Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:52:27 GMT

ترامپ و مون درباره کره شمالی تبادل نظر کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۴۳۱۲

ترامپ و مون درباره کره شمالی تبادل نظر کردند

نیویورک- ایرنا- روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی در واشنگتن با یکدیگر دیدار و درباره کره شمالی تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دونالد ترامپ روز پنج شنبه در دیدار مون جائه-این افزود: همانطور که می دانید رابطه من با کیم رهبر کره شمالی بسیار خوب است و امیداورم که به همین مسیر ادامه یابد.
وی ادامه داد: اما این مساله باید مورد تبادل نظر قرار گیرد، همچنین ما با کره جنوبی به توافق های مشخصی رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما درباره تجارت و خریدهای نظامی صحبت خواهیم کرد.
رئیس جمهوری مون و کره جنوبی موافقت کرده اند که یک میزان قابل توجهی از تجهیزات نظامی ما را اعم از جنگنده های جت تا موشک و چیزهای دیگر خریداری کنند. ما بهترین تجهیزات را در جهان می سازیم.
ترامپ بدون اشاره به میزان این توافق، آن را بسیار بزرگ دانست و بابت آن از کره جنوبی تشکر کرد.
وی درباره کره شمالی هم گفت: فکر می کنم کره شمالی ظرفیت قابل توجهی دارد و معتقدم که مون هم با آن موافق است. ما در هر دیدار فعلی و آتی با کره شمالی و کیم جونگ اون درباره آن بحث خواهیم کرد.
رئیس جمهوری آمریکا با تقدیم بهترین آرزوها برای مردم کره جنوبی افزود: فکر می کنم غیر مستقیم می توانم صادقانه بگویم که می خواهم گرم ترین آرزوها را برای کیم جونگ اون و مردم کره شمالی هم تقدیم کنم.
خبر در حال تکمیل است
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ترامپ كره جنوبي كره شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم
  • آماده تبادل ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های ایران باکشورهای آفریقایی هستیم
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است