Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوشهر-ايرنا- مجري طرح جامع توسعه پايدار منطقه پارس جنوبي گفت: عمليات جمع آوري گاز مشعل‌ فلرهاي پالايشگاه‌هاي پارس جنوبي با استفاده از تجهيزات پيشرفته و مدرن اجرايي مي‌شود .

به گزارش ايرنا، علي ‎محمد احمدي روز پنجشنبه در جمع مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي استان بوشهر افزود: بر اساس برنامه‌ريزي سالانه فلرينگ و آلايندگي پالايشگاه‌هاي پارس جنوبي 20 درصد کاهش مي‌يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: براي کاهش آلايندگي‌ فلرها و مشعل پالايشگاه‌هاي گازي اقدام هاي مهم و موثري انجام شده و خاموش کردن اين فلرها و بازيافت گاز آنها در دستور کار قرار دارد.
احمدي اظهارداشت: تمرکز 10 پالايشگاه گازي در يک محدوده کوچک و متراکم تبعاتي به همراه دارد که بايد نسبت به مديريت آن اقدام کرد.
مجري طرح جامع توسعه پايدار منطقه پارس جنوبي گفت: در اين زمينه آلايندگي زيست محيطي پالايشگاه‌هاي گازي پارس جنوبي در ابعاد گوناگون مورد توجه قرار گرفته و در حال بررسي است که راهکارهاي اساسي براي رفع اين مشکلات ارائه شده است.
وي ادامه داد: اولويت نخست در بازيافت گاز فلرها و مشعل‌ها فازهاي دوم و سوم در قالب پالايشگاه نخست پارس جنوبي است که در اين زمينه قرارداد بازيافت و مصرف گاز فلر يا مشعل منعقد شده که برنامه اجرايي آن خرداد ماه عملياتي مي‌شود
احمدي افزود: پس از فازهاي دوم و سوم در قالب پالايشگاه نخست، بازيافت مشعل گاز پالايشگاه گازي فازهاي 4 و 5 پارس جنوبي در دستور کار قرار مي‌‌گيرد.
اين مقام مسوول اضافه کرد: تاکنون مطالعات پروژه بازيافت و مصرف گاز فلر پارس جنوبي توسط تيم مهندسي و برنامه‌ريزي طرح جامع توسعه پايدار پارس جنوبي و با استفاده از اطلاعات ميداني از منطقه و پالايشگاه فازهاي 2 و 3 انجام شده است.
وي يادآورشد: جلوگيري از هدر رفت ثروت ملي با بازيافت گاز فلر و برگشت به چرخه توليد، حفاظت از محيط زيست منطقه پارس جنوبي و رفع آلايندگي‌هاي جامد مايع و گاز از ديگر دستاوردهاي پروژه بازيافت و مصرف گاز فلر پارس جنوبي است.
استاندار بوشهر نيز روز گذشته در نشست کارگروه کاهش آلايندگي زيست محيطي عسلويه گفت: از محل سفر اسفند ماه سال گذشته رئيس جمهوري به اين استان 200ميليارد ريال اعتبار براي احداث سامانه هاي پايش آب و هوا در منطقه پارس جنوبي اختصاص يافت.
عبدالکريم گراوند افزود: با تحقق اين مهم زمينه نظارت علمي و عالمانه بر شرايط حاکم بر منطقه فراهم و زمينه تصميم گيري بهتر براي کنترل وضعيت آلايندگي ها فراهم مي شود.
7212/6045
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: باید در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی ایجاد کرد تا مردم با آشنایی با قابلیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی کشور، در سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و آینده‌دار مشارکت کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور بستری مناسب برای معرفی توانمندی‌های ایران به بازارهای جهانی و انعقاد قراردادهای تجاری با خریداران بین‌المللی فراهم کرد.

وی گفت: برگزاری رویدادهای بزرگی چون نمایشگاه اکسپو و حضور فعال شرکت‌های ایرانی و همچنین استقبال شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه، سهم ایران در بازارهای صادراتی را افزایش خواهد داد، که این موضوع می‌تواند به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور کمک بسیاری نماید.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشورمان در حوزه‌های مختلف، به خصوص صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی دارای جذابیت باشد، که بخشی از این قابلیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در ایران، عرضه شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری از افزایش سهم اقتصاد ایران در تجارت بین‌الملل، گفت: بخش زیادی از سرمایه‌گذاری کشور در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه عظیم پارس جنوبی واقع در عسلویه استان بوشهر ایجاد شده است، و حضور شرکت‌های فعال صنعتی منطقه پارس در این نمایشگاه، مورد استقبال سرمایه‌گذاران و تجار خارجی قرار گرفته است.

وی عسلویه و منطقه پارس جنوبی را یکی از منابع درآمدی و ارزآوری کشور برشمرد، و افزود: سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی منطقه پارس از فرصت‌های عرضه و معرفی خود در صنایع نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای بین‌المللی برای توسعه اقتصادی و تجاری خود بهره ببرند.

کد خبر 6096854

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی