Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی با بیان اینکه مناطق عین دو، گلدشت، سادات، سیاهی و کوی سلیم آباد خوزستان در معرض آسیب هستند، گفت: در تلاشیم زنان سالمندان و کودکان را از این مناطق خارج کنیم که حدود ۷۰ هزار نفر هستند .

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «غلامرضا شریعتی» شب گذشته (چهارشنبه 21 فروردین ماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره وضعیت کنونی استان خوزستان با اشاره به اینکه اولویت ما حفظ جان شهروندان است و بر این اساس اقدام های احتیاطی انجامی می دهیم، گفت: «دلیل آبگرفتگی دربخش های از اهواز به هم پیوستن دو رودخانه دز و کرخه در منطقه بام دژ است و آب در دو طرف جاده اهواز اندیمشک خارج از مسیرهای رودخانه های به سمت اهواز سرازیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه مناطق عین دو، گلدشت، سادات، سیاهی و کوی سلیم آباد در معرض آسیب هستند، افزود: «در تلاشیم زنان سالمندان و کودکان را از این مناطق خارج کنیم که حدود 70 هزار نفر هستند . از جوانان این مناطق خواسته ایم برای استحکام سیل بندها آماده باشند. به منطقه ای کیانشهر نیز اعلام آمادگی کرده ایم اما تاکنون وضع این منطقه جدی نشده است.»

 

وی با اشاره به اینکه دلیل به هم پیوستگی آب رودخانه های دز و کرخه ظرفیت انتقال آب این دو رودخانه است، گفت: «رودخانه دز هزار و 400 متر مکعب در ثانیه و رودخانه کرخه هزار متر مکعب در ثانیه ظرفیت آب را دارند اما در مقطعی خروجی سد دز سه هزار و 300 متر مکعب در ثانیه و سدکرخه دو هزار و 500 متر مکعب در ثانیه بود و این موجب شد که آب از رودخانه ها سرریز شود

 

شریعتی با بیان اینکه به دلیل افزایش آب کارون شبکه فاضلاب کشش تخلیه ندارد، افزود: «با نصب تعداد زیادی پمپ که از مناطق مختلف کشور به اهواز ارسال شده است شرایط بهتر می شود

 

وی با اشاره به اینکه در 20 روز گذشته 10 میلیارد متر مکعب آب وارد استان خوزستان شده است، گفت: «این آب را مدیریت کرده ایم و برای بارندگی های جدید نیز برنامه ریزی داریم البته پر شدن سد های استان و آبگرفتگی برخی مناطق دست ما را برای برخی برنامه ریزی ها بسته است. اکنون ورودی اهواز از ندیمشک دچار آبگرفتگی است و فقط یک باند جاده باز است.»

 

در ادامه این برنامه سرپرست استاندار گلستان نیز با اشاره به اینکه نگرانی بابت بارش های آینده نداریم، گفت: «ظرفیت تخلیه 100 میلی متر بارندگی را ایجاد کرده ایم. اگر در شرق استان سیلاب روی دهد دو تا سه روز زمان می برد که این سیلاب به اق قلا و گمیشان برسد و در این زمان می توانیم مشکل را مدیریت کنیم.»

 

«میرمحمد غراوی» با بیان اینکه در گمیشان آب فرو نشسته و با همکاری سپاه و ارتش و شهرداری تهران آب از این شهر خارج شده است، گفت: «واحدهای که بر اثر سیلاب دیگر امکان زندگی در آنها وجود ندارد تخریب و واحدهای جدیدی به جای آنها ساخته می شود. از غروب چهارشنبه پمپ ها آب را از مناطق باقی مانده شهر آق قلا خارج می کنند و کانال ضلع شرقی این شهر نیز سیلاب را منحرف کرده است.»

 

وی با اشاره به بازگشایی مدارس در مناطق سیل زده استان گلستان از شنبه گفت: «23 مدرسه در اختیار نیروهای امداد رسان بود که تعداد زیادی از آنها تخلیه شده اند و چند مدرسه ای که باقی مانده اند مدارس دیگر با دو شیفته شدن کمبود آنها را جبران می کند

 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز در بخشی از این برنامه با بیان اینکه مردم با دستور مسئولان مبنی بر تخلیه مناطق همکاری کنند، گفت: «مدت تخلیه مناطق طولانی نیست و با بازگشت شرایط به شرایط عادی مردم به خانه های خود باز می گردند. همه خروجی های سدها براساس تصمیمات گروه فنی مهندسی،­کاملا علمی، و براساس ظرفیت است.»

 

«بهنام سعیدی» با اشاره به اینکه تاکنون 240 روستا در خوزستان تخلیه شده است، افزود: «اگر اعلام کرده اند مناطقی در اهواز نیز باید تخلیه شود کار احتیاطی است. احداث خاکریز 21 کیلومتری نیز که نیروهای مسلح، امدادی و مردم آن را می سازند براساس احتیاط است.»

 

وی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق سیل زده استان گلستان نیز مشکل حل شده است، گفت: «در آق قلا 70 درصد مشکل رفع شده است و بخش های که مشکل دارند به دلیل در جریان بودن رودخانه است. کار احداث بیش از 95 درصد کانال انحراف آب شرق آق قلا نیز انجام شده است .در این مناطق مدارس تا 24 فروردین تعطیل است.»

 

وی با اشاره به اینکه در منطقه آق قلا به جز یک روستا شبکه آبرسانی وصل است، گفت: «در گمیشان نیز فقط حدود سه چهار درصد آبگرفتگی وجود دارد اما مشکلی در شبکه آب، برق و گاز وجود ندارد و احداث کانال انحرافی آب از گمیشان نیز به پایان رسیده است.»

 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره وضعیت استان لرستان نیز اینگونه توضیح داد: «در استان لرستان تهدیدی از بروز سیلاب وجود ندارد و برق هزارو 126 منطقه از هزارو 145 منطقه وصل شده است. 70 درصد شبکه آبرسانی پلدختر وصل شده اما سی درصد از آن به دلیل تخریب زیاد هنوز وصل نیست. از 796 مورد قطعی آب در روستاها نیز فقط 15 مورد قطعی آب باقی مانده است.»

 

وی با بیان اینکه از 728 محور مواصلاتی آسیب دیده نیز 623 محور وصل شده است، گفت: «مشکل گاز در مناطق سیل زده استان لرستان به جز چهار روستا حل شده است.»

 

سعیدی بیشترین خسارات سیل را در حوزه های کشاورزی، مسکن و زیر ساخت عنوان کرد و گفت: «بر اساس ارزیابی قطعی بنیاد مسکن در مجموع مسکن شهری و روستایی 49 هزار و 268 واحد باید احداث و 74 هزار و 537 واحد تعمیر شوند. 6 هزار و 526 واحد تجاری نیز نیاز به بازسازی دارد.»

 

وی ادامه داد: «28 هزار پرونده خسارات مسکن در شرکت های بیمه تشکیل شده است از این تعداد 10 هزار پرونده مربوط به استان گلستان، هزارو 500 پرونده مربوط به مازندران و 16 هزارو 500 پرونده برای دیگر استان هاست.»

 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه 235 شهر و 4 هزار و 35 روستا تحت تاثیر بارش های اخیر کشور بوده اند، گفت: «در استان لرستان 42 روستا، در استان گلستان 19 روستان و در استان خوزستان 240 روستان تخلیه و بیش از 160 هزار نفر اسکان اضطراری داده شده اند.»

 

وی با اشاره به اینکه هزار و 534 نفر نیز به وسیله نیروهای امدادی به مناطق امن انتقال یافته اند، گفت: «بیشترین تعداد اسکان اضطراری مربوط به استان خوزستان شامل 103 هزار نفر است که در 56 ارودگاه ساکن شده اند

 

سعیدی با اشاره به اینکه سیلاب های اخیر کشور جان 70 نفر را گرفت، گفت: «از این تعداد هشت نفر بر اثر رانش زمین و سقوط سنگ، شش نفر از گروه های امداد رسانی، 47 نفر غرق در سیلاب، سه نفر براثر برق گرفتگی و شش نفر در سقوط آوار جان خود را از دست داده اند.»

 

وی با تاکید بر اینکه هشدار و پیش بینی سازمان هواشناسی به سرعت به آگاهی مسئولان استان می رسد، خاطرنشان کرد: «اگر در منطقه ای پنج درصد احتمال خطر وجود داشته باشد دستور تخلیه آن منطقه صادر می شود. تنها مرجع اطلاع رسانی رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی هستند.»/

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل سپاه پاسداران خبرگزاری شبستان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم لرستان سپاه مسابقات بین المللی قرآن کمک به سیل زدگان روز پاسدار شریعتی خسارت سیل سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز برای اغلب مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های جنوبی و شرقی وزش بادِ متوسط و تندبادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و احتمال خیزش گرد و خاک‌های محلی و موقتی در برخی مناطق مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: همچنین از امروز تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبِ غربی تا جنوبِ شرقی و تا حدودی مرکزی استان خوزستان خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۶.۷ و دهدز با ۱۳.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند، همچنین در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۶.۷ و کمینه دمای ۲۱.۹ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6088499

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان