Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@23:05:31 GMT

نبرد شدید توپخانه‌ای در اطراف طرابلس

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۰۰۹۰

نبرد شدید توپخانه‌ای در اطراف طرابلس

نواحی اطراف شهر طرابلس پایتخت لیبی شاهد نبرد‌های سنگین توپخانه‌ای و راکتی بین نیرو‌های وابسته به ژنرال خلیفه حفتر و نیرو‌های وابسته به شورای ریاست جمهوری این کشور بود.

به گزارش روسیا الیوم، محور‌های نبرد به ویژه در اطراف شهر طرابلس پایتخت لیبی شاهد نبرد‌های شدید بین نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر و نیرو‌های شورای ریاست جمهوری این کشور بود و دوطرف مواضع و مقر‌های مهمی را به کنترل خود در آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دوطرف در این نبرد‌ها از سلاح‌های سنگین نظیر راکت انداز و هواپیما‌های جنگی استفاده کردند. جنگنده‌های وابسته به دولت وفاق ملی لیبی چند مقر نیرو‌های حفتر در شهر غریان در منطقه جبل غربی را هدف قرار دادند. آن‌ها همچنین به اهدافی در محور‌های نبرد در دو منطقه قصر بن غیشر و عین زاره حمله کردند.

نیرو‌های حفتر چهارشنبه شب از سرنگون کردن یک فروند هواپیمای جنگی از نوع "ال ۳۹" وابسته به شورای ریاست جمهوری به هنگام حمله به این نیرو‌ها خبر دادند.

نیرو‌های حفتر روز چهارشنبه ابتدا مناطقی در اطراف شهرک العزیزیه در جنوب طرابلس را به کنترل خود در آوردند و فرودگاه بین المللی طرابلس در منطقه قصر بن غشیر را دوباره تصرف کردند و مدت کوتاهی نیز پادگاه الیرموک را گرفتند، اما طولی نکشید که کنترل خود بر این پادگان مهم و جا‌های دیگری را در محور‌های نبرد در جنوب طرابلس از دست دادند.

محور‌های نبرد در مناطق عین زاره، قسر بن غشیر، خله الفرجان و مناطق صلاح الدین و السوانی در جنوب طرابلس شاهد درگیری‌های شدید با سلاح‌های مختلف بود.

افزایش تلفات درگیری‌های طرابلس به ۵۶ نفر افزایش یافت

سازمان بهداشت جهانی از افزایش تلفات درگیری‌های طرابلس پایتخت لیبی به ۵۶ نفر خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از النشره، سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرد که درگیری‌های مسلحانه در طرابلس پایتخت لیبی طی ۶ روز گذشته به کشته شدن ۵۶ نفر منجر شده است.

بنا بر اعلام این سازمان، در میان کشته شدگان، راننده آمبولانس و کادر درمانی نیز وجود دارد.

گفتنی است ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نظامیان مستقر در شرق لیبی روز پنجشنبه گذشته از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور خبر داد.

این در حالی است که قرار بود کنفرانس گفتگوی ملی در شهر غدامس واقع در جنوب غربی این کشور طی این ماه آغاز شود.

«فائز السراج» رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی نیز پس از تحرکات نظامی نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر به سوی طرابلس، حالت آماده باش اعلام کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرابلس پایتخت لیبی خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن

شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستاهای مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه ای قرار داده است.

به گزارش مشرق، این حمله در بخش باقم در شمال غربی استان صعده هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.

شهرستان مرزی باقم در مرز عربستان و یمن، آخرین بار بهمن سال گذشته بود که هدف حمله توپخانه‌ای عربستان قرار گرفته بود.

تاکنون از تلفات ناشی از این حمله گزارشی منتشر نشده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • ببینید | اولین تصویر از آتش‌سوزی شدید یک کارگاه ۲ هزار متری در جنوب تهران
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • نبرد اراکی‌ها با سرخ‌پوشان پایتخت در جام حذفی