Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@07:10:04 GMT

توسعه ورزش در شرق اصفهان نیازمند فرهنگ سازی است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۴۷۰۵

توسعه ورزش در شرق اصفهان نیازمند فرهنگ سازی است

مجید رحیم زاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: فرهنگ سازی و تشویق ساکنان مناطق شرقی اصفهان ضرورتی است که در سال های گذشته به این موضوع کمتر بها داده شد اما امسال قصد داریم بطور ویژه با برگزاری دوره های مختلف آموزشی، همایش ها و تجهیز مجموعه های ورزشی، توسعه ورزش را در این منطقه رقم بزنیم.
وی با اشاره به شرایط خشکسالی چندین ساله در شرق اصفهان اظهارداشت: وضعیت اجتماعی و اقتصادی این مناطق به گونه ای است که باید با فراگیرکردن ورزش شرایط زندگی را با افزایش شادی و نشاط اجتماعی بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مدیر ورزشی ادامه داد : تجهیز و فعالیت بیشتر خانه های ورزش روستایی نیز راهی دیگر برای ارتقای فعالیت های بدنی در شرق اصفهان است.
وی به اهمیت مشارکت هیات های ورزشی برای پیشبرد اهداف اشاره و تصریح کرد: فعال سازی هیات ها در بخش شرقی اصفهان نیازمند همکاری هیات هاست و فعالیت ها تنها نباید مختص مرکز شهر باشد، در این خصوص باشگاه ها نیز نقش مؤثری دارند و تشکیل تیم ها در رشته های مختلف در این مناطق به توسعه ورزش کمک می کند.
رییس اداره ورزش و جوانان اصفهان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در ورزش همگانی مسیر پیشرفت در ورزش قهرمانی را هموار می کند، به همین دلیل باید همواره مورد توجه قرار گیرد و اداره شهرستان نیز برنامه های اصلی خود را در سال 98 بر همین مقوله تدوین کرده است، این مقوله در شهرهای با تراکم بالا بیشتر اهمیت دارد.
رحیم زاده با بیان اینکه در سال جاری با مشارکت شورای شهر بهارستان برنامه های ورزشی مختلفی در این شهر پرجمعیت برگزار می شود، تصریح کرد: هدف اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان توسعه ورزش همگانی در مناطق پیرامونی این کلانشهر بویژه مناطق کم برخوردار و یا با تراکم جمعیتی بالاست.
رییس اداره ورزش و جوانان اصفهان تصریح کرد: سرانه ورزشی در این کلانشهر در مقایسه با سایر شهرها بسیار پایین است و امیدواریم با تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی این میزان دست کم به نیم متر به ازای هر نفر افزایش پیدا کند.
به گزارش ایرنا، مناطق شرق اصفهان متشکل از شهرها و مناطقی از جمله زیار، جرقویه، ورزنه، اژیه، هرند، برآن، کرارج، و خوراسگان بالغ بر 300 هزار نفر جمعیت دارد، اغلب مردم این مناطق به کشاورزی اشتغال دارند، اما خشکسالی آنان را در سال های اخیر آنان بشدت در معرض مشکلات شغلی و معیشتی قرار داده است.
استان اصفهان بیش از 300 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و بالغ بر یکهزار و 500 باشگاه در این خطه فعالیت می کنند.
6020/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اداره ورزش و جوانان اشتغال اصفهان شادی فرهنگ سازی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت

مجید قنبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به هفته معلم تاکید کرد: به مناسبت هفته گرامی داشت مقام معلم آئین معنوی غبارروبی گلزار شهدا و در تمام مدارس شهرستان میامی اعم از شهری و روستایی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از مدارس روستایی در شهرستان میامی در طول دولت سیزدهم رفع شده است، تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته دغدغه تفکیک جنسیتی مردم روستای فرومد به واسطه کمبود فضای آموزشی خوشبختانه انجام و کلاس بندی‌های جدیدی در مدرسه این روستا صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش میامی با بیان اینکه ایجاد زمین ورزشی تایکو در روستای فرومد، در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح گذاشته که که با همکاری دهیاری و شورا شاهد اجرای آن هستیم.

قنبریان با بیان اینکه مطالبات مردمی و دغدغه دانش آموزان روستاهای شهرستان میامی موضوع مهم امتحانات نهایی بود، گفت: در فرومد حوزه امتحان نهایی وجود نداشت و این دشواری‌هایی را برای دانش آموزان به دنبال می‌آورد که خوشبختانه این مشکل برای ۱۱ دانش‌آموز این روستا حل شده است.

وی با بیان اینکه در روستای عباس آباد با پیگیری‌های انجام شده، زمین چمن آماده سازی و در ماه‌های آتی به بهره برداری کامل خواهد رسید، ابراز کرد: مجموعه ورزشی انقلاب میامی نیز با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی تکمیل و چمن آن نیز اجرایی شده است برای روشنایی و سرویس بهداشتی این ورزشگاه همچنین ۳۹۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که شاهد اجرای کامل این طرح خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش میامی با بیان اینکه مجموعاً ۹ میلیارد ریال برای مجموعه ورزشی انقلاب هزینه می‌شود، گفت: این زیرساخت، فرصت خوبی را برای نوجوانان و دانش آموزان شهرستان مهیا می‌کند تا بتوانند فعالیت‌های ورزشی داشته باشند.

قنبریان با بیان اینکه بعد از ۳۳ سال خانه معلم در شأن فرهنگیان میامی بازسازی شده و در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: خانه ورزش عباس آباد با پیگیری شورا و دهیار بخش خصوصی تکمیل و افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه دغدغه دانش آموزان نردین برای امتحانات نهایی و تردد به رضوان نیز خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده حل شد و حالا در شهرستان میامی بر خلاف سال‌های قبل سه حوزه امتحان نهایی خواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش میامی با بیان اینکه رشته انسانی نیز در نردین راه اندازی شده است، گفت: این موضوع هم در زمره مطالبات مردم بود که محقق شد.

قنبریان از افتتاح مدرسه سه کلاسه نردین، دو کلاسه شریف آباد و نمازخانه مدرسه کلاته اسد نیز خبر داد و بیان کرد: خوابگاه امیر کبیر و مدرسه حضرت فاطمه (س) در رضوان کلنگ زنی و برای تکمیل آن هشت میلیارد تومان نیز اعتبار گذاشته شده است.

قنبریان بیان کرد: برای زمین چمن مدرسه شهید طاهری میامی نیز ۲۰۰ میلیون جذب شده در هفته‌های آتی شاهد پهن کردن چمن آن خواهیم بود تا دانش آموزان بتوانند از آن بهره بگیرند.

کد خبر 6094352

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است