Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سد کرخه در دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه خوزستان به تشریح عملکرد و آخرین وضعیت این سد پرداخت.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از اهواز، محمد یزدانی امروز پنجشنبه 22 فروردین ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مجموعه این سد برگزار شد، اظهار کرد: بدون شرایط سیلابی سه میلیارد و 500 میلیون متر مکعب آب وارد کرخه شده که در صورت عدم وجود این سد، فاجعه بزرگ انسانی در پایین دست کرخه اتفاق می افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ و ۹۸ با یک سال آبی خاصی روبرو شدیم، افزود: در طول این مدت سه سیلاب در حوزه کرخه شکل گرفت که در صورت نبود سد کرخه، نیمه غربی و مرکزی خوزستان با مشکلات جدی و ویران کننده و همچنین خسارات مالی و جانی زیادی مواجه می شد.

مدیرعامل سد کرخه با بیان اینکه اولین سیلاب در بهمن 97 با دبی 6 هزار و 800 متر مکعب بر ثانیه با آورد یک میلیارد متر مکعب صورت گرفت، ادامه داد: در پنجم فروردین امسال مهیب ترین سیلاب در کرخه با آورد 2 میلیارد متر مکعب و با دبی 8 هزار و 600 متر مکعب بر ثانیه شکل گرفت.

وی با بیان اینکه مطالعات ساخت سد کرخه از سال 1335 آغاز شد، عنوان کرد: در سال 1371 عملیات ساخت آغاز، سال 1374 انحراف آب و سال 1378 آبگیری سد انجام شد؛ همچنین سال 1380 تحویل بدنه و پس از اجرای فازهای اول و دوم در سال 1383 پروژه تکمیل می شود.

 یزدانی همچنین گفت: سد کرخه از زمان ساخت تاکنون، ایمنی و پایداری آن توسط یک هزار و 300 ابزار کنترل و رصد می‌شود و تا الان هیچگونه نقص و مشکلی توسط این دستگاه و ابزارها گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه پایداری سد با سه شاخصه مهم انجام می شود، افزود: این شاخصه ها شامل ابزار دقیق، تراوشات و چاه های کاهش فشار هستند؛ در 208 نقطه تراوش سنجی انجام می شود.

مدیرعامل سد کرخه با بیان اینکه دو هزار ابزار علائم سنجی در سد به کار رفته است، تأکید کرد: سد کرخه از جمله سدهای خاصی است که 95 درصد ابزار آن حفظ شده و یکی از افتخارات ما محسوب می شود.

وی با تأکید بر اینکه سد استحکام لازم را دارد، اظهار کرد: پایداری و تأسیسات سد هیچگونه مشکلی نداشته و علائم ثبت شده توسط دستگاه و ابزارها، از پایداری سد در برابر سیلاب های احتمالی حکایت دارد.

یزدانی در پایان با بیان اینکه کلیه سازه های سد به صورت تر و حتی خشک به صورت سالیانه تست و بررسی می شوند، گفت: سازه ها حتی در صورت عدم استفاده هم با وارد کردن آن به مدار مورد بررسی قرار می دهیم تا در صورت داشتن مشکل آن را رفع کرده و وارد مدار می کنیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اصحاب رسانه دبی سال سد کرخه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرپرست فرمانداری مهریز گفت:بر اثر بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب نه منزل سطح شهر و مناطق روستایی دچار خسارت شدند.


احمد آخوندی افزود: خسارت وارده به منازل بالای پنجاه درصد بوده که بررسی و اقدام لازم صورت گرفته است.


فرمانده حوزه علی بن ابطالب (ع) مهریز گفت: گروه‌هایی که به صورت خودجوش برای کمک به شهروندان مهریزی آماده به خدمت بودند، گروه‌های جهادی بودند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تخلیه سیلاب، رفع گل و لای خانه‌های درگیر سیل اقدامات موثری را انجام دادند.


دهقانیزاده افزود: در قالب سه گروه جهادی حدود سی نفر از بسیجیان و جهادگران چای کار بودند و کمک کردند.

دیگر خبرها

  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • وضعیت جاده آبیز به نوده بعد از سیلاب
  • زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم
  • اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • فیلم| حملۀ اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه