Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@22:00:22 GMT

کودتای نظامی در سودان/عمر البشیر برکنار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۵۸۴۸

کودتای نظامی در سودان/عمر البشیر برکنار شد

باشگاه خبرنگاران: رادیو و تلویزیون سودان پخش برنامه‌های عادی خود را متوقف و اعلام کرد: منتظر بیانیه مهمی از سوی نیرو‌های مسلح باشید.

به گزارش شبکه الحدث، برخی منابع در گفتگو با شبکه الحدث از وقوع کودتای نظامی در سودان خبر دادند.

ارتش سودان تصمیم گرفت عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور را از همه مناصبش برکنار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رادیوی رسمی سودان اعلام کرد تا لحظاتی دیگر بیانیه مهمی از سوی ارتش سودان قرائت خواهد شد. مجموعه‌ای از افسران ارتش سودان نیز وارد ساختمان رادیویی این کشور شده و خواهان پخش این بیانیه از تمامی فرکانس‌های رادیویی شده‌اند.

رادیو و تلویزیون سودان پخش برنامه‌های عادی خود را متوقف و اعلام کرد: منتظر بیانیه مهمی از سوی نیرو‌های مسلح باشید.

همچنین شبکه راشاتودی به نقل از خبرنگار خود در خارطوم، پایتخت این کشور اعلام کرد تلویزیون رسمی سودان بزودی بیانیه‌ای مهم را از سوی نیرو‌های مسلح این کشور پخش خواهد کرد.

هزاران معترض مقابل ستاد فرماندهی سودان در خارطوم تجمع کرده‌اند و استعفای عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور را خواستارند. تحصن‌کنندگان در میدان‌ها و خیابان‌های سودان تا زمان صدور بیانیه مهم ارتش به تحصن خود ادامه خواهند داد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کودتای نظامی سودان عمر البشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل رژیم صهیونیستی برای تخلیه ساکنان شرق رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازالجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای خواستار انتقال ساکنان شرق رفح به سمت مناطق امن شد. انتشار این بیانیه در فضای رسانه‌ای سبب افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال آغاز حمله اسرائیل به جنوب غزه شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از انتشار این خبر در فضای رسمی، اقدام به پخش اطلاعیه‌ای فیزیکی نمود که در آن از ساکنان رفح خواسته شده بود این منطقه را ترک نمایند.

تنها ساعاتی پس از انتشار این بیانیه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به وسیله بمباران شدید هوایی جنوب باریکه غزه را هدف قرار دادند.

پیش از انتشار این خبر در جریان حملات شب گذشته ارتش اسرائیل به رفح، ۲۲ فلسطینی به‌ویژه ۸ کودک به شهادت رسیدند. در واکنش به این حمله نیروهای حماس با حمله راکتی به مواضع ارتش اسرائیل حمله کرده و چند سرباز اسرائیلی را به هلاکت رساندند.

به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، کابینه جنگ نتانیاهو پس از کارشکنی در جریان مذاکرات دوحه- قاهره، با اکثریت آرا حمله نظامی به رفح را تصویب کرد. پیش‌بینی می‌شود رژیم صهیونیستی در روزهای آینده حمله نظامی به منطقه رفح را آغاز کند.

اسرائیل در حالی آماده حمله گسترش به جنوب غزه می‌شود که براساس آمار منتشر شده از سوی «آنروا» قریب به ۱.۵ میلیون فلسطینی در این منطقه حضور دارند. در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ طوفان الاقصی تا به امروز ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر شهید و بیش از ۷۸ هزار نفر زخمی شدند.

کد خبر 6098407

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی بود/ ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/ بیش از ۱۰۰ مدیر ناکارآمد برکنار شدند
  • ضرب‌الاجل رژیم صهیونیستی برای تخلیه ساکنان شرق رفح
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است