Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@15:26:43 GMT

باید با خودکفایی به تحریم‌کنندگان ضربه بزنیم

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۵۷۳۳

باید با خودکفایی به تحریم‌کنندگان ضربه بزنیم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز چهارشنبه گفت این کشور باید با تلاش برای خودکفایی هرچه بیشتر، به تحریم‌کنندگان خارجی که قصد دارند به پیونگ‌یانگ فشار وارد کنند، «ضربه‌ای جدی» بزند.

این اولین اظهار نظر عمومی کیم پس از نشست شکست‌خورده سران کره شمالی و آمریکا است که ماه پیش در هانوی ویتنام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، او در این سخنرانی بر لزوم ادامه تلاش برای توسعه اقتصادی، که سال گذشته به عنوان اولویت نخست این کشور اعلام شد، ادامه دهد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این مورد به نقل از رهبر این کشور نوشته است: «ما باید با پیشبرد تولید سوسیالیستی به سطحی بالا از خودکفایی سازگار با شرایط و وضعیت ما و متکی بر قدرت، فناوری و منابع خود، به نیروهای متخاصمی که به اشتباه مصمم هستند که با تحریم ما را ساقط کنند، ضربه‌ای جدی وارد کنیم.»

کیم و «دونالد ترامپ» روزهای ۸ و ۹ اسفند در ویتنام دیدار کردند، اما این نشست به دلیل اصرار دولت آمریکا به موکول شدن رفع تحریم‌ها به خلع سلاح کامل کره شمالی، بی‌نتیجه پایان یافت.

در روزهای گذشته رسانه‌های کره شمالی تصاویر متعددی از بازدیدهای اخیر رهبر این کشور از طرح‌های اقتصادی منتشر کرده‌اند.

هرچند کیم در نطق روز چهارشنبه‌اش مستقیما از آمریکا نام نبرده، اما اشاره به تحریم و نیروهای متخاصم، نشان می‌دهد لحن او در قبال واشنگتن تندتر شده است.

اظهارات او ساعاتی پیش از دیدار رؤسای‌جمهور آمریکا و کره جنوبی مطرح شده است. این هفته برخی منابع گزارش دادند که رئیس‌جمهور کره جنوبی از ترامپ خواهد خواست بخشی از تحریم‌های پیونگ‌یانگ رفع شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی کیم جونگ اون دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند