Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيک فطرت از ايجاد اشتغال براي حداقل 400 نفر در سال 98 در آبيک خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري آريا، مهندس نيک فطرت مديرعامل شهرک صنعتي کاسپين 2 شهرستان آبيک در اولين نشست خبري شوراي رسانه شهرستان با وي که به جهت اهميت و تحقق شعار سال و رونق توليد در شهرستان آبيک برگزار شد، با بيان اين که در سال رونق توليد با همت رسانه ها اتفاقات خوبي خواهد افتاد اظهار داشت: شهرک‌صنعتي کاسپين 2 پتانسيل تبديل شدن به بهترين شهرک‌صنعتي کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وي افزود: با توجه به نزديکي به اتوبان و مسير استراتژيک 9 استان و قرار گرفتن شهرک در اين مسير ما پتانسيل بهترين شدن داريم و خودمان را شهرک کيفيت مي دانيم در اين شهرک شرکتها بهترين محصولات را توليد مي کنند و طرح هايي در حال  اجرا دارند که در کشور نمونه است.
 وي اظهار داشت: اين برآيند عملکرد ادارات در شهرستان آبيک است که برآيندي فوق العاده مثبت مي باشد.

راه اندازي 8 شرکت صنعتي جديد در سال 98
 وي اظهار داشت: طبق قراردادهاي خدماتي، تجاري و صنعتي که داريم 100 واحد صنعتي بايستي در اين شهر تاسيس شود که فعلا 30 بهره بردار داريم.
 نيک فطرت اظهار داشت: در سال 96 تعداد 5 واحد و در سال 97 به 15 واحد افزايش يافت و هم اکنون 30 واحد فعال در شهرک صنعتي داريم که پيش‌بيني مي‌کنيم تا پايان سال 98 تعداد 8 واحد صنعتي ديگر نيز در اين شهرک صنعتي راه اندازي ميشود.
 وي در ادامه اظهار داشت: بر اين اساس حدود 400 نفر براي سال 98 اشتغال زايي در اين شهرک صنعتي ايجاد خواهد شد نيک فطرت در ادامه اظهار داشت: اولويت شرکت ها در اشتغال، استفاده از نيروهاي بومي مي باشد.اما در بخش هايي نياز به نيروهاي متخصص داريم و در شهرستان آبيک کمبود متخصص احساس مي شود که از ساير نقاط جذب مي شود که لازم است در اين زمينه دانشگاه هاي شهرستان در خصوص تربيت نيروهاي متخصص مورد نياز شهرک صنعتي کاسپين اقدام نمايند تا بتوانيم از نيروهاي متخصص بومي در شهرک صنعتي استفاده نماييم .

تقويت ارتباط صنعت و دانشگاه
وي در ادامه اظهار کرد: از اولويت هاي ما در سال جاري تقويت ارتباط صنعت و دانشگاه مي باشد و شرط تحقق آن پاي کار بودن دانشگاه ها مي باشد و ما امسال اعلام آمادگي کامل داريم و مي توانيم از ظرفيت دانشگاه و صنعت شهرستان براي رونق توليد استفاده نماييم.

اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به نامگذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال رونق توليد اظهار داشت: نامگذاري سال بر اساس کارشناسي کاملا دقيق از اوضاع کشور تعيين مي‌شود و نگاه رهبر معظم انقلاب کاملا نگاه نافذ و کارشناسي است و اگر به بحث توليد در سال جاري اهميت داده شود قطعاً از اين پيچ تاريخي عبور خواهيم کرد.
وي افزود: نياز است که بانک ها با حمايت از بخش خصوصي اين موضوع را جدي بگيرند که نتيجه مطلوب داشته باشيم. رونق توليد مي تواند نجات بخش کشور باشد.
 وي اظهار داشت: علي رغم برخي اظهار نظرها، امسال سال سختي نيست بلکه سال پيچيده اي است که بايستي با همراهي، همکاري و کار جهادي امسال را پشت‌سر بگذاريم و رونق توليد را محقق سازيم.

ضرورت همراهي بيشتر بانک ها با صنعت
نيک فطرت در ادامه با اشاره به اينکه ضرورت دارد بانک ها در اين شرايط بيشتر به بخش صنعت کمک کنند اظهار داشت: البته منابع بانک‌ها ضعيف و مطالبات و معوقات بسيار زياد است اما هميشه محتضر را اول احيا مي‌کنند. اقتصاد ما الان در اين حالت است و لازم است بانک ها شرايط را تسهيل کنند و براي رونق توليد بايستي تدبيري انديشيده شود که تسهيلات ارزان قيمت در اختيار صنعت قرار گيرد .
وي افزود: ما به تسهيلات سرمايه در گردش نياز داريم که صنعت روي پاي خود بايستد که در بحث تسهيلات اين همکاري لازم وجود ندارد البته در آبيک بانک سپه تعامل ويژه اي با صنعت شهرستان دارد که اميدواريم در سال جاري تمامي بانک‌ها اين تعامل را داشته باشند.

فعال شدن ميز صنعت در شهرستان
وي در ادامه به برنامه هايي که در سال جاري در شهرستان اتفاق خواهد افتاد اشاره کرد و افزود: ميز صنعت شهرستان از ابتداي ارديبهشت ماه شروع به کار مي کند به نحوي که به طور خاص به صنعت شهرستان رسيدگي نموده، مشکلات و موانع توليد را بررسي و در سطح شهرستان با مديران مي‌گذاريم تا حل شود و اگر نشد با مديران استاني پيگيري و در جهت رفع مشکلات اقدام خواهد شد.
 وي افزود: استفاده از ظرفيت هاي پتانسيل هاي استاني و ملي براي سال رونق توليد از ديگر برنامه ها مي باشد.
 نيک فطرت اظهار داشت: آموزش نرم افزاري مديران واحدهاي شهرک صنعتي  و توانمند سازي بخش خصوصي از تدابير ويژه امسال مي باشد.
وي همچنين اظهار داشت: تعامل بيشتر با دستگاه‌هاي اجرايي از جمله کارهايي است که از قبل شروع شده و امسال نيز ادامه مي يابد و ما در اينجا از شرکت توزيع برق، اداره گاز، آبفاي شهري، دستگاه‌هاي خدمات‌رسان شهرستان، بيمه تامين اجتماعي، اداره دارايي و صنعت معدن و همه نهادهايي که با اين شهرک تعامل کنند تشکر کنم.

برنامه هاي مهم براي سال 98
وي در ادامه اظهار داشت: موضوعي که بيشتر بايد امسال به آن توجه شود بحث استفاده از ظرفيت‌هاي قوانين مصوب کشور هستند؛ مانند بند "و" تبصره 16 که ابلاغ شد و اجرايي نشد و در زمينه بخشش جرايم بود و همچنين قانون فاخر رفع موانع توليد که بايد ديد تا چه اندازه از آن استفاده شده است .
مدير شهرک صنعتي کاسپين 2 در ادامه اظهار داشت: معافيت‌هاي مالياتي را نيز پيگيري خواهيم شد و همچنين بسترسازي صادرات کالاهاي مجموعه شهرک از طريق دفتر وزارت خارجه در استان براي کالاها توليدي از شهرک صنعتي اقدام خواهيم کرد.
 وي در ادامه اظهار داشت: در زمينه تجاري سازي علمي برنامه هايي خواهيم داشت که در سال رونق توليد انجام مي دهيم.

لزوم اقدام جهادي براي تحقق رونق توليد
 نيک فطرت همچنين گفت: براي تحقق اين اهداف اگر جهادي کار کنيم به نتيجه خواهيم رسيد و نياز است که رسانه‌ها نيز هم عرض با صنايع در بحث رونق توليد تلاش نمايند که کمبودها را اعلام کنيم تا براي رفع مشکلات اقدام ويژه صورت پذيرد و بتوانيم به رونق توليد برسيم و اقتصاد شهرستان و کشور احياء شود.

ضرورت پايان دادن به انفجارهاي معادن در بالاي شهر آبيک  
وي همچنين به انفجارات معادن در اطراف شهرک صنعتي اشاره کرد و اظهار داشت: اين انفجار به مجموعه شهرک و زيرساخت‌ها و سازه ها ضربه مي زند و ايجاد آلودگي هوا و ... از مشکلاتي است که در پي داشته و ما به آن معترض هستيم و مکاتبات لازم با فرمانداري و اداره صنعت و معدن انجام شده است.توقع ما اين است که فعاليت ها در زمينه معادن پايان پذيرد.
 وي در پايان ضمن تشکر از هيئت امناي شهرک صنعتي اظهار داشت: از دکتر تک دهقان رئيس هيئت امنا و مهندس کاظمي مهندس شيخ، مهندس کيائي و مهندس ايزانلو و همچنين از احمدپور فرماندار شهرستان و سيروس رجبي و مرتضي کشاورز  کلهر معاونين ايشان  و همچنين آقاي خان پور رياست شهرک هاي صنعتي استان که نگاه ويژه‌اي به اين شهرک دارند تشکر مي کنم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آبيک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر امام جمعه بندرعباس حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده با اشاره به روز ملی خلیج‌فارس، اظهار کرد: استقلال، امنیت و راهبرد امنیتی ایران عزیز امروز در پرتو نام بزرگ خلیج‌فارس شکل می‌گیرد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) که فردی علم دوست هستند بارها فرموده‌اند که: «تا نفس دارم از جامعه نخبگانی حمایت خواهم کرد.» امروز هم اگر می‌بینید کشور ما در عرصه‌های علمی دارای جایگاه خوبی است به خاطر حمایت‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف خطاب به مسئولین مختلف کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که در سطح جهان رتبه ۱۶ عرصه تحقیقات و پژوهش را داریم، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه جایگاه اول تحقیقات و پژوهش را دارد اما این مهم کشور را قانع و راضی نمی‌کند؛ بلکه تلاش نخبگان باید به‌گونه‌ای باشد که این تحقیقات و پژوهش به سمت تولید ثروت برود.

حجت‌الاسلام والسلمین عبادی‌زاده عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان را باید به صورت هدفمند و متناسب با نیاز و ظرفیت‌های منطقه توسعه داد و دولت باید در این مسیر حمایت ویژه را در دستور کار قرار دهد.

وی ضمن طرح ایده راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در دل شهرک‌های صنعتی هرمزگان، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید به صورت جدی برای رشد و توسعه شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان اهتمام داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های موضوعی اختراعات در سال‌های آینده، تصریح کرد: جشنواره‌های تجاری‌سازی پژوهش و فناوری به صورت سالیانه و مستمر در استان هرمزگان برگزار شود تا صاحبان ثروت و ایده در کنار یکدیگر اتفاقات بزرگی رقم بزنند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به پایین بودن قدرت رقابت محصولات صادراتی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند و سعی کنند چالش‌های موجود در بخش‌های بسته‌بندی، ارائه، بازاریابی و … در حوزه صادرات را برطرف کنند تا محصولات استان هرمزگان رقیب جدی محصولات کشورهای خارجی باشد.

وی، نخبگان و سرمایه‌گذاران را ۲ بال پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: اگر دولت سیزدهم به واسطه اهمیت علم و دانش در کنار مجوزهای که برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود، حضور نخبگان و پژوهشگران را به عنوان شرط تحقق مجوزها قرار دهند؛ تا صاحبان صنایع و معادن از حضور نخگبان در مجموعه خودشان به صورت جدی و نه به صورت نمادین استفاده کنند.

کد خبر 6093151

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد