Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:18:33 GMT

انتقال عادی نفت خام و فرآورده با وجود سیلاب‌

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۷۶۱۵

انتقال عادی نفت خام و فرآورده با وجود سیلاب‌

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، عباسعلی جعفری‌نسب، گفت: با وجود حجم زیادی از خرابی‌ها در استان‌های کشور، تاکنون از وقفه در انتقال نفت خام و فرآورده کشور جلوگیری شده است. چند مورد از خطوط لوله انتقال نفت خام در کشور بر اثر سیلاب‌ها در استان‌های مرکزی، لرستان و خوزستان دچار آسیب‌دیدگی شده بودند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ترمیم شدند و نفت خام در سرویس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران درباره آسیب‌دیدگی خط لوله انتقال نفت خام پالایشگاه کرمانشاه گفت: با توجه به آب‌بردگی جاده دسترسی به خط لوله نفت خام پالایشگاه کرمانشاه و قطع ارتباط با محل حادثه، تا زمان تعمیر این خط، نفت خام مورد نیاز این پالایشگاه با ظرفیت کمتر از مرکز انتقال نفت برداسپی تأمین می‌شود.

جعفری‌نسب با اشاره به اینکه با وجود احداث سیل‌بندها و خاک‌ریزها، بیشترین مشکل آب‌گرفتگی هم‌اکنون متوجه تأسیسات استان خوزستان است، گفت: بسیاری از خطوط لوله کشور به ویژه در استان‌های شمالی به دلیل سیلاب‌های اخیر دچار آب‌شستگی و رانش شده‌اند، اما خوشبختانه آسیب جدی ندیده‌اند و عملیات ترمیم پوشش این خطوط از جمله در نزدیکی رودخانه تجن و زرینه‌رود انجام و نقایص برطرف شد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران همچنین با اشاره به آسیب دیدن سه نقطه از خط لوله انتقال فرآورده اهواز - ری که از سه استان مرکزی، لرستان و خوزستان عبور می‌کند، گفت: خوشبختانه دو نقطه تعمیر و در سرویس قرار گرفت و ۷۰ درصد از عملیات ترمیم نقطه سوم آسیب‌دیده در منطقه لرستان نیز که بیشترین آسیب‌دیدگی را داشته، در حال انجام است و به‌زودی این بخش نیز در سرویس قرار خواهد گرفت.

جعفری‌نسب تصریح کرد: کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات در تمامی مناطق دوازده‌گانه این شرکت از نخستین ساعات حادثه سیلاب در کشور در آماده‌باش کامل به سر بردند و با حضور و تلاش شبانه‌روزی خود علاوه بر حفاظت از تأسیسات و ترمیم نقاط آسیب‌دیده و نیز خطوطی که پوشش آنها در اثر سیلاب از بین رفته است، نسبت به امدادرسانی‌های عمومی در مناطق سیل‌زده اقدام می‌کنند که کمک به بازسازی جاده‌های روستایی، برقراری ارتباط مخابراتی در مناطقی که دچار قطع ارتباط شده‌اند و کمک به بازسازی مناطق سیل‌زده از آن جمله است.

کد خبر 4587316

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نفت تولید نفت صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : با وجود بارش‌های خوبی که از اواسط هفته گذشته آغاز و تا روز گذشته تداوم داشت ولی مشکلات ناشی از این بارش‌ها در این استان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر بود.

وی اضافه کرد: در ۶ مورد آبگرفتگی که در مناطق شهری کرمانشاه، منطقه سرفیروزآباد، عشایر دالاهو، منطقه ازگله ثلاث باباجانی و روستای قلاجی اسلام آبادغرب روی داده بود این جمعیت به ۱۲۲ نفر متاثر از این آبگرفتگی‌ها در قالب ۲۶ خانوار کمک رسانی‌های لازم از جمله تخلیه آب از واحد‌های مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه امدادگران این جمعیت از همان ساعات اولیه حضور پررنگی را در مناطق حادثه دیده داشتند یادآور شد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودرو امدادی و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به خانوار‌های حادثه دیده نیز خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

محمدی با بیان اینکه این خدمات تا بهبود شرایط خانوار‌ها ادامه خواهد داشت افزود: در همین مدت همچنین پنج حادثه کوهستان و جاده‌ای نیز در استان به وقوع پیوست که بلافاصله به افراد نیازمند کمک امدادرسانی شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • قطعی آب گچساران در پی بارشها/جاده های عشایری دچار خسارت شدند
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب