Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@22:52:39 GMT

هنر استان یزد ظرفیت پیشگامی در کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۸۴۵۳

هنر استان یزد ظرفیت پیشگامی در کشور را دارد

استاندار یزد با بیان اینکه هنر استان یزد ظرفیت پیشگامی در کشور را دارد تصریح کرد: انقلاب از محدود شدن هنر به قشر خاص جلوگیری و آن را وارد زندگی همه مردم کرد. ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد علی طالبی شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از هنرمندان برگزیده سال 97 با اشاره به اینکه جای چنین برنامه‌هایی که هنرمندان در رشته‌های مختلف گرد هم آورده شوند و از برترین‌ها تجلیل شود در استان یزد خالی بود اظهار داشت: امروز به مناسبت هفته هنر انقلاب این اتفاق در استان افتاد که با نام و یاد شهدای گرانقدر همراه بود که همه هنرمندان و هنر دوستان یاد آنها را گرامی می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد جایگاه شهید ساداتی و شهید آوینی در بین هنرمندان را جایگاه مناسب و شایسته دانست و گفت: خیلی خوب است که ما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بنشنیم و وضعیت هنر را مورد ارزیابی قرار دهیم و پستی‌ها و بلندی‌هایی که در این دوران طی کرده ارزیابی و برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم.

اصفهان| بسیاری از جلوه‌های ارزشی هنر مغفول مانده‌انداصفهان| هنر نقش به‌سزایی در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس داشته استمجسمه‌سازی به یک مکتب هنری مستقل در شأن انقلاب اسلامی تبدیل نشده استوی با اشاره اینکه کشور به مدد هنرمندان افتخارات بسیاری را به دست آورد تصریح کرد: به واسطه فضای بسیار خوب مهمترین ظرفیتی که انقلاب برای هنر فراهم کرد، ایجاد بسترهایی برای رشد هنر در همه اقشار جامعه بود و هنر از محدود شدن به قشری خاص وارد زندگی همه مردم شد و اقشار مختلف را درگیر خود کرد.

طالبی خاطرنشان کرد: امیدواریم به نام هنرمند انقلاب همه هنرمندان زیر یک سقف قرار بگیرند و برای هنری که به دنبال حقیقت است تلاش خود را به کار بگیرند.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه شعار هنر به دنبال حقیقت یک شعار بسیار زیبا است تصریح کرد: هنری که به دنبال حقیقت باشد و افراد را از یکدیگر جدا نکند بسیار ارزشمند است که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه هنری که دنبال حقیقت است بدون شک اثرات مثبتی را به همراه خواهد داشت: فضای فعالیت برای هنرمندان رشته‌های مختلف در استان یزد فراهم و می‌بینیم که بسترهای لازم در جامعه هنری استان به دنبال حقیقت در هنر است.

طالبی تصریح کرد: ظرفیت برای همگرایی، همبستگی و همراهی و رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان وجود دارد که امیدواریم از این رقابت‌ها آثار ماندگار خلق شود و مانند بخش‌های مختلف دیگر که در کشور سرآمد است، بتوانیم شاهد سرآمدی هنرمندان در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/ح

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، مستند بلند «نائب الامام» که تولید آن بیش از ۵ سال طول کشیده است به زندگی و فعالیت های عالم بزرگ شیعه سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی پرداخته است. این مستند در قسمت جدید «کافه مستند» پخش می شود و در رابطه با آن گفت‌وگو خواهد شد.

او زعیم شیعیان شیراز و از برجسته ترین علمای فعال در مشروطیت بوده که فعالیت های او در سال‌های قبل و حتی پس از انقلاب، مسکوت مانده است، سیدنورالدین حسینی الهاشمی شیرازی یکی از شخصیت‌های برجسته است که نقش مهمی در تحولات سیاسی و مذهبی در سده اخیر داشته است.

«نائب الامام» محصول مشترک سازمان هنری رسانه ای اوج و مرکز هنر انقلاب اسلامی است که توسط مرحوم محمد جعفری تهیه شده است. این اثر علاوه بر مصاحبه و اسناد آرشیوی در تصویرسازی ها از انیمیشن نیز بهره گرفته است. همچنین به گفته کارگردان برای این اثر چند هزار سند تاریخی مطالعه شده است.

در بخش نقد هنری برنامه، داود مرادیان و مهدی انصاری میزبان محمدعلی یزدانی کارگردان اثر هستند و درباره نکات فنی و محتوای این مستند و همچنین اهمیت ساخت چنین آثاری به بحث و گفت‌وگو می پردازند.

«کافه مستند» هر هفته روزهای جمعه ساعت ۲۱ از شبکه افق سیما پخش می شود. این برنامه محصول گروه مستند شبکه افق است که تهیه کنندگی آن را محمدعلی محمددوست به عهده دارد.

کد خبر 6095674 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر