Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بار‌ها در فضای مجازی شاهد انتشار تصاویر و خبر‌هایی بوده‌ایم که این تصاویر و خبر‌ها در کنار تلخی اتفاق، تلنگری نیز به مسئولان ذی‌ربط در حوزه مدیریت زده است.

این تلنگر بیشتر موجب شده که گاهی مسئول در نقش وکیل مدافع زیر مجموعه خود عمل کرده و گاهی نیز پشتیبان حقوق شهروندان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تکرار برخی از اتفاقات برای شهروندان این باور را به وجود آورده که بیشتر اقدامات صورت گرفته و واکنش مسئولان در پاسخ به انتشار برخی از این تصاویر و خبرها، حرکتی در راستای توجیه اتفاق رخ داده و آرام کردن جو جامعه و رسانه بوده است.

یکی از این مراکز و نهاد‌هایی که همواره رفتار و عملکرد آن‌ها زیر ذره بین شهروندان قرار دارد، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

بیشتر بخوانید؛ آوارگی همراهان بیمار در بیمارستان میلاد

بار‌ها شاهد انتشار خبر‌ها و تصاویری از نحوه برخورد و عملکرد مسئولان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با بیماران و مراجعان در فضای مجازی بوده ایم که همواره نوع برخورد و رفتار از طرف مدیران و مسئولان این دسته از مراکز توجیه شده است. این بار نوبت به بیمارستان میلاد تهران رسید که شیوه برخورد مسئولان آن با بیمار سیبل اخبار داغ رسانه‌ای شود.

مردی سالخورده به علت بیماری به بیمارستان میلاد تهران مراجعه می‌کند و با صف طولانی انتظار جهت پذیرش رو به رو می‌شود.

همراه بیمار در توضیح ادامه داد: هنگامی که با صف طولانی پذیرش مواجه شدیم به مسئول پذیرش بیمارستان اعلام کردم که پدر بزرگم به علت بیماری تکرر و بی اختیاری ادرار، قادر به ایستادن در صف پذیرش نیست.

وی ادامه داد: با اعلام این موضوع از طرف پذیرش بیمارستان، درخواست کردم پذیرش پدر بزرگم خارج از نوبت انجام شود که مسئول پذیرش اعلام کرد، "قادر به انجام چنین درخواستی نیست و ثبت پذیرش باید به نوبت انجام شود."

همراه بیمار ادامه داد: با رد درخواست با پذیرش خارج از نوبت پدر بزرگم به صف انتظار جهت پذیرش برگشتم که در آنجا متوجه شدم پدربزرگم به علت بی اختیاری ادرار شلوار خود را خیس کرده است.

وی ادامه داد: با مشاهده وضعیت پدربزرگم دوباره به باجه پذیرش مراجعه کردم و اتفاق پیش آمده را برای آن‌ها بازگو کردم که آن‌ها در جواب گفتند که "چاره‌ای نیست و باید منتظر بمانند تا پذیرش شوند"، این درحالی بود که آن‌ها حتی قبول نکردن که پدربزرگم لباس خود را تعویض کند.

همراه بیمار ادامه داد: این دومین بار است که جهت پذیرش مراجعه کردم.

وی در توضیح بیشتر گفت: دیروز به صورت تنها جهت پذیرش مراجعه کردم و پدربزرگم را به علت بیماری همراه خود نیاوردم، که مسئول پذیرش به من اعلام کرد که "پذیرش ساعت دوازده انجام می‌شود." با رسیدن ساعت ۱۲ به بنده اعلام کردند که "ساعت نماز و ناهار است، بروید فردا بیایید." امروز برای دومین بار به همراه پدربرزگم مراجعه کردم که حتی پزشکان با دیدن وضیعت و شلوار خیس او در پاسخ به ما گفتند "بعد از پذیرش مراجعه کنید. "

امروزه در حالی شاهد این دست از اتفاقات در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور هستیم که الزام توجه به وضعیت بیمار جزء بخش جدایی ناپذیر از ادای سوگند پزشکی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده در دانشگاه علوم پزشکی از مرز ۲۲ هزار نفر گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از نیشابور، حامد جزجلالیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ‌ترین همه‌گیری تاریخ تبدیل کرده است، به‌طوریکه از هر 10 بزرگسال در جهان یک نفر با دیابت زندگی می‌کند و در هر 5 ثانیه یک نفر به علت دیابت یا عوارض ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین مطالعات در کشور ما، 17.5 درصد افراد بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند. 30 درصد بیماران از بیماری خود اطلاعی ندارند، 35 درصد بیماران تحت درمان دارویی مناسب نیستند و حدود 80 درصد بیماران دیابتی HA1C(میانگین قند خون سه ماهه) کنترل شده ندارند.

جزجلالیان با بیان‌اینکه تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده نوع 1 و 2 در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در حال حاضر 22 هزار و 160 نفر است، تصریح کرد: دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر نارسایی پانکراس در تولید انسولین، یا مقاومت ارگان‌های هدف به انسولین ایجاد می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در دیابت نوع یک انسولین به میزان کافی تولید نمی‌شود و فرد نیازمند تزریق‌های روزانه انسولین است. علت دیابت نوع یک مشخص نیست و با دانش فعلی بشر، این بیماری قابل پیشگیری نیست. 90 درصد موارد دیابت، از نوع دو است که ارتباط نزدیکی با وزن بالای بدن و عدم تحرک بدنی دارد.

وی افزود: علایم بالینی هر دو نوع دیابت مشابه است، هرچند علایم در نوع دو اغلب از شدت کمتری برخوردارند. به همین دلیل دیابت ممکن است تا سال‌ها بعد از ایجاد، بی‌علامت باشد و گاه زمانی تظاهر پیدا می‌کند که عوارض درازمدت آن به وقوع پیوسته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: امروزه موارد دیابت نوع دو در کودکان هم مشاهده می‌شود. دیابت خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. در یک مطالعه چند ملیتی، علت مرگ 50 درصد از بیماران دیابتی بیماری های قلبی و سکته مغزی گزارش شد، ضمن اینکه خطر مرگ در بیماران دیابتی در مجموع دو برابر همتایان غیردیابتی است.

جزجلالیان یادآور شد: پیگشیری مقدم بر درمان است و مراقبت از سلامتی بر مراقبت از بیماری ارجحیت دارد، برخی مداخلات ساده در شیوه زندگی در پیشگیری یا به تاخیر انداختن دیابت نوع دو تاثیر دارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • مواد غذایی شگفت انگیزی که بوی بد یا عجیب و غریبی به ادرارتان می‌بخشند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد