Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اصلاح رفتار مجرمانه مجرمان سابقه دار و کنترل این افراد باید در اولویت دستگاه قضایی و انتظامی استان قرار گیرد تا قبل از اتکا به جرم از اقدامات مجرمانه این افراد آگاه شده و اقدامات لازم صورت پذیرد. ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد قاسمی ظهر امروز در اولین نشست هم اندیشی و هماهنگی دادستانی با نیروی انتظامی قزوین که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امروز جدی ترین و اساسی ترین مقوله ای که در ارکان گوناگون نظام مورد توجه است و در سطوح مختلف نیز پیگیری می شود، امنیت و احساس امنیت در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان مرکز استان افزود: مجموعه دستگاه قضایی و انتظامی از مهم‌ترین دستگاه‌های برقراری و استمرار نظم عمومی و امنیت در جامعه هستند و مظلومان را زیرپوشش حمایت‌های خود قرار می‌دهند و ما باید با افزایش تعاملات سازمانی بتوانیم هرچه بیشتر شاخصه های تحقق عدالت و امنیت را ارتقاء دهیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: استان قزوین در شاخصه های امنیتی کشور وضعیت مطلوب و قابل قبولی را دارد که همه این دستاوردها مرهون تلاش ها و اقدامات متأثر از برنامه ریزی های کلان هر دو سازمان می باشد که در سطح استان تحقق یافته است.

یزد | دستگاه قضایی باید در کنار مردم باشدرویکرد اصلی دستگاه قضایی اردبیل پیشگیری از وقوع جرم استاولویت دستگاه قضایی در سال 98 حمایت از رونق تولید است

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ سازمان و مرجعی نمی تواند ادعا کند که با اقتدار خویش توانسته امنیت کامل را برقرار کند البته در قانون اساسی نقش آفرینی و حدود دستگاه های مختلف در تحقق امنیت مشخص است و لازم است که همه دستگاه ها به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند و کمک دستگاه قضایی و انتظامی استان باشند.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه هرجا هم پوشانی و هم افزایی هایمان در کنار اقدامات مکمل به خوبی روی ندهد در تحقق امنیت خلل ایجاد می شود، بیان داشت: خوشبختانه نگاه منسجم بین دستگاه قضایی و انتظامی استان وجود دارد که موجب شده تا فرصت مشترک برای هم افزایی و فراهم سازی امور داشته باشیم و استان نیز از این فرصت بهره مند شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه اظهار داشت: نگاه امنیتی نباید به تنهایی ما را قانع کند بلکه نگاه پیشگیرانه و آسیب شناسی می تواند ما را به واقعیتی از مطالبات عمومی برساند تا امور امنیتی جامعه را با قالب برجسته مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

قاسمی یادآور شد: ما نیازمند آن هستیم که پیشگری را اصل قرار دهیم چرا که امر پیشگری محور اساسی است و خدمت به مردم نیز با این مهم مرتبط است.

وی تاکید کرد: مطالبه خدمت از دستگاه قضایی و ناجا بایستی در عین آرامش روانی و با اطمینان بخشی صورت گیرد، نباید طوری رفتار شود که انتظار نتیجه گرایی در مراجعه مردم به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به یک آرزو تبدیل شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: بسیاری از مردم در ابتدای وقوع جرم به نیروی انتظامی مراجعه می کنند و بسیاری از پرونده های کیفری در نیروی انتظامی و کلانتری ها تشکیل می شود که توصیه ما به پرسنل خدوم انتظامی استان این است که حفظ کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع را جزء اولویت های کاری خود قرار دهند و گاها به گونه ای رفتار نشود که نارضایتی عمومی را در پی داشته باشد و به معنای واقعی همانطور که امام راحل (ره) فرموده اند ملجاء و پناهگاه ستمدیدگان باشیم.

محمد قاسمی اضافه کرد: بنیان بسیاری از صدور آراء در دستگاه قضایی بر اساس گزارش ابتدایی مراجع انتظامی است و بر اساس همان گزارشات در محاکم مختلف قضایی تصمیم گیری می شود که خواسته ما از پرنسل انتظامی این است که در تکمیل و جمع آوری ادله اثبات جرم دقت کافی را داشته باشند تا در نهایت به عدالت ختم شود و موجب تضییع حقوق نگردد.

وی بیان داشت: آموزش ضابطان قضایی بخصوص پرسنل ناجا با توجه به قانون آئین دادرسی کیفری جدید باید جدی گرفته شود و با بهره گیری از همکاران قضایی باید ابعاد مختلف قانون جدید به درستی تبیین و تشریح شود تا شاهد اقدامات مغایر با قانون نباشیم که همین امر در تحقق و اجرای عدالت بسیار مهم و اثرگذار است.

دادستان مرکز استان بیان داشت: انتظار و توقع ما از فرماندهی انتظامی استان این است که در حوزه اجرای احکام نگاه تازه ای برای تحقق اهداف قانونی داشته باشند تا شاهد اجرای سریع تر و قوی تر احکام قضایی باشیم و امیدواریم پلیس بتواند در این حوزه تخصصی عمل کند.

قاسمی با اشاره به دستورالعمل کنترل مجرمان سابقه دار از سوی ریاست معظم قوه قضاییه گفت: هدف این دستورالعمل شناسایی، تشکیل بانک اطلاعاتی روزآمد، اطلاع از آخرین وضعیت حبس، آزادی و رهایی، اشراف اطلاعاتی و رصد اقدامات و سلب هر گونه تحرک و اقدام سوء، پیشگیری از تکرار جرم و افزایش هزینه‌های ارتکاب به جرم مجدد در راستای اصلاح رفتارهای مجرمانه مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای و ایجاد هماهنگی با سازمان‌ها و نهادهایی که با این مجرمان در ارتباط هستند، می باشد.

دادستان قزوین تاکید کرد: اصلاح رفتار مجرمانه مجرمان سابقه دار و کنترل این افراد باید در اولویت دستگاه قضایی و انتظامی استان قرار گیرد تا قبل از اتکا به جرم از اقدامات مجرمانه این افراد آگاه شده و اقدامات لازم صورت پذیرد که در همین راستا تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار در دستور کار قرار دارد.

محمد قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست به صورت تخصصی بین همکاران قضایی و نیروی انتظامی در طی سال ادامه خواهد داشت تا با افزایش تعاملات بین سازمانی بتوانیم امنیتی پایدار را در استان حاکم نماییم تا عدالت به معنای واقعی تحقق یابد.

انتهای پیام/ن

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود

سالار آبنوش بعد از ظهر شنبه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان البرز ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه، هفته کارگر و معلم و همچنین روز شوراها اظهار کرد: امروز معنا و مفهوم جمله امام خمینی درخصوص سپاه را متوجه می‌شویم که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، به واقع امروز هرکس دل در گرو این انقلاب دارد، لباس بسیج به تن کرده و یک بسیجی است و ما هم مفتخر به همین بسیجی بودن هستیم‌.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات نظامی آمریکایی در کشورمان که به واقعه طبس مشهور است، یادآور شد: شکست آمریکایی‌ها با آن هم پشتیبانی و توان نظامی چیزی جز اراده خداوند نبود و باید بدانیم چنین اراده‌ای هنوز هم وجود دارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت گره گشایی از کار مردم توسط مسئولان خاطرنشان کرد: بی تردید کارنامه مسئولان همان انتخابات و مشارکت مردم در این عرصه است که لازم است هر مسئولی به بازخورد انجام وظایف خود که در انتخابات و مشارکت مردم منعکس می‌شود توجه کند.

آبنوش با تاکید بر اهمیت نگاه مبتنی بر حل مشکل ادامه داد: در اینکه ما بهترین مردم را در کشورمان داریم هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، به همین دلیل لازم است تا تک تک مسئولان نسبت به واکنش‌های مردم که در مشارکت‌هایی مانند انتخابات نمود پیدا می‌کند، توجه و در نوع رفتار و عملکرد خود بازنگری کند.

منتخب مردم قزوین البرز و آبیک توجه به مردم و خواست مردم را همان تاکید چندباره مقام معظم رهبری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: لازم است تا مسئولان با بازنگری در رفتار خود و توجه به اقشار مردم، رفتار مردم را با خودشان که در مشارکت انتخابات تبلور می‌یابد تغییر دهند.

وی مشارکت مردم در انتخابات را دغدغه مهم عنوان کرد و افزود: مسیری که رهبری و شهدا به ما گوشزد کرده‌اند چیزی جز خدمت و کار برای مردم نیست و ما مسئولان باید به دنبال عملکردی باشیم تا مردم از ما تجلیل کنند و این تجلیل هم در مشارکت مردم در انتخابات نمود پیدا می‌کند.

آبنوش ضمن اشاره به مسیر پیش روی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی عنوان کرد: امروز به برکت مدیریت امامین انقلاب و جان نثاری شهدا، جانبازان و رزمندگان گام نخست که همان تثبیت است، اتفاق افتاده و افق‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران جهانی است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک اضافه کرد: امروز سطح و جغرافیای منازعات تغییر کرده و به برکت جمهوری اسلامی ایران دیگر جنگ در قلب رژیم صهیونیستی محل تمرکز جبهه کفر دنیا است و نه در مرزهای ما و با وجود آرامش در داخل کشورمان، رژیم صهیونیستی در مقابل اراده مقاومت به زانو درآمده است.

آبنوش خاطرنشان کرد: وعده صادق به ذهن مردم دنیا سرعت بخشید تا افرادی هم که تحت تبلیغات دشمن تردید به دل داشتند، باور پیدا کردند که کوه یخی رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکا به برکت جمهوری اسلامی ایران و تاسی آن به فقه جعفری و رهبری معظم انقلاب اسلامی فرو ریخته است.

وی اضمحلال و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی را نیز از نتایج راهبرد جبهه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: امروز دنیا فلسطین یکپارچه را می‌شناسد و صدای فریاد این ملت مظلوم به لطف جبهه مقاومت به گوش جهانیان رسیده و رژیم صهیونیستی رسوا شده است.

آبنوش گام دوم انقلاب را همزمان با گام مهم عرصه جهانی دانست و متذکر شد: امروز به برکت سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی، روز قدس جهانی شده و پرده‌های چهره نمایشی استکبار فرو ریخته است و مسئولان باید به شکرانه این نعمت، خادم مردم باشند و هرچه در توان دارند برای رضایت و حل مشکلات مردم به کار گیرند تا مردم نیز با مشارکت در انتخابات تجلیل گر مسئولان باشند.

کد خبر 6090285

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه