Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین استقبال از داوران و شرکت کنندگان سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب علوم دینی جهان اسلام با حضور مسئولان استانی و شهری در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیین استقبال از حافظان، قاریان، مرتلین و خطبای سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب علوم دینی جهان اسلام با حضور حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم، حسین اسدی رییس ستاد برگزاری مسابقات طلاب، مهندس رنجبر معاون شهردار قم و جمعی از مسئولان استانی و شهری در سالن همایش های ساختمان شهرداری شهر قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم همچنین داوران سومین دوره مسابقات طلاب، اعضای شورای شهر قم، خادمان حرم حضرت معصومه(س)، خادمان مسجد مقدس جمکران و گروه سرود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند.


در بخش ابتدایی مراسم استقبال از نمایندگان سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب، حجت الاسلام اسکندری به سخنرانی پرداخت و حضور قاریان و حافظان کشورهای مسلمان در شهر قم را تبریک و تهنیت گفت.
وی بیان داشت: همایش بزرگ و جهانی قرآن کریم کشورهای اسلامی زمینه گسترش اخوت و برادری را ایجاد و زمینه ساز شکل گیری جبهه متحد اسلامی در برابر جبهه کفر و  اسکتبار جهانی خواهد بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم افزود: با برگزاری چنین مسابقات و همایش های قرآنی می توانیم دین مبین اسلام را به عنوان بهترین دین و قرآن کریم را به عنوان بهترین سند مکتوب برای زندگی بشر به جهانیان معرفی کنیم.


در ادامه مراسم محسن رنجبر، معاون برنامه ریزی و  سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اینکه بر اساس چشم انداز ۲۰ ساله شهرداری قم، شهر قم جهانشهری است دینی و پایگاه تولید و ترویج فرهنگ، تفکر و معارف اهل بیت (س)، سرشار از هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش و الگوی تمدن نوین اسلامی، از اینرو با مشارکت در این همایش جهانی، پیگیر تحقق و جامعه عمل پوشاندن به اولین اصل از این سند هستیم.
وی افزود: افتخار دارم به نمایندگی از مردم عزیز قم و شهردار ولایی دکتر سقائیان نژاد از شهر قم در مرکز ایران اسلامی به شرکت کنندگان و حاضرین در این مراسم خیر مقدم عرض کنم.
رنجبر با اشاره به دومین اصل سند چشم انداز شهرداری قم اظهار کرد: شهر قم شهری زیارتی و سیاحتی، قطب گردشگری دینی و مرکز تعاملات علمی، فرهنگی و سیاسی جهان اسلام است و برگزاری چنین همایش ها و مسابقاتی در سطح بین الملل و میزبانی شهرداری کلانشهر قم، ما را برای رسیدن به این اصول کمک می کند.
حسین اسدی، رییس ستاد برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی طلاب علوم دینی نیز در این مراسم گزارش مختصری از نحوه برگزاری مسابقات ارائه داد.
اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه سرود سپاه، عکس یادگاری و اهدای گل به قاریان و داوران شرکت کننده کشورهای مختلف از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در بخش پایانی برنامه نیز، جلسه توجیهی و قرعه کشی نوبت اجرای متسابقین برگزار شد.

سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب علوم دینی جهان اسلام از ۲۲ تا ۲۴ فروردین ماه با حضور ۶۵ نماینده از ۳۵ کشور مسلمان جهان در قم برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران خسارت سیل سیل سپاه لرستان خبرگزاری شبستان استان لرستان آمریکا اصفهان اعیاد شعبانیه سومین دوره مسابقات بین المللی طلاب سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات بین المللی قران کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی مطهری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: آیین‌های هفته گرامیداشت مقام معلم از روز سه‌شنبه در همه مدارس استان با نواخته شدن زنگ سپاس به صورت نمادین در مدرسه شهید حبیب زاده ارومیه با حضور مسوولان آغاز می‌شود.
وی اظهار کرد: ۴۵ نفر از فرهنگیان استان در این ایام به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام می شوند که ۲۰ نفر از آنان معلمان نمونه و برگزیده هستند.
مطهری ادامه داد: روز پنجشنبه تعدادی از معلمان با استاندار آذربایجان غربی دیدار می کنند که شامل ۱۱ گروه از طیف های مختلف است و هجدهم اردیبهشت آیین تجلیل از معلمان نمونه برگزار می شود، همچنین آیین ویژه‌ای برای بازنشستگان سال قبل پیش بینی شده که همراه با برنامه های شاد و مفرح برگزار می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: در تمامی نقاط استان نیز مشابه این برنامه ها اجرا می شود و روز جمعه نیز میز خدمت در سراسر استان دایر می شود و در کنار آن حضور گسترده فرهنگیان در نماز جمعه نیز برنامه ریزی شده است.
وی دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، تجلیل از همکاران فرهنگی ایثارگر، برگزاری مسابقات ورزشی خاص فرهنگیان، مسابقات کتابخوانی، مسابقات فرهنگی هنری ویژه خانواده فرهنگیان در استان و حضور برگزیدگان استانی در نشست‌های خبری و رسانه‌ا ی را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

دیگر خبرها

  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی