Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارقه آهنگ ناکوک سیل آن هم در آغازین روزهای سال نو، قلب تمامی مردم ایران را به درد آورد ولی به یکباره تصویری از همت های بلند را پدید آورد که یکی از این تصاویر، همراهی بچه های مسجد با پایگاه های بسیج است.

خبرگزاری شبستان- البرز: بارقه آهنگ ناکوک سیل آن هم در آغازین روزهای سال نو، قلب تمامی مردم ایران را به درد آورد ولی به یکباره تصویری از همت های بلند را پدید آورد که یکی از این تصاویر، همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد با پایگاه های بسیج برای خدمت رسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رهبر معظم انقلاب با ترسیم خط مشی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد بر همراهی و همگامی این نهاد با پایگاه های بسیج تاکید داشته اند و امروز با محوریت همین ترسیم راه در عرصه خدمت رسانی به سیل زدگان، بچه های مسجد از پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مسجد با یک هدف همراه و هم گام هستند.

 

شاید قلم صنع بر این همت رفته باشد که این اندازه با اخلاص و با ضرب آهنگی از تواضع تداوم پیدا کرده است و خود تبلوری از عزم ارداه و غیرت شده است. آنچنان که گروه های جهادی استان البرز از همان ساعات نخستین واقعه غم انگیز سیل بار دیگر اخلاص را بدرقه راه کردند و به سمت گلستان و لرستان برای خدمت عزیمت کردند.

 

سردار یوسف مولایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص عملکرد نیروهای جهادی در عرصه سیل گفت: قرارگاه کمک رسانی به سیل زدگان به دبیری سازمان بسیج سازندگی البرز در استان از همان ساعات نخستین تشکیل شد.

 

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) مطرح کرد: با اعلام فراخوان در پایگاه ها، حوزه ها، نواحی و مراکز سپاه صورت گرفت و کمک ها به صورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری و به استان گلستان ارسال شد.

 

مولایی تصریح کرد: مآموریت امدادرسانی بسیجیان در شهر گمیشان و سپس خواجه نفس بر عهده سپاه البرز شد که براساس آن نیروهای بسیج سازندگی در مناطق تعیین شده مستقر شدند و قرارگاه کمک رسانی را در همان مناطق فعالیت خود را شروع کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت موکب های اربعین حسینی استان البرز در استان های سیل زده مطرح کرد: موکب های اربعین امام حسین(ع) استان البرز با هدف استقرار آشپزخانه به منظور ارائه غذای گرم و نان به مناطق سیل زده اعزام شدند.

 

 

در کنار نهادها و سازمان های دولتی استان البرز، مساجد به واسطه فعالیت کانون های فرهنگی هنری در امر تأمین مایحتاج مردم سیل زده اهتمام ویژه ای از خود نشان داده اند، آن چنان که کودکان و نوجوانان مسجدی نیز سهمی در این عزم جهادی دارند.

 

به سراغ مسجد امیرالمومنین(ع) می رویم. اینجا روحانی مسجد در حلقه نوجوانان مسجد نشسته است و برای آنان از نوع دوستی و محبت می گوید و اینکه این روزها باید هوای هموطنان مان را در استان های لرستان، خوزستان و گلستان بیش از پیش داشته باشیم.

 

از این رو، مکتب درسی این نوجوانان با راهبرد از شهید حسین فهمیده مشق می شود و آنان با باورهای کودکانه خویش در پناه مسجد درس مردانگی، مهربانی و ایمانی را از بر می کنند.

 

در این میان مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) واقع در دهقان ویلای کرج نیز با همت بچه های مسجد برای خدمت رسانی به صحنه آمده اند و با دعوت از عموم اهالی محل سعی در جمع آوری کمک های مردمی دارند.

 

 

سیل ویرانگر هرچه که بود برای مردم فرصتی شده است برای مودت، محبت، همراهی و نوع دوستی و برای بچه های مسجد پیوندی مستحکم تر میان پایگاه های بسیج با کانون های فرهنگی هنری مسجد و جز این نیست که صفت مهربانی برازنده نام مردم ایران است.

 

گزارش: ملیحه قاسمی زاده

 

پایان پیام/543

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل سپاه پاسداران خبرگزاری شبستان سپاه بارندگی و سیلاب خبرگزاری شبستان کمک به سیل زدگان لرستان بچه های مسجد سیل فعالیت های مسجدی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت اورونوف برای همراهی پرسپوليس

به گزارش “ورزش سه”، اوستون اورونوف ستاره نیم فصل دوم پرسپوليس که طی هفته‌های اخیر بازیکنی تاثیرگذار در جمع شاگردان اوسمار ویرا لقب گرفته، اکنون در آستانه بازی با نساجی با سرماخوردگی مواجه شد.

اتفاقی که طی ساعات اخیر نگرانی بزرگی را در اردوی سرخپوشان شکل داده و هواداران در این بازی حساس برای همراهی او با ابهام مواجه هستند.

پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که این بازیکن از نظر بدنی مشکلی برای همراهی تیمش ندارد و احتمالا در ترکیب اصلی نیز سرخپوشان را برابر نساجی همراهی خواهد کرد.

پرسپوليس اکنون با اختلاف یک امتیازی نسبت به استقلال در پنج هفته مانده به پایان فصل، امیدوار به تکرار قهرمانی و بازگشت به صدر جدول است و باید دید نتایج این هفته به چه شکلی رقم خواهد خورد.

دیگر خبرها

  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت
  • آخرین وضعیت اورونوف برای همراهی پرسپوليس
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • وضعیت مهاجم استقلال برای همراهی تیمش مشخص شد
  • مهاجم استقلال به بازی با ذوب‌آهن رسید
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد