Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ دومین روز از سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جهوری اسلامی ایران امروز، 22 فروردین ماه در محل شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
طی این روز از مسابقات، السید حمدی السید ابراهیم از مصر و سید نور الحق از هند در رشته حفظ کل و در بخش روشندلان محمد رفقی حواری از اندونزی و علی حمید السید عطیه از عراق در رشته قرائت و علی فیضی نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل در بخش دانش آموزی با رقبای خود به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از نکات حاشیه‌ای روز دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران می‌توان به حضور کم‌فروغ مسئولان کشوری و لشکری در صحن مسابقات اشاره کرد که با توجه به برگزاری چنین مسابقاتی در این سطح بالا که در سطح جهان اسلام در چنین وسعتی سابقه‌ای ندارد، از مسئولان انتظار استقبال بیشتری از مسابقات می‌رود.
از نکات جالب این دوره از مسابقات می‌توان به گفت‌وگوهای کوتاه مجری برنامه‌ها با هنرمندان و چهره‌های شاخص فیلم‌ها و سریال‌های مذهبی اشاره کرد. در این راستا و در روز دوم مسابقات این گفت‌وگو با شبنم قلی‌خانی، بازیگر نقش حضرت مریم(س) در سریال مریم مقدس بود که استقبال حضار در مراسم را نیز به دنبال داشت. البته در این رابطه می‌توان نقدی ارائه کرد که علیرغم اینکه این‌گونه برنامه‌ها می تواند برای مخاطبان داخلی جذابیت بالایی داشته باشد، اما می تواند برای متسابقان خارجی که هیچ شناختی از هنرمندان ایرانی ندارند، خالی از جذابیت باشد.
همچنین، در حاشیه مسابقات اساتید و چهره‌های قرآنی نسبت به تشکیل گعده‌های چند نفره اقدام می‌کنند که در این گعده‌ها مباحث مهم قرآنی روز به ویژه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مورد بحث قرار می‌گیرد.
علی‌رغم اینکه در روز دوم فینال مسابقات بین‌المللی قرار داریم، بسیاری از کارشناسان حاضر در صحن مسابقات اعتقاد داشتند که در دو روز اول مسابقات تعدادی از متسابقان از سطح بالایی برخوردار نبودند و باید برای قضاوت در این زمینه در انتظار روزهای دیگر مسابقات بود.
همچنین، انتقاد در مورد برگزاری مسابقات تقریباً به اوج خود رسیده و حتی بسیاری از اساتید و فعالان قرآنی حاضر در مراسم و نیز کسانی که از نزدیک برای تماشای مسابقات به مصلای امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند، بر این موضوع صحه می‌گذراند.
حضور هماهنگ و با نظم گروهی از دانش‌آموزان در روز دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز از دیگر نکاتی است که می‌توان بدان اشاره کرد که دانش‌آموزان با هماهنگی کامل و نظم و ترتیب خاصی به تماشای مسابقات پرداختند.
البته باید به این موضوع اشاره کرد که اجرای برنامه‌های مفرح در حین برگزاری مسابقات که توسط سیدوحید مرتضوی در روز دوم مسابقات انجام شد و نیز برنامه‌های مختلفی همچون تلاوت قرآن از سوی نونهالان قرآنی، اجرای تواشیح و ... از نکات قابل توجه این دوره از مسابقات است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی روز دوم مسابقات بین المللی قرآن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد

ایسنا/گیلان سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان گیلان «ضحی» امسال در قالب لیگ برگزار خواهد شد.

امیرحجت مرادی در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم«ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌ها شامل حفظ جزء۳۰، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) می‌باشد؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، ۳ جزء و ۵ جزء به صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد.

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • پیشرفت کشتی خوزستان با برگزاری رقابت‌های جام تختی
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز
  • غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند