Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@23:13:01 GMT

پاکستان خواهان عذرخواهی انگلیس شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۳۲۶۴

وزیر اطلاع رسانی پاکستان خواستار عذرخواهی رسمی دولت انگلیس درخصوص قتل عام بیش از هزار نفر در شبه قاره در زمان استعمار بریتانیا، شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا؛ فواد حسین چودری از انگلیس خواست تا در قبال ماجرای قتل عام هزاران نفر در منطقه جَلیان والا از مردم پاکستان، هند و بنگلادش عذرخواهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ماجرای قتل عامی که صد سال پیش در سرزمین های تحت استعمار بریتانیا به وقوع پیوست، مانند زخمی بر چهره انگلیس باقی مانده است.

این وزیر پاکستانی همچنین از انگلستان خواست تا الماس کوه نور را که در دوران استعمار بریتانیا در شبه قاره بدست آورده بود، را بازگرداند.

وی گفت: کوه نور باید از انگلیس بازگرانده شده و به جایی که به آن تعلق دارد یعنی موزه لاهور تحویل داده شود.

فرمانده وقت نیروهای استعماری بریتانیا در 23 فروردین 1298 (13 آوریل 1919 میلادی) در واکنش به تجمع هزاران نفر از مردم شامل زنان و کودکان در منطقه جلیان والا شهر امرتسر (که اکنون در خاک هند واقع است) دستور به شلیک مستقیم به سمت معترضان داد و در این حادثه بیش از هزار نفر کشته شدند.

ترزا می نخست وزیر انگلیس روز گذشته طی سخنرانی در پارلمان این کشور ماجرای قتل عام در شبه قاره توسط نیروهای بریتانیا را تاسف برانگیز دانست اما حاضر نشد نسبت به آن به طور رسمی عذرخواهی کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!

به گزارش همشهری آنلاین، در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.
این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته و دکترخالد عراقی رئیس دانشگاه کراچی که اعطاکننده این مدرک بوده، طبق قوانین پاکستان، همزمان عهده‌دار معاونت هیأت امنای دانشگاه نیز بوده است.

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید:

طرح ادعاهای بی‌اساس علیه دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی

کد خبر 847330 منبع: ایران برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • ماجرای دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی پاکستان + عکس
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا