Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:46:04 GMT

تیم های حمایت روانی هلال احمر عازم مناطق سیل زده شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۹۸۴۲

تیم های حمایت روانی هلال احمر عازم مناطق سیل زده شدند

تهران - ایرنا - رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از اعزام 700 جوان فعال آموزش دیده به منظور ارایه حمایت های روانی و اجتماعی به مناطق سیل زده کشور خبر داد.

«شهاب الدین صابونچی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: سازمان جوانان پس از به پایان رسیدن مرحله نخست امداد و نجات و در مرحله بعدی کار، یعنی حمایت های روانی و اجتماعی در استان های گلستان و لرستان و خوزستان به منظور انجام همراهی اجتماعی با آسیب دیدگان و متاثرین از سیل و آبگرفتگی فعالیت خود را به صورت ویژه آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: به جز به کارگیری از ظرفیت های کانون های دانشجویی ، طلاب و جوانان این استان ها از توانمندی دیگر کانون های سازمان جوانان 17 استان کشور استفاده می شود.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در مجموع 700نفر از اعضای جوانان و فعال این سازمان در این کمک رسانی حضور دارند و این جوانان که پیش از این در مناطق سیل زده حضور داشتند، تا علاوه بر حمایت های روانی و اجتماعی به پاکسازی خانه سیل زدگان از گل و لای کمک کنند.
صابونچی با تاکید بر این که تمام این اعضا از جوانان داوطلب عضو جمعیت هلال احمر هستند، افزود: به منظور همراهی اجتماعی و کمک به کاهش آلام مردم در مناطق سیل زده 200 نفر از اعضای جوان استان لرستان و 500 نفر از اعضای جوان سایر استان ها در این فعالیت عام المنفعه و بشردوستانه شرکت کردند.
وی از همکاری دانشگاه فرهنگیان خبر داد و افزود: 100 نفر از دانشجویان این دانشگاه به منظور ارایه حمایت های روانی و اجتماعی به مناطق سیل زده اعزام شدند.
به گفته این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر، بر اساس هماهنگی های انجام شده قرار است از هفته آینده نیز از ظرفیت هایﺻﻨﺪوق ﮐﻮدﮐﺎن ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ (یونیسف)به منظور حمایت های روانی و اجتماعی در استان های سیل زده استفاده شود.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از حضور اعضای تیم های سحر (ساماندهی حمایت‌های روانی اجتماعی) استان فارس از روز گذشته در استان خوزستان خبر داد و افزود در روزهای آینده نیز طبق برنامه تنظیمی تیم‌های سحر از سایر استان‌های معین وارد خوزستان می‌شوند.
وی همچنین از همکاری نزدیک با سمن های وزارت ورزش و تیم‌های محب سازمان بهزیستی در استان خوزستان خبر داد و گفت: سیل مانند تمامی حوادث بر روی بهداشت عمومی و روانی افراد تاثیر می‌گذارد و از این رو ضروری است تا در کنار نجات جان انسان‌ها و تامین نیازهای اولیه غذایی و بهداشتی برای آن‌ها به موضوع سلامت روان افراد متاثر از حادثه نیز توجه شود تا از ایجاد تاثیرات منفی بلندمدت و ماندگار جلوگیری شود.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر یادآور شد: تجربه و مطالعات علمی نشان داده که پس از فروکش کردن مرحله حاد حادثه، مشکلات روانی و اجتماعی به صورت جدی‌تر بروز می‌کند و تا مدت طولانی نیز باقی می‌ماند و این امر بار افراد گرفتار حادثه را دو چندان می‌کند.
صابونچی افزود: این امر لزوم برنامه‌‌ریزی مناسب برای مقابله با چنین پیامدهایی را نشان می‌دهد. مداخلاتی که تقویت‌کننده پیوندهای اجتماعی میان افراد است، نقشی بسزا در پیشگیری از مشکلات روانشناختی برخاسته از سوانح دارد.
وی همچنین گفت: پس از سانحه، افراد نیازهای متنوع روانی ‌اجتماعی دارند که باید به شکل مناسب به آن پاسخ داده شود. سازمان‌های مسئول لازم است در مسیر حمایت و تقویت تاب‌آوری افراد، شناسایی آسیب‌های روانی حادث شده و پاسخ مناسب به آن با هدف پیشگیری از بروز اختلالات روانپزشکی شدیدتر، به شکلی منعطف و متناسب با نیاز افراد و شرایط اجتماعی آنها عمل نمایند.
رییس سازمان جوانان هلال احمر تصریح کرد: به طور معمول در سوانح و حوادث بزرگ، کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند و بعضا از نیازهای آنها غفلت می‌شود که نقطه هدف اصلی تیم‌های سحر نیز حمایت های روانی و اجتماعی از این گروههاست و در این زمینه تجارب ارزشمندی در حوادث قبلی نظیر زلزله کرمانشاه و ورزقان نزد این سازمان وجود دارد و همچنین با همکاری یونیسف، اقدامات و آموزش‌های مفیدی در این زمینه برای برخی از تیم‌ های تحت پوشش سازمان جوانان انجام گرفته است.
صابونچی افزود: اعضای جوان و فعال این سازمان به همراه کارشناسان خبره و آموزش‌دیده با سرکشی به چادرهای امدادی شهرستان‌های یادشده و ابراز همدردی با سیل‌زدگان، کودکان و نوجوانان متاثر از سیل را شناسایی می‌کنند و اقدامات حمایتی لازم را درباره آنها انجام می‌دهند.
رییس سازمان جوانان هلال احمر خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم این گروه ها، تلطیف فضای کمپ های اسکان اضطراری برای کودکان و نوجوانان و بازگرداندن روحیه شادی و نشاط به آنها از طریق انجام بازی‌های گروهی، نقاشی و موسیقی و نمایش است که باعث کاهش دغدغه بزرگسالان و سایر افراد خانواده نیز می‌شود.
اجتمام**7029**9612 ** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هلال احمر سيل 98 حمايت رواني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.
 
وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • جوجیتسوکاران چهارمحالی عازم مسابقات آسیایی شدند
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان