Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:27:16 GMT

تسهیلات حمایتی به خسارت دیدگان از سیل فارس پرداخت می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۳۰۷۵

تسهیلات حمایتی به خسارت دیدگان از سیل فارس پرداخت می شود

شیراز-ایرنا- مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: 500 میلیون ریال تسهیلات کم بهره شهری، 400 میلیون ریال تسهیلات روستایی و همچنین 50 میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی به خسارت دیدگان از سیل شیراز و فارس پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا عطا الله زمانی، پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مالکان واحدهای مسکونی که در هنگام وقوع سیل اخیر تخریب شده، مشکل درجا سازی ندارند و منازل آنها در حریم مسیل نیست می توانند از هفته آتی با دریافت وام های حمایتی و کمک بلا عوض معیشتی مبادرت به ساخت منازل خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بیان کرد: بر اثر سیل اخیر، 2 هزار و 200 واحد مسکونی این استان نیازمند بازسازی است و 2 هزار و 150 واحد به تعمیر نیاز دارد.
به گفته زمانی، از مجموع واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل، یک هزار و 200 واحد آن در شهرک سعدی شیراز واقع شده است.
وی، همچنین با اشاره به کمک دولت به صاحبان خودروهای آسیب دیده از سیل بیان داشت: تا کنون به 300 خودرو آسیب‌دیده کمک هزینه پرداخت شده و پرونده 140 خودرو دیگر نیز در حال کارشناسی است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: به خانواده‌های متوفیان و افرادی که در بیمارستان بستری هستند نیز کمک هزینه پرداخت شده و در مجموع تا کنون 27 میلیارد ریال به سیل ‌زدگان این استان پرداخت شده است.
زمانی اضافه کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده، سیل اخیر 23 میلیارد ریال به معابر و تاسیسات روستایی استان فارس آسیب وارد کرده است.
وی، با اشاره به بروز سیل در دیگر مناطق کشور، گفت: برای کمک به سیل زدگان استان های لرستان، خوزستان و کرمانشاه، بنیاد مسکن فارس 21 دستگاه ماشین‌آلات سنگین راه‌ سازی به این استان ها ارسال کرده است.
سیل پنجم فروردین ماه 98 در دروازه قرآن شیراز، 21 کشته، بیش از 100مصدوم و خسارت های مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور برجای گذاشت. ششم فروردین ماه جاری نیز مناطق پایین دست رودخانه خشک شیراز و مجاور این رودخانه از جمله منطقه سعدی و روستای کرونی با مشکل آبگرفتگی منازل و معابر رو به رو شدند.
6113 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنياد مسكن سيل فارس پرداخت تسهيلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد

مرحله نهایی رقابت‌های راگبی جوانان کشور که انتخابی تیم ملی نیز بود، با شرکت ۵ تیم در شیراز برگزار شد که در پایان تیم فارس قهرمان شد و تیم‌های تهران و قم بر سکوی دوم و سوم قرار گرفتند.

در نهایت نفرات برتر نیز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

تیم ملی راگبی جوانان خود را برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا که مهرماه در مالزی برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‌اعلام برنامه‌های دهه کرامت در فارس
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • سیل اردیبهشت ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس زد
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد