Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی الویری صبح پنجشنبه در نطق پیش از دستور نخستین اجلاس شورای عالی استان‌ها در سال ۹۸ با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این اقدام نشان می‌دهد که ترامپ همواره در پی ماجراجویی و پایمال کردن حقوق ملت و نهادهای قانونی ایران عزیز است و اقدامات مذکور هیچ‌گونه اثری بر توسعه پایدار و امنیت ملی نخواهد داشت بلکه موجب همبستگی ملی و یکپارچگی ملت ایران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اقدام آمریکا را مصداق ضرب‌المثل «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» دانست و گفت: شاهد آن هستیم که اشتباه استراتژیک دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در میان گروه‌های تروریستی باعث شد مردم ایران با کنار گذاشتن همه اختلافات و تفاوت دیدگاه‌ها و چشم بستن بر مشکلات و کمبودها به صورت یکدل و هم صدا به حمایت از سپاه در مقابل این اقدام دولت آمریکا بپردازند.

رئیس عالی شورای استان‌ها در ادامه با اشاره به حوادث جوی اخیر گفت: بخش عمده گسترده خسارات سیل ناشی از برهم زدن قوانین طبیعت است که با تخلفات عمرانی، شهرسازی و قطع درختان جنگل این قوانین شکسته شده و لازم است بیش از آنکه از وحشت و حجم تخریبی بارش و سیل سخن گفته شود از انحرافات نامساعد مدیریت و آمایش سرزمین گفتار به میان بیاوریم.

الویری تصریح کرد: متأسفانه دستگاه‌های مختلف مأموریت‌های مربوط به خود در خصوص سیاست‌های کلی نظام به عنوان پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی که در سال ۸۴ بعد از تصویب در مجمع تشخیص توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد را به طور دقیق و فنی انجام ندادند و بحران‌های امروز ناشی از بی‌توجهی به این سیاست‌ها است.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی و دبیرخانه شوراها باید وظایف قانونی خود را انجام دهند، افزود: متأسفانه در این خصوص نیز کم کاری جدی داریم و مطابق ماده ۸۷ قانون شوراها، شورای استان مکلف است مسائل و مشکلات استان را به شورای عالی استان‌ها منعکس و برای مسائل و مشکلات پیشنهادات کاربردی ارائه کند.

الویری اضافه کرد: در زمینه توزیع امکانات و رصد وضعیت سیل‌زدگان باید گزارشات با توجه به مقتضیات محلی تنظیم شود و سازوکارهای جلب مشارکت مردم در حل بحران مورد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که سیل اخیر منجر به تشدید فقر در بین جوامع شهری و روستایی شده است و همه میدانیم امکانات و ظرفیت‌های دولت محدود است، بنابراین نگاه و توجه باید به جلب مشارکت مردم باشد.

رئیس عالی شورای استان‌ها افزود: لازم است کمیسیون‌های تخصصی سازوکاری را تنظیم کنند که ضمن تشکیل بانک اطلاعات در خصوص خدارت‌ها به افراد خسارت دیده، شیوه تأمین نیازها تا رسیدن مردم سیل‌زده به زندگی عادی را پیگیری کنند و باید ارزیابی و برآورد خسارت به تفکیک در حوزه‌های مسکن کشاورزی، صنعت و زیر ساخت‌ها به صورت دقیق انجام پذیرد.

الویری گفت: انتظار می‌رود برنامه‌ریزی عادلانه با لحاظ اولویت ساماندهی و احیا شرایط امر برای اسکان دائم، امنیت غذایی، بهداشتی، خدماتی و رفاهی در شهرها و روستاها های سیل زده با فوریت در دستور کار همه نهادها قرار گیرد.

کد خبر 4587866

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه پاسداران مجمع تشخیص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شورای عالی استان ها مرتضی الویری وقوع سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

شورای امنیت سازمان ملل قرار است به درخواست الجزائر در خصوص کشف گور‌های دسته‌جمعی در روز سه شنبه تشمیل جلسه دهد.

الجزایر از دی ماه سال گذشته برای یک دوره ۲ ساله به عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده است.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیقات مستقل بین المللی در مورد کشف اخیر گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شد.

پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز، خواستار اجازه فوری به بازرسان بین‌المللی برای بازدید از گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شده بود.

به گفته سازمان امدادرسانی غزه تاکنون ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در مناطق مختلف غزه به خصوص در محوطه بیمارستان الناصر در خان یونس کشف شده است.

به گفته این سازمان، تعدادی از شهدا با دستان بسته به شهادت رسیده که نشان از اعدام میدانی آن‌ها دارد. همچنین شواهدی از زنده به گور کردن تعدادی از شهدا نیز به دست آمده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • حوادث ناشی از بی‌توجهی به هشدارها در کهگیلویه