Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا امیر دریادار سید مرتضی درخوران روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پل شناور شهرستان کارون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور همه جانبه نیروهای مسلح با تمام ظرفیت برای کمک به مردم سیل زده خوزستان، در قالب قرارگاه مرکزی اقدام به اعزام نیروهای چهارگانه خود به این منطقه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در همین راستا نیروی دریایی ارتش نیز نیروهای خود را با تمامی تجهیزات و امکانات به مناطق سیل زده اعزام کرد و بالگردها، هواپیما، قایق های تندرو و یگان های ویژه خود را به کار گرفت.
فرمانده تکاوران دریایی ارتش گفت: ارتش از ابتدای ورود سیل به خوزستان در کنار مردم در مناطق سیل زده حضور داشته و تا آخرین روز نیز خدمت رسانی می کند.
بر اساس گزارش مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده است.
همچنین 56 اردوگاه برای ساکنان مناطق سیل زده در نقاط امن آماده شده است و تا این لحظه 105 هزار نفر در اردوگاه ها و محل های اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.
بر اساس همین گزارش سیل تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
به گفته غلامرضا شریعتی از ابتدای فروردین تاکنون حدود 10میلیارد متر مکعب سیلاب وارد خوزستان شده و حدود یکصد هزار هکتار از اراضی حاشیه کرخه، دز و کارون دچار آبگرفتگی شده اند.
7152/6064
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جمهوری اسلامی خدمت رسانی رهبر معظم انقلاب سیل نیروهای مسلح 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ امید جهان نژادیان گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.
وی درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.
در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی