Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@15:52:30 GMT

انجام کارهای بزرگ نیازمند مشارکت اقشار مختلف جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۸۸۹۸

انجام کارهای بزرگ نیازمند مشارکت اقشار مختلف جامعه است

سورانه گفت: انجام کارهای بزرگ در استان و شهر اراک نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اراک، «مرتضی سورانه» امروز(۲۲فروردین) در آیین رونمایی از سرود اراک و همچنین معارفه شهردار اراک گفت: انسجام، همدلی و همراهی همه اقشار جامعه سبب پیشرفت و اعتلای هر چه بیشتر شهر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


رئیس کمیسیون فرهنگی شهر اراک با اشاره به اینکه اراک به عنوان هجدهمین کلانشهر کشور است، بیان کرد: اراک شهری با ۷هزار و ۲۰۰ کیلومتر مساحت و جمعیتی بالغ بر ۵۲۰هزار نفر مهد مفاخر و فرزانگان و نخبگان علمی، فرهنگی و سیاسی است.

 


وی با اشاره به اینکه اراک شهری نیازمند اصلاح ساختارها و رفتارها است، ادامه داد: برای تقویت انسجام اجتماعی و مدنی و همچنین برای اینکه توسعه فرهنگی اراک محقق شود آسیب های اجتماعی کنترل و کاهش یابد و شهری شود شایسته زندگی بایستی همه تعلق خاطر نسبت به شهر و محل زندگی خود داشته باشند و از تماشاچی بودن خارج و به شهروندان فعال تبدیل شوند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شهر اراک با تاکید بر مشارکت فعال شهروندان در امور شهری، خاطر نشان کرد: اراک به جایگاه های ویژه و بالا خواهد رسید و این تنها با فعالیت و مدیریت مسئولان نمیشود بلکه فعالیت و مشارکت مردمی در این راستا بسیار موثری است.

 


سورانه همچنین به چگونگی تهیه این سرود اشاره کرد و گفت: از ابتدای شورای پنجم پیشنهاد این مهم و اینکه ثبت روزی به عنوان روز اراک در تقویم رسمی داده شد و با بررسی های انجام شده مقرر شد ۲۸ مهر سالروز به صدارت رسیدن امیر کبیر به عنوان روز اراک معرفی شود.

 


این مقام مسئول با بیان اینکه این سرود نشانه تبلور و بلوغ فرهنگی مسولان و مردم است بیان کرد: در رابطه با ساخت این سرود مسولیت به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک سپرده شد و بعد از فراخوان شعرهای زیادی رسید و در نهایت سرود اراک با همکاری فرهیختگان و صاحب نظران ساخته شد.

 


وی اضافه کرد: آنچه اعضا و ارکان جامعه را به هم پیوند می دهد کلمه است که در قالب شعر، آهنگ و موسیقی همدلی و همنوایی ایجاد می کنند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل خبرگزاری شبستان سپاه پاسداران لرستان سپاه خبرگزاری شبستان استان لرستان کمک به سیل زدگان سرود اراک اجرای گروه سرود گروه سرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیک بخت ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تسهیل‌گران و مجریان شهرستان‌های هدف بنیاد علوی در استان تا نیمه دوم اردیبهشت ماه بعد از گذراندن مراحل مختلف آزمون، ارزیابی شایستگی و مصاحبه تخصصی و فنی توسط بنیاد علوی انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی بیان داشت: تدوین سند توسعه استان در بخش‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در راستای توانمندسازی مناطق محروم استان انجام می‌شود.

نیکبخت اظهار داشت: توسعه و ارتقای سلامت در استان با اقدامات پیشگیرانه و حضور مؤثر و اهرمی در توسعه نوآوری‌های نوین سلامت اقشار ضعیف، در دستور کار مجموعه‌ی بنیاد علوی است و سومین مأموریت بنیاد، ارتقای عدالت آموزشی با تاکید بر جمعیت دانش آموزی و تأمین شرایط خاص برای استعدادهای برتر اقشار ضعیف جامعه است.

کد خبر 6089874

دیگر خبرها

  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام