Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در نشست صمیمی با اصحاب رسانه قم افزود: ما در این رابطه به کارنامه و برنامه افراد نگاه می کنیم و کاری به سفارش ها نداریم، بنده مسئول پاسخگویی دستگاه های اجرایی استان هستم و بنابراین باید از مدیرانی استفاده کنم که می توانند عملکرد مثبت و قابل قبولی از خود ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر مدیری که کارنامه و برنامه قابل قبولی داشت و در مسیر برنامه و اهداف دولت تمام تلاش خود را به کار گرفت در مجموعه مدیریتی استان جای دارد و در غیر این صورت لازم است بر اساس برنامه های کلان تدارک دیده شده، تغییر کند.

استاندار قم گفت: این مساله در تغییرات ایجاد شده کنونی هم قابل مشاهده است و مشرف ترین افراد برای پست های تعیین شدند، به عنوان نمونه برای اداره کل ورزش و جوانان استان فردی انتخاب شد که در این زمینه تخصص دارد و قبلا در قم فعالیت داشته است، در مورد انتخاب مدیرکل حوزه استاندار هم، از آقای گروسی استفاده شد که اصولگرای معتدل است و عده ای به خاطر این انتصاب به بنده انتقاد کردند، اما من در انتصابات به شایستگی ها و توانایی افراد در اجرای برنامه ها توجه دارم و مرزبندی های دیگر در این مساله اهمیت چندانی ندارد.

وی بیان کرد: همه نهادهای نظارتی و مردم می توانند در خصوص عملکرد استاندار توضیح بخواهند و من خود را موظف به پاسخگویی می دانم، همچنین از رسانه های استان می خواهم اقدامات انجام شده طی مدت اخیر را برای مردم قم بیان کنند تا روحیه در میان شهروندان روز به روز تقویت شود.

وی ادامه داد: اکنون ناکارآمد نشان دادن نظام و ناامید کردن مردم گناهی بزرگ و خواست دشمنان انقلاب است و رسانه ها در مقابله با این جریان و امید آفرینی در جامعه نقش بسزایی دارند.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به هیچ عنوان ایده آل بنده نیست که مدیری در این استان پاسخ گوی عملکرد خود نباشد، بلکه همه مسئولان دستگاه های اجرایی باید در خصوص اقداماتشان به رسانه ها و افکار عمومی پاسخ دهند.

وی افزود: هر کس به انداره مسئولیتی که در استان دارد باید جوابگو باشد و در همین رابطه بنده وظیفه خود می دانم به عنوان استاندار در هر زمینه ای به سئوالات رسانه ها و افکار عمومی پاسخ دهم.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف رسانه ها مطالبه گری از مسئولان با رعایت اخلاق حرفه ای و پرهیز از سیاه نمایی است و ما در استانداری قم از هرگونه نقد منصفانه و سازنده استقبال می کنیم.

سرمست با اشاره به اهمیت نظر افکار عمومی در روند مدیریت استان، ادامه داد: چندی پیش یکی از مدیران استان را که در خارج از قم حضور داشت به دلیل احترام به افکار عمومی در مساله ای احضار کردیم و موارد مطرح شده از سوی مردم را در حضور وی و بازرسان متخصص در آن زمینه مورد بررسی قرار دادیم و اگر آن مدیر در این زمینه همکاری نمی کرد، حتما او را برکنار می کردیم.

وی افزود: در جریان مدیریت سیل اخیر در قم عده ای به دنبال ماهی گیری از این رخداد بودند که ما اعلام کردیم این سیل ماهی ندارد و اختلاف انداختن کار خطرناکی است؛ ما در قم برای مقابله با این پدیده هماهنگی خوبی داشتیم و فضای همکاری مطلوبی میان دستگاه های اجرایی استان وجود داشت که مورد توجه اصحاب رسانه و افکار عمومی قم قرار گرفت، بنابراین باید به دنبال تقویت همکاری ها باشیم و از اختلاف افکنی پرهیز کنیم.

وی گفت: هر کدام از اصحاب رسانه استان همچون نیروهای روابط عمومی استانداری هستند که می توانند پل ارتباطی خوبی میان مسئولان استان و مردم باشند.

استاندار قم بیان کرد: باید از ظرفیت رسانه ها در بخش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای انعکاس اخبار و رویدادهای استان به بهترین نحو استفاده کرد و جایگاه اطلاع رسانی در قم را ارتقا داد.

سرمست ادامه داد: به زودی شورای اطلاع رسانی استان بر اساس سیاست های تدوین شده تشکیل می شود تا جایگاه فعالیت های رسانه ای در قم بیش از پیش تقویت شود.

وی همچنین از رسانه ها خواست در خصوص برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در قم که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

استاندار قم دراین زمینه ادامه داد: این رخداد نقش مهمی در تحقق شعار سال و ارتقا جایگاه تولید در استان قم خواهد داشت.

در این نشست مدیران و نمایندگان رسانه های خبری فعال در قم نظرات خود را برای تقویت جایگاه اطلاع رسانی در استان بیان کردند؛ همچنین در پایان مراسم با اهدا لوح تقدیر از زحمات سید رضا طباطبایی مدیر کل سابق روابط عمومی استانداری قم تجلیل به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قم جامعه دستگاه های دولتی رسانه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص

محمد ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در برنامه روز جهانی تالاسمی در خصوص اقدامات صندوق بیماران خاص گفت: درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان بوده و هزینه آنها در بخش های غیر دولتی بر اساس بودجه صندوق بیماران خاص کاهش پیدا کرده است. 

ناصحی ادامه داد: بسته خدمتی جدید در بیمه سلامت از جمله بسته های جدید اوتیسم و کاشت حلزون تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار گرفته است. همچنین خدمات بیماران تالاسمی تحت پوشش صندوق بیماران خاص است. 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: اکنون تولد بیماران تالاسمی ماژور به حداقل و حتی در مواردی به صفر رسیده است.

او گفت: قیمت های جدید پس از دریافت از سازمان غذا و دارو در سامانه بارگذاری خواهد شذ تا بیماران مابه التفاوت قیمت جدید و افزایش یافته را نپردازند. برخی از بیماران نسبت به داروی تولید داخل حساسیت دارند که بیمه سلامت ۹۵ درصد از هزینه های آن را پرداخت می کند. 

ناصحی گفت: شش میلیون و ۶۰۰ هزار بار مراجعه بیماران خاص و صعب العلاج را داشته ایم. بسته خدمتی دندانپزشکی برای ۱۰ بیماری خاص بارگذاری شده و می توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: ۵۳ بیماری خاص و صعب العلاج در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شده و هزینه های دارویی و بستری آنها با پوشش بیمه سلامت در راستای اجرای نسخه الکترونیکی و کاهش پرداختی از جیب مردم ، پرداخت می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: بسته های ارائه خدمات حمایتی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج شامل تشخیصی، دارویی و توانبخشی غنی بوده و در حال بازبینی هستند و باید خدمات مناسبی برای بیماران ارائه شود و با توجه به اینکه شمار بیماران سه برابر حجم بیماری ها است باید تعداد آنها با ارائه خدمات بهتر و پیشگیری کمتر شود‌.

وی بیان کرد: بیش از ۲ میلیون بیمار نشان دار شده و به دنبال آن هستیم همه بیمه شدگان بتوانند از خدمات صندوق بیماران خاص استفاده کنند و داروهای گران قیمت از جمله سرطانی و اس ام ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: انواع بیماری مغزی، روانی مزمن، دیابت، قلبی، سرطان، پارکینسون، صرع، تالاسمی، آسیب های شنوایی شدید، پیوند کلیه، نارسایی کلیه و غیره جزو صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج هستند و به بیماران خدمات ارائه می شود.

ناصحی اظهار داشت: در بخش دارویی بیماران هموفیلی فقط ۵ درصد فرانشیز دریافت می کنند و خدمات تامین اندام مصنوعی مانند قطع عضو دیابت ۲۵ میلیون تومان پرداخت می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت داد: انسولین های تزریقی  پر هزینه ترین داروها برای صندوق های بیمه گر بوده و داروی متفورمبن  دیابت پر مصرف تربن دارو برای بیمه ها است. 

وی بیان کرد: بیمه سلامت داروخانه ها را برای ماه اسفند سال گذشته  پرداخت کرده و در حال برنامه ریزی برای پرداخت فروردین هستیم.  بودجه بیمه سلامت افزایش ۶۹ هزار میلیارد تومان برای سال جدید داشته است. 

ناصحی ادامه داد: در بخش بستری سامانه سپاس به صورت الکترونیکی است و بیمه سلامت پرونده ها را برای ارزبابی به دقت رسیدگی می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟