Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل در کیسیون هماهنگی بانک‌های دولتی استان اردبیل افزود: نرخ اشتغال ایجاد شده در مشاغل خرد بیشتر از صنایع بزرگ می‌باشد که ضرورت دارد بانک‌ها در اعطای تسهیلات اینگونه مشاغل را هم مدنظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده به طور میانگین ۷ درصد هزینه تولید متوجه به هزینه دستمزد است و افزایش نرخ دستمزد کارگران نبایدتاثیر قابل توجهی برروی قیمت تمام شده اجناس داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: در حال حاضر فاکتور مهم تاثیرگذار در قیمت تمام شده کالا، افزایش قیمت مواد اولیه می‌باشد که باید تمهیدات کنترلی دیده شوند.

رحیمی گفت: ارزش افزوده کالا بیشتر از خواب پول در سیستم بانکی می‌باشد که زمینه‌ساز کمک به تولید می‌باشد.

وی تصریح کرد: نرخ اشتغال ایجاد شده در مشاغل خرد بیشتر از صنایع بزرگ می‌باشد که ضرورت دارد بانک‌ها در اعطای تسهیلات اینگونه مشاغل را هم مدنظر قرار دهند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل تاکید کرد: تحریم‌ها در کنار ثبات اقتصادی فرصت ویژه جهت رونق تولید و هدایت منابع راکد به سمت اشتغال می‌باشد.

رحیمی گفت: سال‌های قبل عمده مشکل تولید متوجه به بازار و فروش بود که با افزایش نرخ ارز و توجه به صادرات زمینه گشایش ظرفیت جدید فروش فراهم شده است.

انتهای پیام/ح

نرخ اشتغال ایجاد شده در مشاغل خرد بیشتر از صنایع بزرگ است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟

آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.

پیش از این هم مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته بود: در حال حاضر هر بانکی که دسته چک الکترونیکی به مشتری خود می‌دهد و آن مشتری، برگه چک الکترونیکی را صادر می‌کند و به ذی نفع می‌دهد، اگر ذی نفع یا گیرنده چک از طریق ابز‌ارهای الکترونیکی همان بانک اقدام کند، می‌تواند وصول چک را به صورت کاملا غیر حضوری انجام دهد.

چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف می‌شود

او تاکید کرد: اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند و همچنین تمام بانک‌ها در حال حاضر مجهز به سیستم پذیرش چک الکترونیک هستند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف و چک الکترونیکی جایگزین می‌شود.

همچنین این مقام مسئول اظهار کرد: چک‌های الکترونیک فعلا در بانک صادر کننده قابل پذیرش است، اما به تدریج با پیاده سازی کامل فرآیندها، امسال در سایر بانک‌ها نیز چک‌های الکترونیک نقد پذیر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • اشتغال اهمیت دارد
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی