Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام غیرقانونی آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: باید به حال جامعه جهانی به ویژه جامعه حقوقی بین المللی تاسف خورد که در مقابل این اقدام غیرقانونی ترامپ سکوت کرده اند.

محمد کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: جای تاسف دارد که چرا جامعه جهانی در مقابل این اقدامات خلاف قانون و خلاف موازین بین المللی آمریکا عکس العملی نشان نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما از این اقدام غیرقانونی ترامپ خیلی آزرده خاطر نیستیم، چراکه این انتظار از وی می رفت، اما از دنیایی که این همه مساله دفاع از حقوق بشر را مطرح می کند ولی در مقابل این اتفاق و ظلم آشکار و قانون شکنی هیچ عکس العملی نشان نمی دهد، تاسف می خوریم.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم خاطرنشان کرد: این اقدام ترامپ اتحاد و انسجام ملت ایران را در صحنه داخلی تقویت کرد و نمایندگان مجلس روز /سه شنبه/ با پوشیدن لباس سپاه، یکپارچه اعلام کردند که سپاه حافظ امنیت، مردم و انقلاب است.
کاظمی اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی را یکی از حلقه های فشار بر ملت ایران دانست و بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق اصل 151 قانون اساسی به عنوان یک نهاد نگهبان نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی تعریف شده و وجهه قانونی دارد.
وی با تاکید بر اینکه تمامی کشورهای دنیا باید به اصول قانون اساسی یکدیگر احترام بگذارند گفت: سپاه پاسداران یک تشکیلات غیر متکی به قانون نیست، بلکه متکی به قانون اساسی است که قانون مادر ما و اصول آن محور اداره کشور است.
کاظمی در عین حال اقدام غیرقانونی آمریکا را خلاف حقوق و موازین بین المللی حقوقی، خلاف دیپلماسی و روابط سیاسی حاکم بین کشورها، دخالت آشکار در حاکمیت و تروریست خواندن بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی که هرگز در دنیا سابقه ندارد، دانست.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس با پوشیدن لباس سپاه نشان دادند که سپاه پاسداران در یک سازمان که امروز می بینیم، خلاصه نمی شود، بلکه متعلق به همه مردم و اقشار است.
کاظمی گفت: همه ما در مسیر اهداف انقلاب، نگهبان انقلاب اسلامی، آرمان ها و امنیت کشور هستیم و به طور قطع پشتیبانی ما از سپاه پاسداران بیشتر از گذشته است.
به گفته وی تصویب دو فوریتی طرح تقویت جایگاه سپاه پاسداران در برابر آمریکا در مجلس شورای اسلامی، پاسخ مناسبی به این اقدام غیرخردمندانه و غیر قانونی آمریکا بود.
وی همچنین با اشاره به رونمایی چندین دستاورد جدید هسته ای توسط رییس جمهوری همزمان با روز ملی فناوری هسته ای در 20 فروردین خاطرنشان کرد: در رابطه با حفظ و حمایت از منافع ملی کشورمان حق داریم هر اقدامی را که صلاح می دانیم انجام دهیم.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسائل هسته ای یک علم است که می خواهیم از این علم روز دنیا توسط دانشمندان هسته ای و برنامه ریزی که در کشور داریم، استفاده کنیم و این امر در راستای استفاده صلح آمیز از علم هسته ای است.
کاظمی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از این علم بتوانیم متناسب با این اقدام و با تلاش مضاعف، بنیه دفاعی کشورمان را تقویت کنیم.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه هفته جاری (19 فروردین) با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهد.
در پی این تصمیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را به عنوان گروه های تروریستی شناسایی کرد.
7528/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سپاه پاسداران آمريكا نماينده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخصه انقلابی بودن افراد میزان شناخت از دشمن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مصطفی مثنوی، امروز_ سه‌شنبه، هجدهم اردیبهشت_ در آئین معارفه اولین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مارگون، اظهار کرد: قدم برداشتن در این مسیر والا و ارزشمند، ماندگار است و افراد به میزانی که به کشور و خادمان خود دل‌بسته باشند از مسیرهای انحرافی دور خواهند شد.

وی افزود: همه آحاد مردم، به خصوص بسیجیان باید با مفاهیم و عملکرد سپاه به‌خوبی آشنایی داشته باشند و این آشنایی را چراغ راه خود قرار دهند.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین مؤلفه در انقلابی بودن شخص یا اشخاص، میزان شناختی است که آنان از دشمن دارند، چرا که در دوران گذشته به‌دلیل بی‌بصیرتی و نداشتن شناخت از دشمن، زمینه نفوذ دشمن در کشور به روش‌های گوناگون فراهم شد و توجه به استحکامات درونی سپاه یکی ازشیوه‌های انقلابی‌گری است و مهم‌ترین عامل موفقیت در دهه‌های اخیر همراهی و هم‌سویی دولت و مردم با خادمان خود در سپاه پاسداران است که این مورد به‌خوبی توانسته است دشمن تا دندان مسلح را در دنیا رسوا کند.

مختار اندرخور فرماندار شهرستان مارگون در ادامه این آئین، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از سرمایه‌های عظیم و بازویی توانمند در تمام عرصه‌های میدانی این نظام هست و عملکرد این شجره طیبه چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن بر هیچ‌کس چه دوست و چه دشمن پوشیده نیست.

وی افزود: در هیچ جای جهان و در هیچ کشوری سراغ نداریم که دولت و نیروهایش توانسته باشد در تراز سپاه پاسداران در هر عرصه در راستای خدمت‌رسانی و حفظ امنیت کشورش فعالیتی چشم‌گیر همچون سپاه ما داشته باشد یا خدمتی به مردمش کرده باشد.

اندرخور تصریح کرد: رشد درونی سپاه پاسداران از لحاظ ایمان، اقتدار، عمل و آمادگی از دیگر شاخصه‌های مهم این نهاد مقدس است که اگر بخواهیم از این مقوله‌ها بی‌تفاوت بگذریم بی‌انصافی محض است و در حق آنان عدالت و انصاف را رعایت نکرده‌ایم و باید قدردان این نیروی قدرتمند، مخلص، زمان‌شناس، دشمن‌شناس و ضدتروریست باشیم.

کد خبر 751485

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران با عملیات وعده صادق، هیمنه دشمن را در هم کوبید
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟ + تصاویر
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • درباره تیرباران اولین وزیر زن در ایران
  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند
  • نکونام به دنبال طلسم شکنی مقابل ذوب آهن
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل