Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:05:21 GMT

اطلاعات بموقع باعت کاهش خسارت سیلاب دوم در مازندران شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۰۹۱۶

اطلاعات بموقع باعت کاهش خسارت سیلاب دوم در مازندران شد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با اشاره به وقوع 2 سیلاب در این استان طی کمتر از یک ماه ، گفت : ارائه اطلاعات و داده های درست در زمان وقوع سیل و سیلاب مرحله دوم باعث شد تا اقدامات بموقع انجام شود و از از خسارت سیلاب دوم بکاهد .

مازندران در اواخر اسفند پارسال و 12 فروردین امسال شاهد دو سیلاب بود که در سیلاب نخست مناطق شرقی و مرکزی این استان بیشتر تحت تاثیر قرار گرفت و 9 شهرستان درگیر این سیلاب و طغیان رودخانه ها شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سیلاب دوم که شب دوازدهم فروردین رخ داد با حضور بموقع نیروها و پاکسازی مسیرهای عبور آب ، بجز چند خانه در برخی مناطق بالادست همچون سوادکوه ، خسارت آنچنانی وارد نشد .
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان در جلسه طرح جامع خطر پذیری در مازندران و استفاده از تصاویر ماهواره ای سازمان جغرافیایی نیروی مسلح کشور که با حضور معاون سازمان جغرافیایی نیروی مسلح کشور بزگزار شد ، افزود : توسعه، نشاط و آرامش در استان در سایه امنیت ملی مهیا می شود که این شرایط با کمک علم ژئوماتیک به خوبی امکان پذیر خواهد بود.
وی ادامه داد : در این عرصه به منظور دستیابی به رشد و پیشرفت، باید از پتانسیل داخل کشور از جمله سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی کشور در مسیر تحقق اهداف استفاده شود .
استاندار مازندران تاکید کرد : تهیه تصاویر ماهواره‌ای ، پردازش داده‌های هواشناسی و ارایه تحلیل و پیش بینی در مدت زمان کوتاه مدت و بلند مدت استان برای جلوگیری و کنترل آسیب‌های جدی ناشی از سیل بسیار موثر است .
وی اضافه کرد : در تهیه نقشه‌های موضوعی مورد نیاز سازمان های عضو ستاد بحران از همه مناطق سیل زده در حداقل زمان ممکن و فعال کردن تیم های عکس برداری پهپادی، ارائه مشاوره در حوزه اطلاعات مکانی به ستاد بحران، پردازش روزانه تصاویر ماهواره ای و استخراج مناطق دچارآب گرفتگی و پهنه سیل اخیر و پهنه بارش برف و ضخامت برف جهت پیش بینی سیل ، این سازمان های می توانند اطلاعاتی به ما بدهند که کمک حال باشد .
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه پردازش داده های ماهواره ای نقشه برداری سازمان های مربوطه به ستاد بحران می تواند این ستاد را به اطلاعات مورد نیاز مجهز بکند ، گفت : داده های درست و دقیق سازمان جغرافیایی کشور می تواند در تصمیم سازی و تصمیم گیری درست در پیشگیری و حین بحران به ما کمک کند، همانطور که اطلاعات درست در زمان بحران سیل موجب شد با اقدامات صحیح در سیل دوم از بروز خسارات جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه شناسه و آمار ماشین آلات و تجهیزات موجود در استان اعم از دولتی و خصوصی باید در اختیار ستاد بحران قرار بگیرد،گفت : مدیران معین هر شهرستان در بحران مشخص و در زمان مقتضی مدیریت بحران آن شهرستان را به عهده بگیرد .
2096/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی استاندار اطلاعات بموقع سیل 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در مورد بارش رگباری و شدید باران در ۱۴ استان کشور از آماده‎باش امدادگران در این استان‌ها خبرداد.

به گزارش ایسنا، بابک محمودی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه شاهد بروز مداخلات جوی و تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان کشور خواهیم بود. بر این اساس در روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان و در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و برای روز پنج‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت نیز در یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست لذا به مردم و به خصوص ساکنان این مناطق و مسافران توصیه می‌شود که ضمن احتیاط در سفر‌های بین شهری، از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز کنند.

محمودی افزود: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش‌ها نیز از دیگر توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در همین راستا نیز امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تمامی استان‌های کشور به حالت آماده‌باش کامل درآمده و تجهیزات و امکانات لازم نیز برای مقابله با حوادث و امدادرسانی در هرگونه رخداد احتمالی در اختیارشان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی