Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@16:14:16 GMT

ورود پول مشکلاتی را ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۹۴۲۳

به گزارش پارس نیوز، 

در فرآیند کنونی ورزش ایران ناهنجاری‌ها و عدم تناسب فرهنگی و اجتماعی در بسیاری سطوح وجود دارد این در حالی است که ورزش و ورزشکاران مبنای بسیاری از رفتارها و الگوهای اجتماعی به حساب می آیند و همین مسئله لزوم توجه بداخلاقی‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی ورزش را بیشتر می‌کند.

در همین راستا دو سال پیش نظام نامه فرهنگی ورزش و کمیسیون فرهنگی و ورزش مصوبه خود را از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفتند تا اینگونه گام‌های جدی تری در فرهنگ‌سازی ورزش برداشته شود با این حال همچنان عرصه ورزش درگیر ناهنجاری‌هایی می‌شود که ناشی از بی توجهی به مقوله فرهنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همه اینها اما عبدالحمید احمدی معاون معاونت نوپای امور فرهنگی و تربیتی شرایط فرهنگی ورزش را مطلوب ارزیابی می‌کند. وی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر وجود برخی بی اخلاقی‌ها در ورزش گفت که تجاری شدن ورزش و انعقاد قراردادهایی با رقم بالا باعث آغاز چنین مشکلاتی شد.

وی که از ۵ سال پیش مسئولیت فرهنگی وزارت ورزش را بر عهده دارد در تشریح اقدامات لازم برای مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی در ورزش، تاکید کرد که موضوع حضور ورزشکاران در فضای مجازی در قالب یک پرونده در دست بررسی است. معاون وزیر ورزش در این گفتگو که به منظور بررسی چالش‌های فرهنگی در ورزش انجام شد، به موارد مهمی اشاره کرد از جمله:

* شرایط فرهنگی ورزش مطلوب است

* طی چهار پنج سال گذشته مسئله ضدفرهنگی نداشته ایم

* با ورود تجارت و پول‌های بی رویه به ورزش، راه برای بی فرهنگی باز شد

* فدراسیون‌ها باید پاسخگوی بی اخلاقی‌های ورزشکارانشان باشند نه وزارت ورزش

* وزارت ورزش به تمام پرونده‌های بی اخلاقی ورود می‌کند

* با عوامل هنجارشکنی‌ها باید برخورد انضباطی شود

* مشکلات فرهنگی ورزش را نمی‌توان یک شبه برطرف کرد

* سرچشمه مسائل فرهنگی مربیان هستند

* خبرگزاری مهر: نزدیک به ۱۱ ماه از آغاز به کار معاونت جدیدِ «امور فرهنگی و تربیتی» می‌گذرد. چه الزامی برای تشکیل این معاونت ادغامی وجود داشت؟

- عبدالحمید احمدی: ساختار وزارت ورزش به هنگام تأسیس و بر اساس دستورالعمل سازمان امور استخدامی - اداری کشور با ۶ معاونت مصوب شد. در واقع از ابتدا هم معاونت همگانی یک معاونت ادغامی در معاونت دیگر بود، ابتدا با معاونت بانوان و حالا با معاونت فرهنگی؛ زمانی که صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش شد، معاونت ورزش همگانی را مجزا کرد و برای مسئولیت آن به محمود خسروی وفا حکم داد. محمود گودرزی هم همین مسیر را ادامه داد اما شعبانی بهار را به عنوان مسئول معاونت همگانی منصوب کرد. البته هیچ گاه داشتن هفت معاونت به تصویب سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری استخدامی نرسید. با آغاز مدیریت سلطانی فر، موضوع تعداد معاونت‌ها دوباره پیگیری و تصویب شد که ساختار وزارتخانه ۶ معاونت داشته باشد و این مستلزم ادغام دو معاونت بود.

* بر چه اساس تصمیم گرفته شد دو معاونت «توسعه ورزش همگانی» و «معاونت فرهنگی و آموزش» با یکدیگر ادغام شوند؟

- در مورد اینکه کدام معاونت‌ها با یکدیگر ادغام شوند، بررسی‌های کارشناسی زیادی صورت گرفت و در نهایت اینگونه تصمیم گرفته شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب معاون وزارت ورزش فضای مجازی معاون وزیر تجارت مشکلات سازمان برنامه و بودجه وزارتخانه کارشناسی پول تجارت فضای مجازی مشکلات وزارت ورزش و جوانان پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، محسن برزو زاده در گردهمایی معاونت حوزه اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات که با حضور قائم‌مقام معاونت هماهنگی و امور اجرایی و مدیرکل هماهنگی استان‌های دیوان محاسبات، مدیران کل، حسابرسان کل، معاونین، مشاوران و مدیران گروه‌های حسابرسی و با محوریت بررسی فرآیند تفریغ بودجه و نظارت بر شرکت‌ها برگزار شد، اظهار داشت: بررسی عملکرد شرکت‌های بزرگ دولتی و شبه‌دولتی به صورت هفتگی دنبال می‌شود و در این جلسات مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها به ارائه گزارش عملکرد خود می‌پردازند.
معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات با تاکید بر اینکه آنچه به عنوان یکی از برنامه‌های نظارتی دیوان محاسبات از اهمیت بالایی برخوردار است، نظارت بر شرکت‌ها است، افزود: چک لیست این شرکت‌ها به همراه سود و زیان آنان توسط گروه‌های حسابرسی تهیه و تاپایان امسال شناسایی و تکمیل آن انجام می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تفریغ بودجه اشاره کرد و افزود: تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ شامل۴۵۰ بند است که ۸۷ درصد آن متعلق به معاونت فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی است که در آن علاوه بر وضعیت تحقق اعتبارات در موضوعات مختلف، آخرین وضعیت اعتباراتی که باید تا شهریورماه سال گذشته توسط دستگاه‌های اجرایی مصرف می‌شد، نیز گزارش می‌شود.
ابراهیم نامداری قائم‌مقام معاونت هماهنگی و امور اجرایی و مدیرکل هماهنگی استان‌های دیوان محاسبات کشور نیز در این گردهمایی با قدردانی از زحمات مدیران، حسابرسان کل و حسابرسان اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در معاونت هماهنگی و امور اجرایی تلاش ما بر این است، تا با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، تفریغ بودجه به بهترین شکل ممکن و در مدت زمان پیش بینی شده انجام شود.
وی افزود: رویکرد دیوان محاسبات کشور این است که، تفریغ بودجه به گره گشایی اقتصادی و حل مسأله کمک کند و در کنار گزارش‌ها نیز پیشنهاد‌های کارشناسانه ارائه دهیم.
براساس این گزارش، در این نشست گزارشی از نظارت بر شرکت ها، پیگیری احکام تفریغ بودجه و بررسی فرآیند‌های آن از سوی مدیران مربوطه ارائه شد.

دیگر خبرها

  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • فضای مدارس استان قزوین فرسوده است
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه