Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@19:58:28 GMT

مطالعات چهار بانده کردن محور ساری - کیاسر اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۰۵۵۸

مطالعات چهار بانده کردن محور ساری - کیاسر اجرایی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به خسارت ۵۰۰ میلیاردی سیلاب به محورهای مواصلاتی استان گفت: مطالعات چهار بانده کردن محور ساری - کیاسر اجرایی می‌شود. ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد نظری صبح امروز در نشست خبری ستاد بازسای مناطق سیل‌زده مازندران، خسارت حوزه راه در بخش علائم ایمنی و خط کشی‌ها را در سیلاب اخیر 25 میلیارد ریال بیان کرد و اظهار داشت: بازدیدهای فنی و میدانی از سوی کارشناسان در برنامه کاری قرار دارد با توجه به اینکه طرح‌های ایمن‌سازی، دیوار ضامن و دیوار حائل و طرح ضامن کشی با اولویت شهرستان نکا و بهشهر در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از اردیبهشت پس از اتمام بازدیدها در نقاط آسیب دیده عملیات عمرانی شروع می‌شود، افزود: در این سیلاب به راه‌های استان مازندران بیش از پنج میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

نظری با اعلام اینکه عملیات ثثبیت این خسارت وارده انجام شده و بزودی اقدامات سازه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: با بارش 194 میلی‌متر بارندگی این استان 6 برابر متوسط میانی بارش باران داشته که این حجم بیش از یک میلیارد و 200 متر مکعب بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه سیلاب‌ها موجب واژگونی دیوارها در سه نقطه از راه‌های مواصلاتی استانی داشتیم که ناشی از خاک بالادست بوده است.

لرستان| سیلاب به 450واحد صنفی شهرستان کوهدشت خسارت زدکرمانشاه| سیلاب 100 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های هرسین وارد کردخوزستان| سیلاب به 1300 هکتار از مزارع هندیجان آسیب وارد کردوی از تهیه و تصویب سند کنترل سیلاب در استان در اسفند 97 خبر داد و گفت: این سند معیار و ملاک خوبی برای دریافت اعتبارات ملی بوده و به فراخور این دستگاه‌های درگیر انتظارات خویش را مطرح کرده‌اند.

نظری با اشاره به شروع علمیات‌های عمرانی در سطح راه‌های استان از استفاده تمام ظرفیت و توان موجود استان برای رسیدگی به وضعیت و بهسازی راه‌ها بیان کرد و افزود: مابقی اعتبارات باید توسط سازمان برنامه و بودجه در  اختیار استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: پس از حادثه سیلاب گام نخست مشاوره و تهیه طرح و اسناد مناقصه بوده که البته اکنون زندگی روزانه در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در زمینه جاده ساری به کیاسر یادآور  شد: در این ایام وزیر راه و شهرسازی مسائل را دیدند و دستورات ویژه ارائه شده است؛ دو پیمانکار ساری تا تاکام مشغول هستند که امیدواریم امسال ساری به تاکام را به صورت چهارخطه داشته باشیم.

وی دلیل تاخیر در اجرای این پروژه را تملک و مالکیت‌ها عنوان کرد و گفت: اختلاف نظرهای درباره تهیه زمین وجود داشته که رفع شده و پیمانکار نظرات خویش را ارائه کردند تا یک قطعه را در مرحله مناقصه قرار دهیم.

نظری افزود: مسیرهای سربالایی باند سبقت ایجاد شود و تقاضای مطالعه در دستور کار قرار گیرد که این مطالعه در راستای چهار خطه باشد و به سرعت مطالعات محدوده بالادست را آغاز می‌کنیم.

وی با اشاره به سیل و خسارت به بخش چهاردانگه، خاطرنشان کرد: همکاران بررسی‌های لازم را در این زمینه داشته و از محل اعتبارات ملی برای بهسازی این مسیر اعتبارات اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ح

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود

فرماندار ساری با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان گفت: پروژه‌هایی مانند نیروگاه زباله‌سوز سال‌هاست که دچار مشکل است و با افتتاح آن معضل زباله شهرستان ساری و حتی استان مازندران حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدعلی نوبخت_ شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش روز ملی شورا واقع در تالار مرکزی ساری با تاکید بر رساندن جایگاه شهر ساری به رتبه نخست استانی اظهار کرد: تاکنون ۲۷۰ پروژه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: بهره‌برداری این پروژه‌ها با تلاش اعضای شورای شهر و روستا و دهیاران و شهرداران شهرستان ساری بوده است.

فرماندار ساری گفت: ما می‌توانیم با همت مضاعف مدیران شهری و اعضای شوراهای شهری و روستا و همچنین کمک نماینده دولت با تخصیص اعتبارات ملی اکثر پروژه‌های بر زمین مانده را به بهره‌برداری برسانیم.

نوبخت با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان عنوان کرد: پروژه‌هایی مانند نیروگاه زباله‌سوز سال‌هاست که دچار مشکل است و با افتتاح آن معضل زباله شهرستان ساری و حتی استان مازندران حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه بالای این شهرستان در بخش‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از استاندار مازندران خواستاریم تا تلاش کنند که مرکز استان به جایگاه اصلی خودش برسد.

این مسئول یادآور شد: بنا داریم با استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان مانند علما و مدیران شهری و استانی و نخبگان، ساری را به رتبه نخست برسانیم.

کد خبر 748549

دیگر خبرها

  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ◄ چهار بانده شدن جاده ملاثانی به مسجدسلیمان به کجا رسید؟
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور