Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرری- ایرنا- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به تحریم های ظالمانه دشمنان ملت ایران در تمامی عرصه ها اشاره کرد و گفت: دشمنان با به روز کردن فضای مجازی به دنبال تقابل مردم با نظام اسلامی هستند.

به گزارش ایرنا، عزت الله ضرغامی عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهیدان آوینی، صیاد شیرازی، یزدان پرست و شهید مدافع حرم قوطاسلو در بهشت زهرا(س) اظهار داشت: امروز دشمن با استفاده از تمامی فناوری های نوین و رسانه های ارتباط جمعی به دنبال بی هویت کردن جوانان و از بین بردن ارزش های انقلابی و دینی در جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دشمنان با افزایش ظرفیت فضای مجازی و راه اندازی شبکه های معاند با نظام اسلامی به دنبال تخریب جمهوری اسلامی ایران هستند، ولی تمامی توطئه های آنان امروز بر علیه خودشان تبدیل شده است.
ضرغامی عنوان کرد: دشمنان با راه اندازی ١٢٠ شبکه فارسی زبان بر روی ماهواره های مختلف به دنبال جریان سازی و تخریب نظام هستند.
وی در ادامه، شهیدان هشت سال دفاع مقدس به خصوص سپهبد صیاد شیرازی و شهید آوینی را الگویی مناسب برای جوانان عنوان کرد و یادآور شد: جوانان ایران اسلامی شهیدان هشت سال دفاع مقدس را به عنوان الگوی خود انتخاب می کنند و نتیجه آن شهیدان مدافع حرم می شود.
رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: شهیدان مدافع حرم با ایثار و فداکاری خود دنیا را تکان دادند به طوری که امروز نیروهای حشد الشعبی عراق و انقلابیون یمنی ادامه دهندگان راه شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم ایران اسلامی هستند.
وی در ادامه به ابعاد شخصیت والای شهید صیاد شیرازی پرداخت و گفت: این شهید نقش برجسته ای در مبارزه با ضد انقلاب و منافقان در غرب کشور داشت، به طوری که صیاد یکی از مهره های کلیدی در محاصره منافقان بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه شهید آوینی با دگر اندیشی و خلاقیت خود توانست نقطه عطفی در تاریخ نگاری کشور و هشت سال دفاع مقدس ایجاد کند، اظهار داشت: این شهید بزرگوار سردار بزرگ جنگ نرم بود.
وی ادامه داد: شهید آوینی با ساخت مستند روایت فتح ضمن انتقال پیام اصلی هشت سال دفاع مقدس به جامعه، قالب و محتوای هنری را نیز در کار خود رعایت کرده بود.
ضرغامی با بیان اینکه در مجموعه روایت فتح انتخاب سوژه، متن، گفتار و تدوین بسیار هنرمندانه و درست انتخاب شده بود، افزود: بازیگران اصلی این مجموعه مردم هستند و این مستند امید و نشاط را نیز به جامعه تزریق می کرد.
وی در پایان یادآور شد: نتیجه مجاهدت شهیدان هشت سال دفاع مقدس از جمله امیر سپهبد صیاد شیرازی و در ادامه تاریخ نگاری و مستند سازی درست از جنگ تحمیلی توسط شهید آوینی، شهیدان مدافع حرم را خلق کرد که امروز لرزه به جان مستکبران جهان از جمله آمریکا و آل سعود انداخته اند.
در پایان این مراسم معنوی ضمن گلباران مزار این شهیدان از یادمان شهیدان امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و سید مرتضی آوینی در قطعه ٢٩ بهشت زهرا(س) رونمایی شد.
3218/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عزت الله ضرغامي يادمان شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند