Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@05:30:40 GMT

مراسم افتتاح اولین دوره رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۲۴۲۵

مراسم افتتاح اولین دوره رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان

پایگاه خبری فردا: به همت پژوهشکده شورای نگهبان، مراسم افتتاحیه و کارگاه های آموزشی اولین دوره مسابقات علمی شبیه سازی شورای نگهبان،عصر روز پنجشنبه و با حضور تعداد کثیری از دانشجویان و اساتید علاقه مند به مباحث پیرامون حقوق اساسی و شورای نگهبان برگزار شد.

شبیه سازی یک شیوه نوین آموزشی و موثر برای کارآموزان و دانشجویان رشته حقوق است و امروز ضرورت آشنایی با شورای نگهبان به عنوان دادرس اساسی بیش از پیش احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف پژوهشکده شورای نگهبان از برگزاری اولین دوره مسابقات علمی شبیه سازی شورای نگهبان، آشنایی با نهاد شورای نگهبان به عنوان نهاد دادرس اساسی و یک نهاد تاثیر گذار در نظام حقوقی کشور یک امر ضروری برای دانشجویان رسته حقوق است.شرکت کنندگان در این دوره از رقابت ها می توانند ضمن آشنایی با جایگاه و صلاحیت شورای نگهبان به صورت علمی و با شیوه ای نوین، با اقتضائات عملی و پیچیدگی های انجام وظایف شورای نگهبان آشنا شوند.

در مراسم امروز ضمن آشنایی شرکت کنندگان با روند برگزاری مسابقات، سه عنوان کارگاه آموزشی متناسب با محتوای مسابقات برگزار شد که این کار گاه ها با تمرکز بر محتوا و موضوعات مسابقات دور اول و دوم برنامه ریزی شده اند.

رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان در چهار بخش: افتتاحیه همراه با کارگاه های آموزشی، دور اول رقابت، دور دوم رقابت و اختتامیه و طی ۴ هفته برگزار خواهد شد.دور او رقابت ها در دو روز 29 و 30 فروردین انجام خواهد شد که طی آن هر گروه متناسب با جدول زمان بندی اعلام شده موظف است در محل برگزاری رقابت علمی حضور پیدا کند و در دور دوم رقابت ها که در تاریخ 5 و 6 اردیبشهت ماه سال جاری برگزار خواهد شد که از میان گروه های شرکت کننده در رقابت علمی، پس از جمع بندی داوران، بیست گروه به این مرحله راه پیدا خواهند کرد.ویژگی این مرحله پیچیده تر بودن مصوبات و استفساریه های مطرح شده، می باشد.

اختتامیه اولین دور مسابقات شبیه سازی شورای نگهبان،‌ در تاریخ 12 اردیبهشت ماه با حضور همه تیم ها ی شرکت کننده در رقابت علمی،‌ اساتید راهنما،‌داوران مسابقه و اعضای شورای نگهبان برگزار خواهد شد و با جمع بندی امتیاز های داوری شده،‌تیم های برگزیده تعیین و معرفی خواهند شد و جوایز تیم های برتر وتندیس یادبود رقابت علمی تقدیم به برگزیدگان شده و گواهی شرکت در رقابت علمی به اعضای تمامی تیم های شرکت کننده در رقابت ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است، صبح امروز نیز نشستی با شرکت اساتید راهنمای گروه های شرکت کننده در اولین دوره رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان و با حضور دکتر ره پیک رئیس پژوهشکده شورای نگهبان برگزار شد که در این نشست پس از توضیحات دکتر علم الهدی قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان در مورد نحوه برگزاری رقابت ها و سخنرانی دکتر ره پیک ریاست پژوهشکده شورای نگهبان با موضوع ارتباط شورای نگهبان به عنوان نهاد تصمیم گیر با جامعه علمی و نخبگانی کشور، اساتید راهنمای شرکت کننده در نشست به بیان نقطه نظرات، سوال ها و دیدگاه های خود در رابطه با رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان، پژوهشکده شورای نگهبان و موضوعات پیرامون پرداختند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از آغاز چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی با رقابت ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، عصر امروز_ دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در آیین افتتاحیه چهل و دومین مسابقات قرآنی در چرام اظهار کرد: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ هزار نفر شرکت کردند و برترین‎‌های این دوره به مرحله استانی راه یافتند.

وی افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات با حضور ۱۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان به میزبانی شهرستان چرام در دو بخش آوایی و پژوهشی به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ترویج فرهنگ قرآنی را از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی عنوان کرد و گفت: این مسابقات موجب بسط فعالیت‌های قرآنی و زدودن پیرایه‌ها از جامعه اسلامی به برکت قرآن می‌شود.

وی از امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان چرام و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چرام که در برگزاری این دوره از مسابقات همکاری داشتند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 749159

دیگر خبرها

  • انتصاب اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد