Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص موضع ایران در قبال تحولات سودان گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست؛ تحولات روز‌های اخیر سودان مسئله داخلی این کشور است. ایران همواره خواستار ثبات و امنیت کشور‌های مسلمان بوده و خواهد بود و امیدواریم تمامی طرف‌های سودانی با خویشتنداری، حفظ آرامش و بهره گیری از سیاست تعامل و گفت وگو و از روش‌های مسالمت آمیز، مطالبات و خواسته‌های خود را پیگیری کنند و به زودی شاهد استقرار آرامش و ثبات در این کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست سعودی‌ها همچنان همان درخواست روزهای اول است، در حالیکه نیروهای انصارالله در یمن امروز کاخ یمامه یعنی کاخ مرکزی عربستان سعودی در ریاض را مورد هدف قرار می‌دهند، در واقع کاخ یمامه عربستان مورد هدف موشکی با برد 900 کیلومتری انصارالله قرار گرفت و همچنین حمله‌ موشکی یمن که چند روز پیش به مرکز نیروی هوایی عربستان صورت گرفت نشان دهنده این است که نه تنها عربستان نتوانست مشکلات خود را در خصوص این جنگ مرتفع سازد، بلکه با افزایش مشکلات نیز مواجه شد و امروز هیچ چیزی برای عربستان واجب‌تر از این نیست که یک میانجی پیدا شود و معضلات ریاض را به نوعی حل و فصل کند.

 

مسائل فوق نشان دهنده این است که برنامه‌های سعودی در منطقه همچنان با شکست مواجه شده و طبیعتا شکست خورده مغروری که هزینه زیادی پرداخت کرده اکنون برای اینکه بگوید من شکست نخورده‌ام، به حملات خود در خاک یمن ادامه می‌دهد و از طرف دیگر برای اینکه بگوید من شکست را از جای دیگری خورده‌ام، انگشت اشاره به سوی دیگر کشورها از جمله ایران دراز می‌کند، در حالیکه واقعا جمهوری اسلامی ایران هیچ نقشی در یمن ایفا نکرده است.

 

ایران تاکنون نه از طریق زمین بلکه از طریق نیروی هوایی و دریایی نیز وارد خاک یمن نشده است، در حالیکه اگر شرایطی فراهم بود که ایران می‌توانست در خاک یمن حضور داشته باشد ، قطعا سعودی‌ها نمی‌توانستند به حملات خود در خاک این کشور ادامه دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان اخبار سیاسی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان

دریافت 1 MB کد خبر 849176 منبع: ایسنا برچسب‌ها مصر ایران و مصر حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند