارزه دارد.

کد خبر 6094862

دیگر خبرها

  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت