Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:17:47 GMT

روز مراغه فرصتی برای شناساندن تاریخ و هویت آن باشد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۵۶۶۱

روز مراغه فرصتی برای شناساندن تاریخ و هویت آن باشد

مراغه - ایرنا - عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به برگزاری آیین های بزرگداشت روز مراغه در اردیبهشت امسال گفت: روز مراغه باید فرصتی برای شناساندن تاریخ و هویت آن باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: توجه به بخش ها و جنبه های مختلف این رویداد فرهنگی از جمله فرهنگ، معارف، علم و هنر باید مورد توجه دست اندرکاران برگزاری آن قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و مشارکت های مردمی برای برگزاری و غنابخشی هرچه بیشتر به آیین ها و ویژه برنامه های روز مراغه، حائز اهمیت است.
آیت الله پورمحمدی اضافه کرد: بهره گیری از شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و هنری در این رویداد از جمله رویکردهایی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.
وی گفت: دستگاه های اجرایی و متولیان فرهنگی نیز باید با همدلی در کنار آحاد مردم و علاقه مندان به هویت و تاریخ این دیار، در معرفی ظرفیت های شهرستان تلاش کنند.
وی افزود: روز مراغه باید به ظرفیت بزرگ و مناسبی برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبدیل شود و لازمه آن مشارکت آحاد مردم در معرفی پتانسیل های کم نظیر این منطقه است.
آیت الله پورمحمدی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی نیز گفت: در برگزاری این آیین ها باید شئونات اسلامی نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: در آیین های بزرگداشت اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان، کارهایی انجام نگیرد که موجب وهن جامعه اسلامی و ایجاد مزاحمت و سلب آرامش مردم و شهروندان شود.
وی اضافه کرد: موکب ها و پایگاه های بخش نذورات نیز باید از برگزاری آیین هایی که با شان امامت و ولایت در نیمه شعبان مغایر است خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، روز 16 اردیبهشت سالروز بسته شدن زیج الخانی و رصدخانه مراغه توسط خواجه نصرالدین طوسی توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان و استان به عنوان روز مراغه انتخاب شده است.
با وجود انتخاب این روز به عنوان روز مراغه و سپری شدن 2 سال از آن، ویژه برنامه های اجراشده در سال های گذشته در این روز غنای چندانی نداشته و بیشتر به صورت شهرستانی برگزار شده است.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز حدود 180 هزار نفر جمعیت دارد این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار دارد و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
3077/7487

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مناسبت ها 16 ارديبهشت روز مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی روز دوشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد و تیم‌های صعود کننده به مرحله بعدی مسابقات مشخص شدند.

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی، دوشنبه برگزار می‌شود تا تیم‌ها حریفان خود را بشناسند.

سپاهان اصفهان، چادرملوی اردکان، مس رفسنجان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان، هوادار تهران، آلومینیوم اراک و ملوان انزلی هشت تیم راه یافته به این مرحله هستند.

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران