Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزیر کشور آلمان قصد دارد با پناهجویانی که برای تکمیل مدارک موردنیاز همکاری لازم نمی‌کنند، سختگیرانه‌تر برخورد کند و از جمله تدابیری که در پیش‌نویس قانونی در این ارتباط آمده، می‌توان به جریمه نقدی اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، «ورست ز‌هوفر» وزیر کشور آلمان قصد دارد قانونی را به تصویب برساند که بر پایه آن شرایط برای مهاجرانی که از نظر اداره‌های ذیربط، تلاش لازم برای تکمیل مدارک موردنیاز، از جمله برای تشخیص هویت خود را نمی‌کنند، سخت‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تارنمای دویچه وله نوشت : خبرگزاری د .پ آ آلمان روز پنجشنبه این خبر را بر پایه پیش‌نویس قانونی که در وزارت کشور تهیه شده و در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته، منتشر کرده است.
بر پایه‌ی این پیش‌نویس، ز‌هوفر قصد دارد دسته‌بندی جداگانه‌ای برای این گروه از مهاجران زیر عنوان 'تحمل با هویت ناشناخته' تعریف کند. منظور پناهجویانی است که تقاضای پناهندگی آنها رد شده اما دولت آلمان ادامه حضور آنها در این کشور را همچنان تحمل می‌کند.
از جمله تدابیر و ممنوعیت‌هایی که این طرح برای وادارکردن مهاجران به ارائه مدارک معتبر در نظر گرفته است، می‌توان به این موارد اشاره کرد: جریمه نقدی برای کسانی که دست به اقدامات قابل‌قبول برای تهیه گذرنامه معتبر یا مدرکی جایگزین نمی‌زنند، عدم اجازه کار در آلمان و عدم تأمین مالی دوره‌های آموزشی.
از 'اقدامات قابل‌قبول' می‌توان به تحویل به‌موقع درخواست مدارک لازم به ادارات مربوط در کشور مبدا اشاره کرد.
سخت‌گیری‌های جدید شامل حال مهاجرانی است که در آلمان به اصطلاح ' تحمل' می‌شوند؛ افرادی که تقاضای پناهندگی آنها رد شده و اجازه اقامت قانونی در آلمان را ندارند، اما به دلایل انسانی، به کشورشان بازگردانده نمی‌شوند و حضورشان در آلمان 'تحمل' می‌شود.
وزیر کشور آلمان چندی پیش نیز درباره ضرورت قوانینی سختگیرانه‌تر در قبال پناهجویان و خواست خود مبنی بر تسهیل مقررات اخراج سریع‌تر پناهجویان از جمله تسریع استرداد پناهجویان مجرم و بزهکار، تاکید کرده بود.
بازداشت و نگهداری پناهجویانی که موظف به ترک آلمان شده‌اند در زندان تا زمان اخراج آنها از این کشور، از دیگر موضوعات مناقشه ‌برانگیزی بود که وزیر کشور آلمان در راستای سیاست برخورد سختگیرانه‌تر با پناهجویان، چندی پیش خواستار اجرای آن شد.
به دلیل کمبود جا در زندان‌های آلمان و ظرفیت‌ مورد نیاز برای پناهجویان استردادی، قرار است بازداشت و زندان پیش از اخراج تا ماه جولای 2022 (تیر/ مرداد 1401 )اجرا شود و از ماه اوت 2022 (مرداد/شهریور 1401 ) تنها کسانی پیش از استرداد در زندان نگه داشته شوند که به دلیل ارتکاب جرم مجبور به ترک آلمان هستند.
بر پایه گزارش خبرگزاری آلمان پیش‌نویس قانونی که وزیر کشور تهیه کرده است، دیروز پنجشنبه ( 11 آوریل) به انجمن‌ها و ایالت‌های آلمان فرستاده می‌شود تا آنها هم در مورد این پیش‌نویس و تدابیری که از آن سخن رفته‌است، موضع‌گیری کنند.
احتمال می‌رود که کابینه آلمان چهارشنبه آینده (28 فروردین ماه جاری) در این باره تصمیم‌گیری کند.
شبس**9363**1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آلمان پناهجويان سخت گيري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع قوانین سختگیرانه گوگل برای محتوای دیپ‌فیک

ایتنا - گوگل بخش قوانین محتوای نامناسب خود را به روز رسانی کرد تا به طور واضح تبلیغ وب سایت ها و سرویس های انتشار هرزنگاری دیپ فیک را منع کند.
هرچند این شرکت هم اکنون محدودیت های زیادی برای تبلیغاتی که شامل انواع خاصی از محتوای مستهجن هستند را اجرا می کند اما به روز رسانی جدید هیچ شکی باقی نمی گذارد که محتوایی که طوری تغییر یافته یا تولید شده تا هرزنگاری و مستهجن باشد، برخلاف قوانین آن است.

به گزارش ایتنا از مهر، هر آگهی که مروج سایت یا اپلیکیشن های تولید هرزنگاری دیپ فیک باشد و دستورالعمل ساخت چنین محتوایی را نشان دهد، آنها را تایید کند یا سرویس های هرزنگاری دیپ فیک مختلف را مقایسه کند، بدون هشدار تعلیق خواهد شد.

این آگهی ها دیگر اجازه انتشار در گوگل نخواهند داشت. شرکت فناوری آمریکایی از ۳۰ می۲۰۲۴ میلادی این قوانین را اجرا می کند و به آگهی دهندگان اجازه می دهد هرگونه تبلیغ ناقض این سیاست را حذف کنند.

ظهور فناوری های دیپ فیک به افزایش تعداد ابزارهای تبلیغاتی منجر شده که به طور خاص کاربران را هدف می گیرند که خواهان محتوای مستهجن هستند. برخی از این ابزارها حتی به عنوان سرویس هایی سالم خود را نشان می دهند تا بتوانند در اپ استور اپل و گوگل پلی فهرست شوند اما آنها در شبکه های اجتماعی برای ترویج قابلیت های هرزنگارانه خود، آشکارا عمل می کنند.

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • وضع قوانین سختگیرانه گوگل برای محتوای دیپ‌فیک
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • سید جمال‌الدین اسدآبادی مبارز و قهرمان ملی در برابر استعمار، اما ناشناخته برای نسل جوان
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است