Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی با اشاره به انعقاد قرارداد بازیافت و مصرف گاز فلر پالایشگاه‌‌های گاز پارس جنوبی گفت: در این راستا برای جمع آوری گاز مشعل‌ فلرهای پالایشگاه‌های پارس جنوبی از تجهیزات پیشرفته و فناوری نوین استفاده می‌شود. ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی‎محمد احمدی ظهر امروز در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با اشاره به کاهش آلایندگی پالایشگاه‌های پارس جنوبی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی سالانه فلرینگ و آلایندگی پالایشگاه‌های پارس جنوبی 20 درصد کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی با بیان اینکه مشعل فلرهای پالایشگاه‌های گازی دارای عوارض مختلفی است افزود: برای کاهش آلایندگی‌ فلرها و مشعل پالایشگاه‌های گازی اقدامات مهم و موثری انجام شده و خاموش کردن این فلرها و بازیافت گاز آنها در دستور کار قرار دارد.

احمدی با بیان اینکه تمرکز 10 پالایشگاه گازی در یک محدوده کوچک و متراکم تبعاتی به همراه دارد گفت: آلایندگی زیست محیطی  پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی در ابعاد گوناگون مورد توجه قرار گرفته و در حال بررسی است که راهکارهای اساسی برای رفع این مشکلات ارائه شده است.

وی اولویت نخست در بازیافت گاز فلرها و مشعل‌ها را فازهای دوم و سوم در قالب پالایشگاه نخست پارس جنوبی دانست و گفت: در این زمینه قرارداد بازیافت و مصرف گاز فلر یا مشعل منعقد شده که برنامه اجرایی آن خرداد ماه عملیاتی می‌شود.

مجری طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی با بیان اینکه  سایت پارس یک تحت پوشش طرح بازیافت گاز فلرها و مشعل‌ها قرار می‌گیرد تصریح کرد: در این راستا برای جمع آوری گاز مشعل‌ فلرهای پالایشگاه‌های پارس جنوبی از تجهیزات پیشرفته و فناوری نوین  استفاده می‌شود .

وی خاطر نشان کرد: پس از فازهای دوم و سوم در قالب پالایشگاه نخست، بازیافت مشعل گاز پالایشگاه گازی فازهای 4 و 5 پارس جنوبی در دستور کار قرار می‌‌گیرد.

احمدی افزود: مطالعات پروژه بازیافت و مصرف گاز فلر پارس جنوبی توسط تیم مهندسی و برنامه‌ریزی طرح جامع توسعه پایدار پارس جنوبی و با استفاده از اطلاعات میدانی از منطقه و پالایشگاه فازهای 2و 3 انجام شده است.

وی جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی با بازیافت گاز فلر و برگشت به چرخه تولید را از دستاوردهای طرح یاد شده دانست و تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست منطقه پارس جنوبی، عسلویه و رفع آلایندگی‌های جامد مایع و گاز  از دیگر دستاوردهای پروژه بازیافت و مصرف گاز فلر پارس جنوبی است.

انتهای پیام/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی توسط دستگاه‌های مربوطه نظارت می‌شود.
علی دهقانی افزود: براساس قوانین مالیات بر ارزش افزوده، محیط زیست و مالیات مستقیم شرکت بهره داری نفت و گاز در استان ملزم به پرداخت عوارض حق آلایندگی هستند.
وی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های قضایی انجام شده در سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و در فروردین امسال ۹۳۵ میلیارد تومان حق آلایندگی به استان خوزستان پرداخت شد.
رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه این اعتبارات به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های مربوطه تقسیم و پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: همه این دستگاه‌ها باید این اعتبارات حق آلایندگی را در محل خود هزینه کنند.
دهقانی گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی و نهاد‌های ناظر بر دستگاه‌هایی که عوارض حق آلایندگی را استفاده می‌کنند بر هزینه کرد این اعتبارات نظارت دارند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آلودگی مشعل‌های نفت در خوزستان
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان