Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@21:04:34 GMT

کانون فرهنگی هنری های مساجد پاسخگوی نیاز مردم باشند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۱۳۱۲

کانون فرهنگی هنری های مساجد پاسخگوی نیاز مردم باشند

حجت‌الاسلام حافظ‌نیا گفت: باید به کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد توجه ویژه شود تا این مراکز بتوانند پاسخگوی نیازهای اصحاب مساجد و افراد پیرامون مساجد باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا» امروز(پنجشنبه، ۲۲ فروردین) در نشست مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان با وی که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهارکرد: مقام معظم رهبری بر توجه به کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد سفارش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه اگر به کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد توجه شود این مراکز اثرگذاری خوبی خواهند داشت، تصریح‌کرد: باید به کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد توجه ویژه شود تا این مراکز بتوانند پاسخگوی نیازهای اصحاب مساجد و افراد پیرامون مساجد باشند.

 

وی با اشاره به اینکه مرکز و محوریت برنامه‌های فرهنگی‌هنری مساجد باشد و فعالیت‌های فرهنگی‌هنری به بیرون از مساجد نیز کشانده شود، افزود: انجام فعالیت‌ها در بیرون از مساجد باعث می‌شود افراد بسیاری جذب این مراکز شوند.

 

حجت‌الاسلام حافظ‌نیا با بیان‌ اینکه در مساجد برای جوانان برنامه نداریم، خاطرنشان‌کرد: در مساجد برای نوجوانان و جوانان برنامه داشته باشیم تا آنان اسیر آسیب‌های اجتماعی نشوند.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث مسائل اقتصادی باید کمک حال مردم باشیم و به آنان امید دهیم، افزود: در کشور به برکت انقلاب کارهای بسیاری شده و کانون‌های فرهنگی‌هنری در تزریق امید به جامعه نقش مهمی دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند.

 

امام جمعه بندر آستارا به گام دوم انقلاب اشاره و تصریح‌کرد: کانون‌های مساجد توسط اساتید، علما و روحانیون بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را برای مردم تبیین کنند.

 

وی با بیان‌اینکه کانون‌ها باید از حالت اسمی خارج و به صورت رسمی و فعال درآیند، اظهارکرد: در کمک به پیشبرد امور در خدمت کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد باشیم.

 

حجت‌الاسلام حافظ‌نیا گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از ظرفیت کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد در اجرای برنامه‌های خود بهره بگیرد.

 

*عضویت ۱۰ هزار دانش‌آموز گیلانی در کانون‌های مساجد

«حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد» نیز در این نشست، اظهارکرد: ۶۵ درصد اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان زیر ۵۰ سال سن هستند.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان افزود: ۱۰ هزار دانش‌آموز گیلانی عضو کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان هستند.

 

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان‌اینکه ۶۱ درصد اعضای کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان را آقایان تشکیل می‌دهند، گفت: ۴۹ درصد اعضای کانون‌های مساجد گیلان بانوان هستند.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سپاه پاسداران سیل لرستان سپاه خبرگزاری شبستان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اصفهان خبرگزاری استان لرستان جذب جوانان بندر آستارا فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح سه شنبه در بازدید از بخش‌های مختلف حوزه هنری گیلان اظهار کرد: کارهای ارزشمندی در حوزه جمع آوری آثار و مفاخر گیلان توسط حوزه هنری انجام شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مستندات تاریخی و فرهنگی خوبی در حوزه هنری این استان جمع آوری شده است، گفت: گردآوری مستندات تاریخی، ادبی و فرهنگی گیلان برای انتقال به نسل آینده بسیار اهمیت دارد.

عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به روایت‌های تاریخی و ادبی گیلان بیان کرد: از کارهای فرهنگی و ماندگار حوزه هنری گیلان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه منابع و آثار تاریخی و ادبی گیلان به عنوان پیوست فرهنگی به مهمانان ویژه اهدا شود، افزود: منابع و کتب تاریخی و ادبی گیلان در کنار صنایع دستی سوغات داده شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف تاریخی و فرهنگی دارد، گفت: تبیین داشته‌های تاریخی پر رمز و راز گیلان در دستور کار قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه حوزه هنری گنجینه‌های تاریخی گیلان را جمع آوری کرده است، اضافه کرد: جمع آوری و انتقال مفاهیم و سرگذشت تاریخی گیلان بسیار ضرورت دارد.

کد خبر 6099202

دیگر خبرها

  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان