Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در پی بارش‌های اخیر و جاری شدن سیل در تعدادی از شهرهای استان به حالت آماده باش در آمد.

به گزارش قدس آنلاین، سید ابراهیم علوی با بیان اینکه شرکت آبفای خراسان رضوی با توجه به هشدارها و توصیه‌های سازمان هواشناسی خراسان رضوی در سال جاری نسبت به اجرای برنامه‌های پیشگیرانه برای به حداقل رساندن خسارت‌های احتمالی به  تاسیسات آب و فاضلاب اقدام کرد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری و با شروع بارش‌های بهاری گروه شناسایی نقاط آسیب‌پذیر تاسیسات زیربنایی آب با اعزام به شهرهای در معرض تهدید، کار بررسی و تهیه گزارش از وضعیت موجود و ارائه راهکارهای لازم به مدیران عامل شرکت‌های تبصره دو و مدیران امورهای تابعه برای چگونگی برخورد با پدیده سیلاب را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
مدیر عامل  آبفای خراسان رضوی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های آبفا در فاز نخست، مقاوم سازی تاسیسات آب شهرهای دارای اضطرار با استفاده منابع جاری و عمرانی شرکت بوده که گزارش مربوطه در اختیار معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی قرار گرفته است.   علوی با اشاره به گزارش وضعیت پروژه‌های آسیب دیده تاسیسات زیربنایی (آب) دراستان، خاطرنشان کرد: در جریان بارش‌های ششم فروردین ماه امسال تاسیسات آبرسانی شهرهای فیض آباد، نیشابور، خرو، طرقبه، کاشمر، بجستان، گلبهار، کندر و گلمکان از ۴۵ تا ۱۰۰ درصد  دچار خسارت شد ولی خوشبختانه هیچ یک از شهرهای مواجه با حادثه درگیر قطع آب نشدند.   وی گفت: این خسارت‌ها شامل تخریب و شکستگی ۲۹۰۰ مترخطوط انتقال، آسیب به اتاقک و حصار چند حلقه چاه و تخریب دیواره چاه با عمر بین یک تا ۱۵ سال اعلام کرد بوده، مجموع خسارت وارده به تاسیسات زیربنایی آب این شهرها ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.   مدیر عامل آبفای خراسان رضوی تصریح کرد: در جریان بارش‌های چند روز گذشته هم تاسیسات آبرسانی شهرهای تایباد و بردسکن دچار آسیب دیدگی شد که هنوز برآورد خسارت نشده است.   علوی با بیان اینکه آبفای استان بر اساس اطلاعیه‌های هواشناسی، مدام در حال اطلاع‌رسانی به مدیران عامل و مدیران امورهای تابعه هستیم، تاکید کرد: در جریان سیلاب هفته اول فرودین ماه بیشترین خسارت به تاسیسات آبرسانی شهر فیض آباد وارد آمد.   وی با اشاره به به برنامه مقاوم سازی تاسیسات آب شهرها، اضافه کرد: شهرهای تربت حیدریه و کلات با اجرای پروژه‌های مقاوم سازی از کمترین خسارت سیل برخوردار بودند، لذا این پروژه‌ها در دیگر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد.    مدیر عامل  آبفای خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، بارش ها تا خردادماه سال جاری در نقاط مختلف استان ادامه خواهد داشت، گفت: با وقوع سیل در این استان، دو اکیپ واکنش سریع با تجهیزات کامل شامل دو دستگاه خودروی پیکاپ، موتور برق، کف کش و دستگاه جوش پلی اتیلن آماده اعزام به منطقه است. علوی افزود: شرکت آبفای خراسان رضوی همچنین به دنبال وقوع سیل در آق قلا استان گلستان اقدام به تهیه و ارسال هزار و ۵۰ شل به تعداد شش هزار و ۳۰۰ بطری آب معدنی و ۶۰۰ متر لوله پلی اتیلن به این منطقه کرد.  

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تاسیسات آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار شهرستان زیرکوه گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های بخش شاسکوه، تمامی نیروها در حال خدمت‌رسانی در این منطقه هستند.

محمد غیرتی، در گفت و گو با ایسنا گفت: در پی بارندگی های شدید از روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی نوده و طغیان تمامی رودخانه های بخش شاسکوه شکست.

وی افزود: تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند و برای ماشین آلات سنگین و لودر جهت مدیریت سیلاب فراخوان داده شده است.

فرماندار زیرکوه اظهار کرد:خسارت جدی به قنوات، بخش کشاورزی، باغات، زیرساخت ها زیرکوه به ویژه شهر حاجی آباد و آبیز وارد شده است.

وی با بیان اینکه حجم بارندگی بسیار بیشتر از پیش بینی ها بوده گفت: حجم خسارت ها هم بسیار بالاست و امکانات شهرستان پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست و نیازمند کمک تمامی شهرستان های استان هستیم.

 غیرتی افزود: با توجه به احتمال ادامه بارش ها امکان افزایش خسارت ها بالاست و هم اکنون هیچ برآوردی نمی شود کرد.

وی یادآورشد: بیشتر قنات ها به صورت جزئی آسیب دیده اند و به تعدادی هم آسیب کلی وارد شده است.

 فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه در خراسان جنوبی آغاز شد و امروز در برخی مناطق استان شدت گرفت.

بارش‌های رگباری باعث جاری شدن روان آب در معابر شهری و روستایی شهرستان‌ زیرکوه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های امروز به بخش‌هایی از راه‌های روستایی در مناطق غرب استان خسارت زد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت