Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@09:58:53 GMT

طرح پرنده نگری در استخر لاهیجان با استقبال همراه شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۷۴۱۰

طرح پرنده نگری در استخر لاهیجان با استقبال همراه شد

طرح پرنده نگری برای اولین بار در دور استخر لاهیجان توسط شهرداری و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به اجرا در آمد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان و به نقل از روابط عمومی شهرداری لاهیجان،پرنده نگری (Birdwatching) یکی از شاخه های اکوتوریسم است که لذت مشاهده، تجربه و آموختن از دنیای پر رمز و راز پرندگان در طبیعت و محیط آزاد را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استخر لاهیجان به عنوان یک تالاب شهری هر ساله پذیرای جمعیت قابل توجهی از پرندگان مهاجر می باشد و طرح مذکور در تمامی روزهای هفته و تا پایان فصل مهاجرت در پیرامون استخر از طریق مشاهده پرندگان با تلسکوپ و دوربین دوچشمی توسط کارشناسان مجرب به اجرا در خواهد آمد.   محمد دهدار مدیر طرح در این زمینه اظهار کرد: در کنار پرنده نگری فعالیتهایی همچون شناسایی پرندگان ، سرشماری منظم پرندگان ، بررسی پارامترهای زیستگاهی استخر و وضعیت کمی و کیفی آب استخر ، بررسی رفتار شهروندان در مواجهه با پرندگان ، ساخت لانه ، برگزاری کارگاههای آموزشی پرنده شناسی ، بر پایی نمایشگاه ، برگزاری مسابقه عکاسی از پرندگان ... جز اهداف این طرح هستند.   لازم به ذکر است استفاده از خدمات ارائه شده در این طرح برای تمام شهروندان آزاد و رایگان است.   وی همچنین از طرح شناسایی منابع آلاینده رودخانه لاهیجان خبر داد.   دهدار افزود: با توجه به اهمیت سلامت اکوسیستم‌های رودخانه ای در پایداری شهرها ، شهرداری لاهیجان با هدف احیاء رودخانه لاهیجان ، طرح مطالعاتی شناسایی منابع آلاینده رودخانه لاهیجان را با همکاری گروه محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در دست اجرا دارد.   وی گفت: در این طرح ویژگی‌های بوم شناختی و اقتصادی اجتماعی حوضه آبخیز رودخانه لاهیجان از سر شاخه تا محل خروجی رودخانه از شهر لاهیجان بررسی شده و پس از شناسایی تمامی منابع آلاینده ( طبیعی و انسانی) در محدوده شهر و ارتفاعات حوضه،پارامترهای فیزیکی ، شیمیایی و زیستی رودخانه در ایستگاههای مختلف مورد سنجش قرار خواهند گرفت و در نهایت پس از تعیین شدت آلایندگی رودخانه، راهکارهای حذف یا کاهش منبع آلاینده و روش‌های احیاء رودخانه لاهیجان ارائه خواهند شد. انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 پرنده تلسکوپ دانشگاه آزاد اسلامی روابط عمومی شهرداری شهرداری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج

افتخاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت: استخر ذخیره آب کشاورزی روستای سعید آباد تکمیل و شروع به آبگیری شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت ذخیره آب استخر حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب است که بر اساس پیش بینی انجام شده ۱۲۰ هکتار باغ و۸۰ هکتار اراضی زراعی از آب این سد بهره‌مند خواهند شد.

به گفته افتخاری، این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • شناسایی پیکر مطهر دو شهید جاویدالاثر خوزستان پس از ۴٠ سال
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران