Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:16:43 GMT

عشایر در 550 نقطه آذربایجان غربی سیاه چادر برپا می کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۹۹۹۳

عشایر در 550 نقطه آذربایجان غربی سیاه چادر برپا می کنند

بهرام زینال زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عشایر آذربایجان غربی در 16 شهرستان و 336 روستای مختص عشایر زندگی می کنند.
وی با اشاره به اینکه 15 هزار و 599 خانوار عشایری با حدود 104 هزار نفر جمعیت در این استان زندگی می کنند، ادامه داد: با این آمار حدود 9 درصد جمعیت عشایری کشور در آذربایجان غربی ساکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم از این قشر صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه عشایر آذربایجان غربی 2 میلیون واحد دامی دارند، اعلام کرد: 25 درصد مواد پروتئینی این استان توسط عشایر تامین می شود.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: با این آمار عشایر آذربایجان غربی سالانه حدود 16 هزار مترمربع انواع قالی و قالیچه، 19 هزار جفت کلاه، دستکش، جوراب، گیوه، پاپوش و سه هزار تن پشم تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
زینال زاده اظهار داشت: همچنین عشایر استان سالانه 16 هزار تن گوشت و 50 هزار تن شیر تولید و روانه بازار می کنند.
وی با اشاره به اینکه 2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در آذربایجان غربی وجود دارد، ادامه داد: از این مقدار یک میلیون و 600 هزار هکتار با 59 درصد تحت پوشش عشایر این استان است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است و حدود 15 هزار و 599 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 104 هزار نفر در این استان زندگی می کنند که 3.5 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.
عشایر استان 10 ایل و 22 طایفه مستقل هستند و 16 شهرستان استان دارای عشایر و 336 روستا نیز ویژه عشایر است.
9918/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان غربی استان کشور اقتصاد مقاومتی شیر گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: تعداد ۵۰ راس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد رعد و برق تلف شده و از بین رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، عبدالحمید کریمی، امروز_ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر و بارش شدید باران همراه با رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید و فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی، منجر به تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری استان شد.

وی افزود: طی بازدیدهای صورت گرفته و حضور اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر رصد شد و در پی تماس از سوی عشایر منطقه دشت ارژن مبنی بر تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری، در اسرع وقت و با هماهنگی‌های لازم در مناطق مورد نظر اقدامات لازم صورت گرفت.

مدیرکل امور عشایر استان فارس ادامه داد: در این بازدید که با حضور رئیس هلال‌احمر شیراز، بخشدار دشت ارژن صورت گرفت، در گفت‌وگو با عشایر حاضر موضوعات مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و بررسی اولیه مشخص شد تعداد ۵۰ رأس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد رعد و برق تلف شده و از بین رفته‌اند.

کریمی خاطرنشان کرد: در این بازدید به عشایر خسارت دیده، اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو توزیع شد و با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از تاریخ پانزدهم الی هفدهم ماه جاری به همه خانوارهای عشایر کوچ رو و ساکن تاکید شد که از اتراق و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

کد خبر 750742

دیگر خبرها

  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل‌ کنند
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • پیرمردِ دچار ایست‌قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه احیا شد