Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@01:07:01 GMT

حضور ۴ وزیر برای رسیدگی به وضعیت سیل در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۳۵۴۲

حضور ۴ وزیر برای رسیدگی به وضعیت سیل در خوزستان

وزیر کشور که از شامگاه گذشته به خوزستان آمده از دقایق نخست صبح امروز به مناطق در معرض تهدید سیل حاشیه اهواز رفت و از کانال سلمان و روندترمیم سیل بند‌ها بازدید و اعلام کرد مشکل آب‌گرفتگی اهواز فعلاً برطرف شده است.

وی همچنین به همراه استاندار خوزستان از مناطق سیل‌زده سوسنگرد و بستان نیز به‌صورت هوایی بازدید و در جریان پیشرفت سیلاب در اطراف روستا‌های این شهر‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش سرتیپ امیر حاتمی ویر دفاع نیز در بازدید از مناطق سیل‌زده گفت: سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح، سازمان اتکا، سازمان جغرافیایی، معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل و سازمان صنایع دریایی این وزارت خانه، همگی در اقدامی جهادی جهت امدادرسانی به مردم سیل‌زده به خوزستان اعزام شدند.

همچنین محمود حجتی وزیر کشاورزی نیز با حضور در خوزستان از آغاز پرداخت خسارت به سیل‌زدگان خبر داد و افزود: دولت مصوب کرد که به ازای هر دام سبک ۵۰۰ هزار تومان وام بلاعوض و ۵۰۰ هزار تومان، برای دام‌های سنگین نیز به ازای هر دام سه میلیون تومان وام بلاعوض و تسهیلات بدون بهره پرداخت کند.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های اولیه صورت گرفته سیلاب اخیر ۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزی خوزستان وارد کرده است.

همچنین وزیر نفت در سفر هوایی از مناطق سیل‌زده استان خوزستان دیدن و در جریان آخرین وضعیت این مناطق قرار گرفت.

زنگنه همچنین از تأسیسات نفتی در معرض استان خوزستان در تالاب هور العظیم و سایر بخش‌ها نیز بازدید کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خوزستان سیل طغیان رودخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شش شهر خوزستان در وضعیت آلوده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۲:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۳۹، حفاری ۱۱۷و نیوساید ۱۲۷ و پادادشهر ۱۰۶ و شهرهای اندیمشک ۱۰۶، حمیدیه ۱۰۱، دزفول ۱۱۶، ماهشهر ۱۲۷ و هندیجان ۱۲۷ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز گذشته و را به صورت غیرحضوری اعلام کرد و امروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749345

دیگر خبرها

  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد