Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@12:00:19 GMT

سطح زیر کشت گندم جنوب کرمان 30 درصد افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۵۲۸۰

سطح زیر کشت گندم جنوب کرمان 30 درصد افزایش یافته است

جیرفت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: سطح زیر کشت گندم در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان طی سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش یافته است.

سعید برخوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت گندم از سطح 40 هزار هکتار مزارع هفت شهرستان جنوبی استان کرمان آغاز شد، افزود: عملیات برداشت اولین گندم زارهای این منطقه 21 اسفند ماه سال گذشته در شهرستان قلعه گنج به صورت محدود انجام ولی به دلیل بارندگی متوقف اما از تاریخ 16 فروردین سال جاری عملیات برداشت گندم در این منطقه آغاز شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با توجه به نزول رحمت الهی و کیفیت عملیات بهزراعی، از سطح اجرا شده گندم در جنوب کرمان بیش از 185 هزار تن پیش بینی تولید و بیش از 150 هزارتن گندم به مراکز خرید تحویل داده می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برابر پیگیری های مستمر انجام شده و موافقت اداره کل غله استان کرمان علاوه بر سیلوی جیرفت و کارخانه های آرد منطقه، مراکز خرید در شهرستان های فاریاب و رودبار جنوب راه اندازی و در شهرستان قلعه گنج نیز در دست پیگیری است.
وی افزود : برای محموله‌هایی که به کارخانه‌های آرد و سیلو تحویل داده شود علاوه بر قیمت محصول به ازای هر کیلو گرم 400 ریال کرایه حمل نیز پرداخت می شود.
وی بیان کرد: کشاورزان برای تحویل و تخلیه محصول گندم با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی مطابق سامانه نسبت به دریافت معرفی نامه اقدام و در غیر این صورت امکان ثبت مجدد و صدور معرفی نامه در محل مراکز خرید میسر نمی باشد.
برخوری گفت: در راستای برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خوداتکایی محصول استراتژیک گندم در سال زراعی 98-97 برنامه اجرایی کشت این محصول هدف گذاری شد.
وی افزود: بذر گندم کشت شده در هفت شهرستان جنوبی کرمان شام ارقام چمران، چمران 2، مهرگان، برات، باژ، افق و سیروان است.
برخوری تصریح کرد: به منظور افزایش راندمان مصرف آب، سطحی معادل 6 هزار و 500 هکتار از مزارع به سیستم آبیاری تحت فشار تیپ مجهز شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: پایش عوامل خسارت زای زنده در طول فصل داشت توسط شبکه مراقبت و مشارکت موثر کشاورزان به نحو مطلوب انجام و همچنان ادامه دارد.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.
7450/7429/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي برداشت گندم كشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان شهرستان فلارد پس از دو دهه انتظار، محقق شد و طرح فلارد یک کلید خورد.
رستمی افزود: طرح فلارد یک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با همکاری آب منطقه‌ای استان، سازمان جهاد کشاورزی، بخش خصوصی و کشاورزان روستای سندگان با ۴۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که باعث اشتغالزایی ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم خواهد شد.
سید ابوالحسن عدنانی مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای استان هم گفت: این طرح با هدف مدیریت روان آب‌های شهرستان فلارد برای زمین‌ها و باغات بالا دست، آبی معادل ۱۷۰ لیتر در ثانیه ۲۴۵ هکتار (۲۰۰ هکتار زراعت و ۴۵ هکتار باغ) را پوشش خواهد داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد