Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@01:14:34 GMT

تولید آهن اسفنجی در فولاد راور آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۰۸۰۹

تولید آهن اسفنجی در فولاد راور آغاز می شود

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان راور ادامه داد: توافقی برای طرح های جدید ذغالسنگ در راور داشتیم و 500 نفر اشتغال جدید در سال 98 تعهد ذغالسنگ شده است.
پورابراهیمی از توافق نامه برای فعال شدن معادن راور توسط شرکت ایمیدرو اشاره داشت و ادامه داد: ذخیره یک میلیون تنی سرب و روی با سرمایه گذاری 200 میلیارد تومان آماده داریم که 350 نفر اشتغال خواهد داشت و طی دو ماه آینده شروع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: معادن مس و فلورین در منطقه دربند نیز با 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 80 نفر اشتغال را خواهیم داشت.
پورابراهیمی ادامه داد: قرارگاه خاتم، جهاد نصر، سازمان اقتصادی کوثر و دیگر مجموعه ها پای کار امده اند و محور فعالیت ها تحولات اقتصادی در راور است.
وی افزود: می توانیم در راور شهری نمونه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توانمندی های درونی آن برای رسیدن به نقطه ای که درآن بیکار نباشد داشته باشیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: برنده اجرای طرح ذوب 100 هزار تنی هم تا اردیبهشت مشخص می شود و 5 محدوده جدید معدنی در صنعت ذغال دیده شده است.
وی گفت: ظرفیت های راور برای تحولات اقتصادی در سال 98 قابل قیاس با سال های قبل نیست و تنها در ذغالسنگ می تواند اشتغال بالایی ایجاد کرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی بیان کرد: رسالت ما در این دوره انقلاب در رونق تولید و تحقق فرمایشات رهبری است.
وی عنوان کرد: امسال 2 میلیارد دلار تراز بازرگانی کشور مثبت است، یعنی میزان صادرات ما نسبت به واردات ما 2 میلیارد دلار بیشتر بوده است، پس می توان در این شرایط کار را مدیریت کرد به شرط اینکه روی پای خود بایستیم.
پورابراهیمی تصریح کرد: توافق با سازمان اقتصادی کوثر برای ایجاد واحدهای بزرگ دامداری کردیم که دو مجتمع دام سبک راه اندازی شود.
وی بیان داشت: در حوزه مسائل زیرساختی شاخص های شهرستان راور بالاتر از دیگر شهرستان ها است و امسال پایان گازرسانی به شهرستان راور را جنش می گیریم.
پورابراهیمی گفت: در حد بضاعتمان در سال گذشته تلاش کردیم و امسال هم با همکاری نهادها و خیران اقدامات خوبی در شهرستان خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه سرانه میزان فضای ورزشی در راور از شهرستان کرمان بالاتر است، افزود: تا پایان فروردین ماه 5 خانه ورزش روستایی در راور تجهیز می شود و در شهر راور هم یک مجموعه ورزشی تجهیز می شود.
پورابراهیمی افزود: با تلاشهای صورت گرفته میانگین واحدهای مسکونی مقاوم شده در برابر زلزله روستایی و شهر راور 70 درصد است.
وی در خصوص وام های کشاورزی گفت: در وام های کشاورزی در زمان خشکسالی و خسارت، دولت مکلف است سود و جرائم را ببخشد و اصل وام را استمهال کند، سال قبل وضعیت بدی را در خصوص پسته داشتیم که 2 هزار میلیارد تومان دولت برای آن در نظر گرفت اما کفایت نمی کرد و مقرر شد تا برای وام های کشاورزی مبلغی جدید ابلاغ شود.
3029/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 انقلاب سرب و روی شاخص فولاد مجلس شورای اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان ملارد گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور تولید با کیفیت و مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خوبانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: نام گذاری شعال سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نوعی روایت سازی راهبردی است که نظام حکمرانی باید جهت‌گیری سیاسی و اقتصادی خودش را در آن متمرکز کند. همچنین از همه چرخ دنده‌های کوچک و بزرگ کشور، زیر ساخت‌ها، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی و فعالان مدیریتی و نیروهای متخصص جوان استفاده شود تا شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر کشور از همه ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کند. از شرکت‌های دانش بنیان باید حمایت کرد که البته دولت جناب رئیسی در این خصوص حمایت‌هایی را انجام داده است. همه این‌ها ابزارهایی هستند که اگر مورد توجه قرار گیرند بدون شک اقتصاد کشور به شکوفایی خواهد رسید. 

خطیب نماز جمعه شهرستان ملارد در خصوص روز کارگر تصریح کرد: اگر کارگر در جامعه از رفاه و امنیت شغلی برخوردار شود آن وقت می‌توان گفت حرکت کشور به سوی پیشرفت، آسان خواهد شد. باید کارگران را تکریم و حمایت کرد زیرا آن‌ها رزمندگان جهاد اقتصادی و ستون فقرات تولید کشور هستند. درآمدشان عادلانه و بیمه، بهداشت، توانمندی و امنیت شغلی آن‌ها تامین شود تا تورم ۵۰ درصدی کمرشان را خم نکند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به روز شهادت شهید مطهری و روز معلم تشریح کرد: وظیفه معلم است که در یک کشور مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند، متفکر و متخصص پرورش دهد. جایگاه معلم، جایگاه بسیار والایی است و دانش آموز ما باید به معلم شدن افتخار کند. 

امام جمعه شهرستان ملارد در پایان افزود: دولت‌ها موظف هستند نیازهای حداقلی قشری که با روح جامعه سر و کار دارد را تامین کنند تا آن‌ها  به جای تحقیق و پژوهش درباره روش‌های تربیتی جدید به دلیل دغدغه مالی مشغول کار با اسنپ نشوند که چرخ زندگی خود را بچرخانند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان