Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه پارسال 94 واحد صنعتی در این استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند، گفت: تاکنون به 2 هزار و 134 واحد تولیدی کوچک و بزرگ گازرسانی شده است.

احمد فعله گری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جدا از این تعداد واحد صنعتی، نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج و 52 جایگاه سوخت رسانی CNG نیز به شبکه گاز سراسری متصل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال نیز مطابق برنامه ریزی صورت گرفته و در قالب مصوبه شورای اقتصاد به 200 واحد صنعتی و تولیدی، منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج گازرسانی می شود.
فعله گری اضافه کرد: براساس این مصوبه، واحدهای صنعتی که سه سال از سوخت مایع استفاده کرده باشند می توانند گاز طبیعی را جایگزین این سوخت فسیلی کنند.
وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح 425 واحد صنعتی در استان شناسایی و به حدود 275 واحد از آنها گازرسانی شده است، یادآور شد: شرکت گاز کردستان برای گازرسانی به هر واحد صنعتی تا سقف 2 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه می کند.
مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: در سال 96 حدود 87 واحد و در سال گذشته نیز 94 واحد صنعتی و تولیدی در این استان از نعمت گاز بهره مند شدند.
وی افزود: با توسعه شبکه گاز به صنایع علاوه بر ایجاد ارزش افزوده می توان زمینه اشتغالزایی، مهاجرت معکوس به روستاها و پایداری محیط زیست را فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر یک هزار و 173 روستای کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و شرکت گاز استان 515 هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی دارد.
ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری و روستایی این استان به ترتیب 99،9 و 87،5 درصد است و در مجموع حدود یک میلیون و 540 هزار نفر جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
7355/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انرژي گازرساني واحد صنعتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

فرزاد پیشکاری امروز سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارند وکارگران علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: جامعه کارگری در ایران اسلامی نقش مهمی در توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شده است، گفت: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است.

پیشکاری، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.

 در استان کردستان ۲ هزار و ۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی