Web Analytics Made Easy - Statcounter

«غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در مورد عملکرد غیرمنصفانه صداو سیما به عنوان رسانه ملی به خبرنگار سیاسی برنا گفت: رسانه ها در شرایطی که بتوانند آزاد و منصفانه نقش ایفا کنند، می توانند به عنوان یک تنظیم کننده و به عنوان یک فیلتر واقعی، جامعه را پالایش کنند. در جامعه ای که افکار و عقاید مختلفی وجود دارد، انعکاس یک فکر و عقیده خاص می تواند منجر به از بین رفتن اعتماد عمومی مردم به رسانه ملی شود  زیرا  امروزه  به ویژه در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات، دسترسی مردم به رسانه های متعدد بیگانه و معاند بیشتر از گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او افزود: دومین آفتی که عدم انعکاس آزاد خبر و حرکت بی طرفانه رسانه ها می تواند ایجاد کند از بین بردن امید در جامعه است. زیرا به هر میزانی که امید در جامعه دچار چالش شود به تدریج سرخوردگی و ناامیدی در جامعه جایگزین خواهد شد. یک جامعه ناامید و بدون یک دورنمای مثبت، جامعه ای است که خود به خود به سمت انحطاط و خودکشی پیش خواهد رفت و مرگ چنین جامعه ای را باید انتظار کشید. یقینا در صداوسیما یکجانبه گرایی به صورت جدی کاملا مشهود بوده و اعتماد عمومی به صورت کلی از رسانه ملی سلب شده است. اگر یک نظرسنجی صورت گیرد بخش قابل توجهی از جامعه، تمایل به استفاده از رسانه ملی نه برای برنامه های سرگرم کننده اش و نه برای برنامه های عمومی و خبری، از خود نشان نخواهند داد که این مسئله قطعا می تواند منجر به از بین رفتن امنیت ملی، نشاط اجتماعی و سرمایه های اجتماعی شود.

او ادامه داد: امید است دست اندرکاران نظام با توجه به اینکه شورای سرپرستی صداوسیما از سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه تشکیل شده است، بتوانند رسالت واقعی خود را انجام دهند و نظارت جدی تری بر رسانه ملی داشته باشند و شرایط به گونه ای نشود که برنامه های پرطرفداری مثل برنامه نود به آسانی کنار زده و ذبح شود و نیمه اعتمادی که مردم به برنامه های ورزشی و سرگرم کننده داشتند، از بین برود و مردم به سمت رسانه های برون مرزی و معاند روی آورند. بنابراین با توجه به وضعیت اقتصادی کشوری و مشکلات اجرایی باید تغییر سیاست ها به طور جدی در دستور کار قرار گیرد وگرنه آینده ای را در ارتباط با رسانه و صداوسیما نمی توان انتظار داشت.

او در مورد اینکه برخی مجریان تلویزیون با حمله به دولت در پی مطرح کردن خود هستند، نیز بیان کرد: در هر صورت همگان به عنوان دفاع از آزادی، باید به نقد منصفانه باور داشته باشیم. چنانچه رسانه نقد منصفانه مجریه، قوه قضائیه و قوه مقننه را در دستور کار قرار دهد می تواند بسیار مفید و موثر باشد اما متاسفانه احساس می شود که اتاق هدایتی در پشت مجریان است که به جای نقد، تخریب را در دستور کار خود قرار دادند. امروز تضعیف دولت قطعا به پیروزی و موفقیت جریان رقیب منجر نخواهد شد. به هر اندازه که ارکان نظام از جمله دولت مورد تهاجم غیرمنصفانه قرار گیرد، نظام  دچار تزلزل خواهد شد. 

انصاری در پایان گفت: در حال حاضر مخالفت با دولت به نوعی مخالفت با کلیت نظام و امنیت ملی کشور است. رسانه ملی تخریب دولت را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است. بنابراین مشکل در مجریان نیست بلکه مشکل در اتاق هدایتی است که در پشت صحنه عمل و دستورات تخریبی خود را صادر می کنند و مجریان نیز به تعبیری مامور و معذور هستند. امید است نقد منصفانه جایگزین تخریبی شود که در دستور کار صداو سیما علیه دولت قرار گرفته است.

خبرنگار: آزاده رحیمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا صداوسیما تخریب دولت مجریان تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از راه‌اندازی و فعالیت شورای فضای مجازی و اطلاع‌رسانی در استان خبر داد و گفت: برنامه روز ملی خلیج فارس با مشارکت خبرنگاران ایران و ۱۹ رسانه خارجی در بوشهر برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اکبر پورات ظهر امروز در مراسم تجلیل و اختتامیه رویداد رسانه در عرصه انتخابات با تبریک گرامیداشت روز معلم و کارگر، اظهار داشت: انتخابات اسفندماه 1402 از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و در همین راستا رسانه‌ها با فعالیت مستمر در حوزه تبیین و در راستای امیدآفرینی بر تهاجم دشمن به خوبی نقش آفرینی کردند که خدمات آنان درخور تحسین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: حرکت دیگر دشمنان اخلال در روند برگزاری انتخابات از طریق اقدامات ضدامنیتی بود که با برگزاری منظم شورای تامین، فعال شدن کمیته‌های اطلاعاتی و امنیتی و حفاظت از زیرساخت‌های استان و نشست‌های تعاملی با دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی استان گام موثر برداشته شد تا شاهد انتخاباتی باشکوه و در اوج آرامش باشیم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی شورای فضای مجازی و اطلاع‌رسانی در استان بوشهر و تشکیل جلسات آن به‌صورت منسجم عنوان کرد: همچنین نشست‌هایی با اقشار و گروه‌های مختلف مردمی، فرمانداران و بخشداران، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها در تحقق حماسه 11 اسفند 1402 برگزار شد.

پورات هماهنگی لازم در تمام سطوح را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این راستا از خدمات تمامی اصحاب رسانه و شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد به سبب اهتمام اجرای این رویداد خوب قدردانی می‌شود.

وی با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس با اشاره به وجود بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس در استان بوشهر، تصریح کرد: آیین گرامیداشت روز ملی خلیج فارس با حضور مسئولان ، نظامیان و خبرنگاران خبرگزاری‌های ایران و 19 رسانه خارجی، بر روی ناو شهید منجزی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پهنه خلیج فارس برگزار شد و برگزاری برنامه‌های متنوع دیگری نیز در طول هفته خلیج فارس در استان بوشهر برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید