Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@04:19:55 GMT

خسارت نجومی سیل به ۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۶۰۷۲

ساعت24 -معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۳ هزار کیلومتر از شبکه ارتباطی کشور در اثر وقوع سیل آسیب دیده‌ است، گفت: برآورد می‌شود که حدود سه تا چهار هزار میلیارد تومان میزان خسارت شبکه‌های ارتباطی کشور باشد.

خداداد مقبلی با اشاره به این‌که ۱۳ استان کشور در اثر بارش باران و سیلاب دچار خسارت جدی شده‌اند، اظهار کرد: وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به حین بارش و سیلاب و نیز پس از بارش و فرونشست سیل تقسیم می‌شود و در این رابطه اقدامات مختلفی در راستای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده، کنترل جاده‌ها و ابنیه فنی، اطلاع‌رسانی مسیر و کنترل ترافیک صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متأسفانه در مسیرهای بسیاری از ۱۳ استان کشور دچار خسارت ناشی از سیل شده‌ایم که در استان‌های گلستان، مازندران، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس خسارت‌ها بیشتر بوده و سیل بیشترین خسارت بر شبکه‌های ارتباطی را به استان لرستان متحمل کرده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این‌که جمعاً ۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شده‌اند، اظهار کرد: ۲۴۰ ابنیه فنی به طور کامل تخریب شده که ۳۰ دستگاه از آن مربوط به پل‌هایی با دهانه ۲۰ تا ۶۰ متر است و ۲۱۰ ابنیه فنی نیز از دو تا ۲۰ متر به طور کامل با تخریب ۱۰۰ درصدی مواجه شده‌اند. همچنین در مجموع ۸۰۰ دستگاه پل در حوزه استان لرستان، ۵۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیده‌اند.

مقبلی با بیان این‌که در برآورد اولیه به شبکه‌های ارتباطی استان‌های لرستان و خوزستان به ترتیب ۱۲۵۰ و ۲۵۵ میلیارد تومان خسارت وارد شده است، اظهار کرد: شبکه‌های ارتباطی استان ایلام ۲۰۰، گلستان ۲۷۰ و مازندران ۲۶۷ میلیارد تومان آسیب دیده‌اند و در ارتباط با استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، یاسوج و کهکیلویه و بویراحمد هنوز اطلاعات کاملی دریافت نکرده‌ایم و کارشناسان در حال محاسبه خسارت‌ها هستند که بلافاصله اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشکل جدی در استان لرستان مربوط به ریزش و رانش پس از بازگشایی شبکه‌های ارتباطی است، گفت: متأسفانه پس از آنکه شبکه ارتباطی در استان لرستان بازگشایی می‌شود در مسیرهای کوهستانی شاهد رانش و ریزش هستیم که این مساله فعالیت را برای ما سخت‌تر می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین به استان‌های گلستان و خوزستان اشاره کرد و گفت: بالابودن سطح آب در استان‌های گلستان و خوزستان از مشکلات عمده این دو استان است و باید صبر کنیم تا سطح آب پایین بیاید. در گلستان ریزش کوهستان هزینه‌های زیادی را ایجاد کرده است و در استان خوزستان نیز با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم.

وی در مورد میزان دقیق خسارت‌ها و نیز مدت زمان بازسازی مناطق آسیب‌دیده، تصریح کرد: حدود ۱۳ هزار کیلومتر از مسیرهای ارتباطی کشور آسیب دیده‌اند و در حال حاضر برآوردها در مورد خسارت‌ها در نقطه اولیه قرار دارد و باید منتظر ماند تا مشخص شود که میزان دقیق خسارت‌ها چه مقدار است.

مقبلی در مورد مدت زمان بازسازی و ساخت مسیرهای آسیب‌دیده نیز، بیان کرد: این مساله به میزان اعتبارات تأمین شده باز می‌گردد و به نظر می‌رسد حدود سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار جهت بازسازی شبکه‌های ارتباطی خسارت دیده نیاز است در صورت تأمین اعتبار به حداقل دو سال زمان نیاز است و زمان پرداخت این اعتبارات است مدت زمان ساخت را کاهش می‌دهد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم

ایسنا/لرستان معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: برای اجرای دیوار و پل روستای بیشه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم.

سید علی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در سیل سال ۱۳۹۸ در مجموع ۱۶ هزار و ۶۳۵ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه در آن مقطع، واحدهای آسیب‌دیده نیازمند کمک بیشتری بودند و بخشی از آنها به‌عنوان مصوبه هیأت دولت به لرستان در نظر گرفته شد، بیان کرد: در مجموع، از کل واحدهای یادشده، کار ۲۸۵۰ واحد از واحدهای آسیب‌دیده انجام شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: مصوبه هیأت دولت ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در قالب کمک به ۲۸۵۰ واحد نیمه‌تمام آسیب‌دیده از سیل سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تصویب شد و در نهایت در ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شد و این بانک به عاملیت چهار بانک، کار پرداخت تسهیلات را برعهده گرفت.

وی اظهار کرد: تاکنون ابلاغیه استانی به بانک‌های ملت و صادرات ارسال و کار معرفی افراد به سیستم بانکی انجام شده و ۲۵ درصد پرونده‌های معرفی‌شده به بانک منجر به قرارداد شده است.

او با بیان اینکه نیازمند مساعدت بیشتر بانک‌های ملت و صادرات با متقاضیان تکمیل واحدها هستیم، ادامه داد: برای بانک‌های تجارت و سپه ابلاغیه‌ای به استان ارسال نشده است.

رحیمی افزود: برای روستای نظرآباد شهرستان دلفان که در بارندگی‌های پایان سال گذشته و فروردین ماه دچار رانش شده بود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم تا دیوار حائل بتنی آن را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • تصاویری از حضور ساکنان خسارت دیده در امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • حضور دادستان شفت در بین ساکنان خسارت دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • ۳۰۰طرح ارتباطی طی دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • «بیگانه» در آنتن شبکه ۳ دیده ‌می‌شود
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور