Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@18:44:42 GMT

رشد ۷۹ درصدی صادرات اظهارشده در گمرکات کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۵۶۵۵

رشد ۷۹ درصدی صادرات اظهارشده در گمرکات کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل حیدری اظهار داشت: در سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۱ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۸۷۵ دلار کالا با وزن ۳ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۵۶۳ تن در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از نظر ارزش ۷۹ درصد و از حیث وزن ۵۲ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این میزان، تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۸۹۴ میلیون ۷۸۳ هزار و ۳۳۸ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۴۱ هزار و ۳۹۷ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از لحاظ ارزش ۲۸ درصد و از حیث وزن نیز ۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال گذشته گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: در این مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان ۶۸۰ میلیون و ۷۷۱ دلار کالا به وزن ۱ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۴۹ تن است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از لحاظ ارزش ۲۷۱ درصد افزایش و از حیث وزن نیز رشد ۲۲۰ درصدی داشته است.

حیدری خاطر نشان کرد: در سال گذشته تشریفات صادرات از گمرک خسروی ۱۰۱ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۳۷۹ دلار کالا به وزن ۲۶۴ هزار و ۲۶۸ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۶۵ درصد و از لحاظ ارزش ۱۱۹ درصد رشد داشته است.

وی همچنین تشریفات صادرات گمرک پاوه در سال ۹۷ را ۲۵ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۳۸۷ دلار کالا به وزن ۱۷۱ هزار و ۱۴۷ تن عنوان نمود و افزود این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ از حیث ارزش ۲۶ درصد و از لحاظ وزن ۴۹۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرد، نایلون پلاستیکی رولی، پیاز و موسیر، خیار و خیارترشی تازه یا سرد کرده، سیب تازه، انواع کاشی دیواری، هندوانه تازه، گرانول پلی اتیلن عنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.
 

کد خبر 4587776

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرکات کرمانشاه پاوه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۸۱ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کلیم الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۶۴ هزار و۵۹۹ تن کالا از این مرز صادر شده است، اظهار کرد: این میزان کالا توسط سه هزار دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادرات شده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۵ هزار و۷۳۱ تن کالا از مرز بیله سوار صادرات شده بود، افزایش ۸۰ درصدی را شاهد هستیم، افزود: عمده کالاهای صادر شده شامل کاشی، شیشه، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک و پروفیل است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، واردات دو هزار و۶۸۱ تن کالا را در یک ماهه گذشته توسط ۱۳۰ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار یادآور شد و اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود سه هزار تن کالا وارد شده بود کاهش ۹ درصدی را شاهد هستیم.

وثوقی در مدت یاد شده از ترانزیت ورودی بیش از ۳۴ هزار تن کالا از مرز بیله‌سوار خبر داد و خاطرنشان شد: این میزان کالا توسط هزار و۵۰۶ دستگاه کامیون به‌صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۵۵ هزار و۶۹۳ تن کالا توسط دو هزار و۵۵۳ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است، ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۶ هزار و۸۲۳ تن کالا ترانزیت خروجی شده بود افزایش ۱۹ درصدی را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از این میزان کالا ۵۳ درصد توسط کامیون ایرانی ،۳۹ درصد توسط کامیون آذری و هشت درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی در یک ماه گذشته تردد ۱۲ هزار و۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی را از مرز بیله‌سوار یادآور شد و افزود: از این میزان شش هزار و۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و۷۵۹ دستگاه نیز از مرز خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه در یک ماهه گذشته حدود ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، گفت: در تردد وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۶۲ دستگاه تردد کرده بود، افزایش ۵۲ درصدی و در تردد وسیله نقلیه کامیون نیز افزایش ۳۱ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 751139

دیگر خبرها

  • صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • بیش از ۳۲۶ میلیون دلاری از گمرکات گلستان صادرات انجام شده است
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی رشد ۹۸ درصدی داشت
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند