Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@09:48:18 GMT

99 مورد آب گرفتگی توسط آتش نشانان بجنورد برطرف شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۵۵۱۶

99 مورد آب گرفتگی توسط آتش نشانان بجنورد برطرف شد

مجید گریوانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع 200 مورد آب گرفتگی توسط مردم به این سازمان گزارش داده شد که از این تعداد به 99 مورد خدمات رسانی انجام گرفت.
وی افزود: از این تعداد نیز 17 مورد شامل آب گرفتگی داخل کوچه ها بود که به دلیل پایین بودن سطح آب چندان مشکل ساز نبود و 11 مورد به نیروهای هلال احمر سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گریوانی گفت: مابقی حوادث شامل آب گرفتگی منازل و مغازه ها و فضاهای بودند که احساس خطر می شد که بیشتر در مناطق مرکزی شهر از میدان کارگر تا شهید و میدان دولت را شامل می شد.
وی افزود: در این میان فقط یک مورد تخریب آسفالت و یک مورد تخریب دیوار حیاط منزل به سازمان گزارش داده شد که توسط نیروهای سازمان امدادرسانی شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد با اشاره به نبود مدیریت یکپارچه برای مدیریت حوادث در شهر، اظهار داشت: این امر باعث شده تا در حوادث جزیره ای عمل کنیم و گزارش ها یکپارچه نباشد.
وی با اشاره به پوشش تمام خیابان ها و معابر سطح شهر از همان ابتدای بارش باران، گفت: تمام 88 نیروی سازمان از همان دقایق اولیه برای امدادرسانی فراخوان داده شدند و ضمن بازدید از سطح شهر در نقاط حادثه ساز مستقر شدند.
گریوانی با اشاره به بازگشایی دریچه ها و کانال های انتقال آب در مناطق پرخطر، افزود: قبل از فروکش کردن سیلاب تمامی نقاط خطرساز شناسایی و عملیات امدادی با بازگشایی دریچه های آب انجام گرفت.
وی با اشاره به پیش بینی سه هزار کیسه شن برای جلوگیری از ورود سیلاب به داخل منازل و مغازه ها، اظهار داشت: در ابتدای بارندگی ها تمامی این کیسه های شن برای پوشش سطح شهر آماده شدند ولی متاسفانه دیر به دست مردم رسید و دچار آب گرفتگی شدند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: در این راستا نیروهای بسیج برای توزیع کیسه های شن در لحظات اولیه اولین بارندگی بعد از این که از جمعه شب پیش بینی شده اعلام آمادگی کرده اند تا از آب گرفتگی منازل و مغازه ها جلوگیری شود.
وی از مردم شهر خواست برای جلوگیری از ورود باران به داخل منازل و مغازه ها حتما خودشان نیز تدابیر لازم را تا آخر اردیبهشت ماه که بارندگی خواهیم داشت با تهیه کیسه های شن فراهم کنند تا در صورت دیر رسیدن نیروهای امدادی خودشان از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.
گریوانی با بیان اینکه نیروهای امدادی در زمان بحران ظرفیت پوشش تمام جمعیت را ندارند، بر فرهنگ سازی آمادگی برای حوادث تاکید کرد و افزود: خوشبختانه با اقداماتی که در راستای هدایت آب های سطحی در هفته گذشته انجام شد از یک بحران جدی جلوگیری شد زیراکه اگر این اقدامات انجام نمی شد و مجاری کانال ها باز نمی شد با وجود حدود یک متر آب که در سطح شهر داشتیم حتما دچار بحرانی شبیه آق قلا می شدیم.
وی گفت: با این وجود نباید خود را فریب دهیم که این حد نهایی بحران در سطح شهر است و باید تمهیدات بیشتری برای مدیریت آن صورت گیرد.
ط/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بارش باران خدمات رسانی فرهنگ سازی هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین رزمایش کمک مومنانه در بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ جانشین فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه استان گفت: به مناسبت هفته بسیج سازندگی توزیع ۹۰۰ بسته بهداشتی (خاص مددجویان بهزیستی)، ۱۰۰ سری لوازم خانگی (یخچال. گاز تلویزیون) در بین نیازمندان توزیع می‌شود که ارزش ریالی این کمک‌ها شش میلیارد تومان است.
اکبری گفت؛ با پیگیری‌های انجام شده و قراره ده هزار بسته معیشتی مواد غذایی و پنج هزار بسته البسه تا سوم خرداد وارد استان شود و در برنامه‌ای بین نیازمندان توزیع شود.

دیگر خبرها

  • نخستین بانوان آتش‌نشان خاورمیانه بازنشسته شدند
  • نخستین رزمایش کمک مومنانه در بجنورد
  • سازمان ملل: اسرائیل از ورود کارکنان ما به گذرگاه رفح جلوگیری می‌کند
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • چالش ناترازی بنزین با «متانول» برطرف می‌شود؟
  • زنده گیری یک حلقه مار توسط آتش نشانان در دزفول
  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • برطرف شدن مصدومیت حسن یزدانی به شکل کامل؛ پادشاه آماده تاج گذاری!
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری